Jako firma rodzinna w pierwszej fazie działalności koncentrowaliśmy się na samodzielnym koordynowaniu działań marketingowych i komunikacji zewnętrznej. Wraz z dynamicznym rozwojem sieci oraz kanału online zakres działań marketingowych znacząco się poszerzył - wyjaśnia Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.
W celu optymalizacji czasu pracy oraz wzrostu efektywności rozpoczęliśmy współpracę z pojedynczymi agencjami lub freelancerami w wybranych dziedzinach, co zagwarantowało nam szybki wzrost wskaźników oraz możliwość koncentracji na nowych projektach. Obecnie rola ekspertów wewnątrz firmy to głównie ustalanie i weryfikacja wyznaczonych celów długoterminowych, koordynowanie prac oraz spójne zarządzanie całą komunikacją we współpracy z poszczególnymi specjalistami zewnętrznymi, którzy doradczo i operacyjnie obsługują naszą firmę.
Perspektywa regularnego kontaktu bezpośredniego nie jest dla nas głównym kryterium przy wyborze agencji. Kluczowa jest jednak możliwość osobistego poznania potencjalnego partnera przed podjęciem stałej współpracy. Tego typu spotkania często są okazją do lepszej weryfikacji i oceny danej agencji. Po ustaleniu zakresu prac i działań wystarczająca jest regularna komunikacja mailowa, telefoniczna lub przez dedykowaną aplikację usprawniającą współpracę.
Istotnym aspektem, który bierzemy pod uwagę przed wyborem agencji, jest dotychczasowe doświadczenie. Cennym argumentem są zrealizowane bądź trwające projekty w branży fashion. Nie oznacza to jednak, że zupełnie wykluczamy firmy, które nie mają doświadczenia w tym segmencie. Od agencji wymagamy strategicznego, kreatywnego i analitycznego podejścia do biznesu. Nieszablonowe podejście i zaangażowanie z obu stron gwarantują pozytywne efekty.
Zależy nam na tym, aby podejmować współpracę z partnerami biznesowymi, którzy poważnie traktują zasady uczciwej konkurencji oraz lojalność względem Klienta. Ukrywanie współpracy z konkurencyjną firmą lub wykorzystywanie i powielanie tych samych rozwiązań dla Klientów z tej samej branży jest często – w naszej ocenie – dyskwalifikujące. Szczególnie istotny jest początek współpracy, tj. rzetelna analiza potrzeb Klienta, wspólne opracowanie celów i strategii, a także ustalenie zasad wzajemnej komunikacji. Jeżeli zabraknie jednego z tych elementów, zdecydowanie utrudnia to dalszą współpracę. Innym zachowaniem, które spowodowało, że zmienialiśmy agencję, była przejawiająca się rutyna, która w kontekście działań marketingowych jest oceniana negatywnie. Oczekujemy od agencji kreatywnego podejścia do projektów oraz stałego poszukiwania nowych, coraz bardziej skutecznych rozwiązań.