Odważnie sięgamy po aktualne trendy

2019-04-11 | 09:00

W 2018 roku Galerię Jurajską odwiedziło blisko 7,2 mln klientów. Według Violetty Dziubin-Łuszczyk, Marketing Managera Galerii Jurajskiej, ten spektakularny wynik to efekt mocnej oferty handlowo-rozrywkowej budowanej przez ostatnie lata i aktywnego marketingu. Niemały udział w sukcesie miały także ostatnio poczynione inwestycje w infrastrukturę wokół obiektu. Bulwary Warty i nowy parking zewnętrzny umożliwiły organizację eventów w niespotykanym dotąd wymiarze, a przemyślana strategia i Niedzielne Centrum Rozrywki w pełni zaspokajają oczekiwania klientów w niehandlowe niedziele.

W 2018 roku Galeria Jurajska zorganizowała 15 różnych wydarzeń. Niektóre z nich pobiły rekordy frekwencyjne. W jaki sposób udało się osiągnąć ten cel?

Największy sukces frekwencyjny w 2018 roku odniosły te akcje, które były wielowymiarowe. W projektach tych nie skupialiśmy się na jednej atrakcji. W zamian za to daliśmy naszym klientom wiele atrakcji naraz, a tym samym możliwość wyboru i różne opcje zabawy. Przykładem takiego projektu było otwarcie miejskiego ogrodu, jaki stworzyliśmy na bulwarze Warty. Event ten składał się aż z 50 różnych niespodzianek, głównie dla dzieci, rozłożonych na 3 dni. Dzięki temu osoby odwiedzające wydarzenie mogły same wybrać, co je najbardziej bawi, czy np. karuzela, pokaz bicyklowych akrobacji czy zabawa w retro atelier fotograficznym. W ten sposób uniknęliśmy sytuacji, w której ktoś uznał, że wydarzenie z racji jednej atrakcji nie jest dla niego interesujące. W efekcie tego mieliśmy jeden z najlepszych frekwencyjnie eventów w 2018 roku. W weekend otwarcia bulwaru odwiedziło nas 100 tys. osób, o 30 tys. więcej niż tradycyjnie w weekend. Wielowymiarowość pojawiła się także na naszych 9. urodzinach. Tutaj także postawiliśmy na kilkanaście różnych atrakcji, które klient sam mógł wybrać. Dodatkowo podzieliśmy je na wewnątrz galerii i w plenerze. Goście wydarzenia mogli wybierać pomiędzy pokazami mody, stand-up’em Andrzeja Grabowskiego, koncertem lokalnych zespołów, koncertem Mezo i Sylwii Grzeszczak. Bardzo dobry wynik frekwencyjny przyniosło także zainicjowanie wydarzeń plenerowych. Dzięki temu odwiedziły nas osoby, które niekoniecznie lubią wydarzenia w galeriach handlowych. Mocne pod względem frekwencji były również wydarzenia, którym stworzyliśmy już własną markę. Wybiły się szczególnie dwa: Jurajski Pokaz Kotów Rasowych oraz Giełda Zajęć Pozalekcyjnych. To projekty realizowane stale od kilku lat, mocno kojarzone w mieście z naszą galerią. Rosnące zainteresowanie nimi jest dowodem na to, że pewna marketingowa konsekwencja oraz wymyślanie na nowo tego samego konceptu również się sprawdza, a co najważniejsze nie nudzi odbiorcy.

Jak Pani myśli, jakie inne czynniki mają wpływ na rosnącą frekwencję na eventach?

Moim zdaniem jednym z kluczowych czynników jest niezwykle atrakcyjna i kompletna oferta galerii oraz zmiany w ofercie, jakie stały się udziałem naszych klientów. Ruch stymulują także ostatnie inwestycje, jakie zrealizowaliśmy, a które stworzyły nowe przestrzenie dla klientów. Nie bez znaczenia jest również atmosfera i komfort, jaki zbudowaliśmy w galerii. Spory wpływ na sukces akcji mają także skuteczne działania PR, jakie prowadzimy w mediach lokalnych i regionalnych, oraz medialny obraz, jaki jest ich efektem. Sprawia to, że klienci są nas ciekawi. Ruch generuje także większy zasięg galerii, który udało się nam zwiększyć m.in. dzięki kampanii outdoorowej wzdłuż m.in. trasy DK1.

Wracając do eventów plenerowych, to w ubiegłym roku znacząco zwiększyli Państwo ich liczbę.

Zgadza się, a to dlatego, że w 2018 roku znacząco rozwinęła się nasza infrastruktura wokół galerii. W czerwcu oddaliśmy do użytku miejski ogród na bulwarach Warty, z kolei w listopadzie nowy parking zewnętrzny. Te inwestycje umożliwiły nam po raz pierwszy w naszej historii organizację wydarzeń plenerowych na tak dużą skalę. W sumie w 2018 roku zorganizowaliśmy aż 4 plenerowe akcje. Było to otwarcie bulwarów Warty z ponad 50 atrakcjami dla dzieci oraz zakończenie lata z 40 atrakcjami. 9. urodziny również zorganizowaliśmy w plenerze, na nowym parkingu, na którym stanęła scena. Wystąpili na niej: Sylwia Grzeszczak, Mezo oraz lokalne zespoły wyłonione w castingu. Ostatnim wydarzeniem, jaki zorganizowaliśmy na zewnątrz, był Jarmark Świąteczny z zagrodą dla alpak.

Czy to kierunek działań, w którym Galeria Jurajska pójdzie w najbliższych latach?

Tak. Zależy nam na tym, aby wychodzić z akcjami z galerii, a tym samym przyciągać znacznie większą publiczność. Akcje zorganizowane w tym roku pokazały, że drzemie w tym ogromny potencjał. Tylko w weekend otwarcia bulwarów Warty galerię odwiedziło 100 tys. klientów, aż o 30 tys. więcej niż zwykle w weekend. Także urodziny przyciągnęły rekordową liczbę ponad 70 tys. widzów.  Wyjście w plener daje nam więc znacznie więcej możliwości, pnie tylko, jeśli myślimy o skali wydarzenia, ale także o atrakcjach. Poza tym wydarzenia zorganizowane w 2018 roku były niejako przymiarką do akcji, jakie planujemy w 2019 roku. Od stycznia rozwijamy projekt Niedzielnego Centrum Rozrywki, a wydarzenia plenerowe, zwłaszcza wiosną i latem, mają być jedną z jego atrakcji.

Nowe inwestycje, m.in. bulwary Warty oraz Zegar Jurajski, były w tym roku ważnym elementem Państwa działań. Jak wpłynęły na postrzeganie obiektu i ilość klientów odwiedzających obiekt?

Jako obiekt Galeria Jurajska ewoluuje. Obserwujemy trendy na rynku dotyczące kształtowania przestrzeni handlowej i odważnie po nie sięgamy, adaptując je jednak na swój sposób. Jesteśmy zafascynowani ideą trzeciego miejsca i retailtainmentu, a ostatnie inwestycje są tego odzwierciedleniem. Dzięki nim jesteśmy postrzegani jako obiekt dynamiczny, nowoczesny, nieustannie się zmieniający, ale przede wszystkim odpowiadający na potrzeby współczesnego konsumenta, poszukującego nie tylko dobrej oferty, ale całego doświadczenia zakupowego. Dzięki powstaniu np. bulwarów Warty mogliśmy podkreślić wypoczynkowy klimat naszej galerii, zwrócić uwagę, na to, że jesteśmy nie tylko „skupiskiem” sklepów, ale także miejscem, w którym można się zrelaksować, spotkać ze znajomymi, zorganizować piknik. Zegar Jurajski z kolei posłużył nam do umocnienia naszego wizerunku. Jego powstaniu towarzyszyła kampania „Jurajska od nowa”, dzięki której klienci mogli poznać inną, ciekawą twarz galerii, która tworzy unikalną przestrzeń zakupową, jakiej nie ma w całym województwie śląskim. Działania te oczywiście mają charakter nie tylko wizerunkowy. Każda inwestycja znacząco wpływa także na footfall. Podnosząc komfort robienia zakupów, tworząc do tego sprzyjającą przestrzeń, przyciągamy klientów, ale także tworzymy nowy, dodatkowy powód do wizyty w galerii. Inwestycje powodujące ciekawość klientów były w tym roku jednym z motorów, dzięki któremu osiągnęliśmy rekordową liczbę odwiedzin zamkniętą liczbą blisko 7,2 mln klientów.

Czy w zainteresowaniu najemców również odzwierciedla się Państwa sukces?

Dzięki skutecznej strategii leasingowej w 2018 roku udało się nam domknąć komercjalizację obiektu, w efekcie czego galeria jest już w 100 proc. wynajęta. Jurajska to dziś jeden z kilku obiektów w województwie śląskim o tak dużym zainteresowaniu ze strony polskich i zagranicznych marek. Widać to w kilku wymiarach.

To znaczy?

Z jednej strony nasi dotychczasowi najemcy mają ambitne plany rozwoju w Jurajskiej. Tylko w 2018 roku aż 12 marek zdecydowało się na powiększenie swojego salonu w Jurajskiej. Taki ruch wykonały m.in. 3 marki należące do LPP – Cropp, Sinsay i House, a także Bajkowy Labirynt. 14 najemców z kolei zdecydowało się na relokacje, a tym samym także na modernizację lub wprowadzenie nowego konceptu. Z drugiej strony obserwujemy duże zainteresowanie powierzchnią ze strony nowych najemców. W 2018 roku zanotowaliśmy aż 11 otwarć. Do grona najemców dołączyły m.in. Femestage, Mihiderka, Bobby Burger, Strefa Sushi, Bon Apetito, Pepco, X-Zone czy Jack&Jones.  Jurajską interesują się dziś zarówno marki odzieżowe, ale także restauracje. Tylko w tym roku mieliśmy aż 4 otwarcia w tym segmencie. Dzięki nim w galerii jest już 18 restauracji i kawiarni! Fakt, że jesteśmy już w 100 proc. wynajęci, nie oznacza też, że jesteśmy zamknięci na nowych najemców. Wręcz przeciwnie, chcemy dalej uatrakcyjniać naszą ofertę i pracujemy nad tym. Na 2019 rok mamy już zaplanowane nowe otwarcia w ramach rekomercjalizacji. Pojawi się m.in. Guess i Mango. Prowadzimy także kolejne rozmowy z markami odzieżowymi, które dostrzegają potencjał Galerii Jurajskiej.

Czy właśnie retailtaiment i consumer experience zdecyduje o przyszłości innych obiektów?

Zależność jest prosta. Zmieniają się galerie, bo i sam konsument się zmienia, a dokładniej – młodnieje. Do głosu doszło dziś pokolenie millenialsów, a coraz więcej ma do powiedzenia pokolenie Z. To grupa konsumentów nastawiona na consumer experience, budowanie społeczności wokół miejsca i doświadczenie poza zakupowe. Chcąc utrzymać zainteresowanie, galerie muszą więc ewoluować, dopasowywać się do oczekiwań, jakie ma dziś konsument, a co za tym idzie muszą być bardziej elastyczne. Modernizacje i inwestycje to jeden z kierunków, dzięki któremu można ten cel osiągnąć. Galeria, która inwestuje w siebie, inwestuje także w relacje z klientem i jego lojalność. Dziś konsument chętniej wybiera te obiekty, które potrafią dostosować się do zmieniających się czasów, a więc odważnie sięgające np. po retailtainment, ideę trzeciego miejsca czy coraz popularniejszy format galerii społecznościowej. Powód jest prosty. Od galerii przestaliśmy oczekiwać tylko i wyłącznie dobrych sklepów pod jednym dachem. Konsument chce, aby centrum handlowe wypełniało mu czas, zapewniało rozrywkę, miejsce do spotkań, zabawy i wypoczynku, a idąc dalej - społeczność.

W 2018 roku Galeria Jurajska zwiększyła procentowy udział rozrywki w swojej ofercie oraz sięgnęła po potencjał retailtainmentu. Czy przez to chcecie Państwo pozycjonować się w świadomości klientów jako Galeria Społecznościowa?

Idziemy z duchem czasu i odważnie patrzymy w przyszłość, przyjmując z rynku te trendy, które podnoszą wartość i atrakcyjność obiektu. Rozrywka stanowi już 11,5 proc. GLA Galerii Jurajskiej. Tylko w tym roku otworzyły się u nas 4 restauracje, a także powiększył się dwukrotnie Bajkowy Labirynt, wprowadzając koncepcję trzeciej generacji. Jednocześnie od kilku lat mocno pracujemy nad własną infrastrukturą rozrywkową i rekreacyjną. W 2018 oddaliśmy miejski ogród na bulwarach Warty z 2 placami zabaw i alejami spacerowymi oraz zmodernizowaliśmy 2 boiska do siatkówki plażowej. Rozwijamy także koncepcję Niedzielnego Centrum Rozrywki, jako sposobu na przyciągnięcie klienta w niedziele niehandlowe. Nie zmieniamy jednak przy tym pozycjonowania. Wciąż chcemy być postrzegani przede wszystkim jako galeria modowa, ale z mocnym społecznościowym akcentem. Nasz plan na najbliższe lata to bawić klienta i budować z nim więź, ale jednocześnie zapewnić mu możliwie najciekawszą ofertę handlową. Rozwój oferty rozrywkowej i sięgnięcie po możliwości, jakie daje nam retailtainment to dziś jeden z kilku kierunków rozwoju, którym chcemy umacniać swoją pozycję na regionalnym rynku.

Galeria Jurajska została wyróżniona w 2018 roku tytułem „Mecenasa Kultury”. Miasto doceniło Państwa wieloletnią współpracę z regionalnymi ośrodkami kultury i sztuki. Wydaje się to istotnym elementem Państwa strategii?

To prawda. Galeria Jurajska od lat jest częścią miejskiego krajobrazu Częstochowy. W sposób naturalny więc angażujemy się w jego kształtowanie, zwłaszcza na polu kultury - wspierając, inspirując i realizując ciekawe projekty. To zaangażowanie jest dziś wielowymiarowe. Centrum handlowe regularnie organizuje m.in. koncerty muzyki klasycznej i rozrywkowej, wystawy prac plastycznych artystów związanych z regionem, koncerty znanych muzyków, a także debiutantów związanych z miastem. Galeria od wielu lat współpracuje m.in. z Filharmonią Częstochowską. Razem z Orkiestrą Symfoniczną, organizując koncerty muzyki klasycznej i filmowej w wykonaniu filharmoników, np. „Poranki z Filharmonią” czy koncert „Miłość jak z nut” zorganizowany w lutym 2018 r. Obiekt aktywny jest także na polu sztuk plastycznych. Podczas organizowanych w galerii „Weekendów ze sztuką” mieszkańcy Częstochowy mogli poznać różne formy sztuk plastycznych – od rękodzieła, przez malarstwo i twórczość ludową, po rzeźbę. Mieli także okazję przyglądać się na żywo pracy artystów, a także malować wspólnie z nimi. Podczas jednej z wystaw organizowanych w ramach projektu w Jurajskiej zaprezentowało się aż 30 twórców z regionu. Jurajska ułatwia też kontakt dzieciom i młodzieży z ośrodkami, które pomagają im w rozwoju np. talentu muzycznego czy plastycznego. Wspólnie z przedszkolami organizuje natomiast np. występy teatralne dzieci podczas wydarzeń. Galeria od lat zaprasza także lokalnych twórców oraz muzyków na organizowane przez siebie wydarzenia. W naszej strategii staramy się przybliżać mieszkańcom Częstochowy, jak bardzo zróżnicowana jest dziś kultura. Z jednej strony pokazujemy jej klasyczne oblicze, np. podczas koncertu filharmoników, z drugiej nie boimy się nurtu pop. W ten sposób chcemy nauczyć częstochowian, zwłaszcza tych najmłodszych, otwartości m.in. na różne gatunki muzyczne czy formy sztuk plastycznych.

W jaki sposób wejście w życie rozporządzenia o zakazie handlu w niedziele wpłynęło na Państwa działalność?

Wejście zakazu było wyzwaniem dla całego rynku w Polsce, także dla Galerii Jurajskiej. Podobnie jak kilkaset innych obiektów handlowych w Polsce stanęliśmy przed wyzwaniem, jak dalej się rozwijać w ograniczeniu, jakie nam ustawodawca narzucił. Przez cały 2018 rok staraliśmy się to ograniczenie przekuć w szansę dla galerii. Jednym ze sposobów było znaczne rozwinięcie oferty rozrywkowej galerii, a tym samym podniesienie jej atrakcyjności w niedziele niehandlowe. Wiązało się to ze sporymi zmianami w strukturze oferty i najmie. Z końcem 2018 roku ten efekt udało się nam osiągnąć, a tym samym przygotować na kolejne ograniczenia, jakie przyniesie 2019 rok. Jednocześnie dzięki mocnej ofercie, którą budowaliśmy w ostatnich latach, oraz skutecznemu i aktywnemu marketingowi utrzymaliśmy dynamikę przyrostu klientów. W 2018 roku odwiedziło nas blisko 7,2 mln klientów, co jest najlepszym wynikiem w naszej blisko 10-letniej historii. Rok zakończyliśmy 3 proc. na plusie, podczas kiedy rynek zanotował 3 proc. spadek. Jednocześnie utrzymaliśmy także trend wzrostowy w obrotach, na poziomie plus 5 proc. w porównaniu do 2017 roku. Dla porównania obroty na rynku wzrosły średnio o 2,2 proc.

Jedną z Państwa odpowiedzi na niehandlowe niedziele jest także projekt „Niedzielnego Centrum Rozrywki”.

Zgadza się. W ten sposób łączymy aktywność najemców mogących działać w niedziele objęte zakazem handlu z rekreacyjną i edukacyjną infrastrukturą naszej galerii. W efekcie w 2019 roku tworzymy najszerszą w Częstochowie ofertę rozrywkową, która wypełni lukę, jaka powstała w wolne od handlu niedziele. Zyskają na tym przede wszystkim mieszkańcy miasta, w tym najmłodsi.

Czy może Pani przybliżyć szczegóły tego projektu?

Z przyjemnością. Dzięki Niedzielnemu Centrum Rozrywki powstało w Częstochowie miejsce, w którym można zjeść, bawić się, uprawiać sport lub po prostu zrelaksować, a nawet zrobić zakupy spożywcze. Na Niedzielne Centrum Rozrywki złożyło się ponad 50 elementów interesujących dla całych rodzin. Wśród nich się m.in. 18 restauracji i kawiarni, 2 zewnętrzne place zabaw, nowoczesne, mające blisko 500 m kw. Centrum Rozrywki Bajkowy Labirynt, 2 boiska do siatkówki plażowej, 8-salowe kino, studio fitness z siłownią, sauną, klatką do cross trainingu i salą do Power Bike oraz pierwszy w Częstochowie miejski ogród nad rzeką i oferta spożywcza. W niedziele dla klientów otwarte będzie tylko jedno wejście od strony wschodniej galerii, prowadzące wprost do wszystkich naszych atrakcji zebranych w jednym miejscu. To celowy zabieg. W ten sposób usprawnimy poruszanie się po obiekcie. Ponadto przy wejściu tym znajdują się bulwary Warty z miejskim ogrodem, placami zabaw i fontanną. To ułatwi z kolei poruszanie się pomiędzy tym, co oferujemy wewnątrz galerii, a tym, co przygotowaliśmy pod gołym niebemSamo centrum rozwijać będzie się m.in. wokół strefy gastronomicznej galerii. Na niehandlowe niedziele przewidzieliśmy także serię wydarzeń w 2019 roku, które będą odbywać się w ramach Niedzielnego Centrum Rozrywki.

Organizowane przez Państwa w tym roku loterie cieszyły się ogromną popularnością. Czy za sukcesem stoi nowa formuła?

Od lat staramy się, aby nasze loterie były angażujące, a jednocześnie zrozumiałe dla odbiorcy, a przez to wciągające. W tym roku również postawiliśmy na ciekawą koncepcję z wykorzystaniem loteriomatu oraz nowego, olbrzymiego ekranu, jaki zawieszony został na stałe w centralnym punkcie naszej galerii. Przez tydzień nasi klienci robiący zakupy za min. 100 zł mogli po okazaniu paragonów odebrać specjalne kupony, które następnie rejestrowali i skanowali w infokiosku. Po wykonaniu tej czynności podchodzili do loteriomatu, pociągali za wajchę i mogli obserwować efekty losowania na ekranie. Pula nagród wyniosła 50 tys., a w samej loterii udział wzięło blisko 4 tys. uczestników i wydaliśmy prawie 8 tys. kuponów.  Magnesem, który przyciągał do loterii, była zarówno jej formuła, ale także pula nagród i same nagrody, czyli karty podarunkowe o wartości 50, 100 i 1000 zł na zakupy w naszej galerii.

Jakich jeszcze zmian i nowości klienci Państwa centrum mogą oczekiwać w najbliższej przyszłości?

Mamy sporo ambitnych planów na 2019 rok. Na pewno pojawią się kolejne inwestycje, chociaż pójdą one w nieco innym kierunku. Zmieniać będzie się wnętrze galerii.  Na poziome +2 pojawi się nowa aranżacja pasaży, a także nowa aranżacja sufitów. Kontynuowana będzie także wymiana posadzki. Modernizację czekają również wejścia na z parkingu z poziomu +1 i +2. W planach jest stworzenie także nowego parkingu na 130 samochodów oraz nowa aranżacja wejścia od strony bulwarów Warty. Powstaną m.in. nowe miejsca postojowe dla rowerzystów. W planach są również nowe otwarcia, w tym m.in. sklepów Mango i Guess.

Który aspekt w Państwa pracy jest najbardziej wymagający?

Szukanie nowych możliwości rozwoju to jeden z najbardziej wymagających elementów naszej pracy. Wymaga on nie tylko kreatywności, ale doskonałej znajomości trendów panujących na rynku i mechanizmów, jakie nim rządzą. Należy pamiętać, że ścieżka rozwoju galerii wytyczana jest na kilka lat, osoba ją kreśląca bierze więc odpowiedzialność za sukces, ale także za niepowodzenia i przeszkody, jakie mogą się pojawić w drodze do celu. Sporo wysiłku trzeba także włożyć w budowanie pozytywnych relacji z najemcami. Wyznajemy zasadę, że komunikacja nie odbywa się w jedną stronę. Jesteśmy otwarci na uwagi, pomysły, a także krytykę ze strony najemcy, a tym samym na konstruktywny dialog, dzięki któremu galeria może działać jeszcze lepiej. To wymaga sporej dojrzałości biznesowej.

Rozwój technologii, nowe inwestycje, a może spersonalizowana oferta – w jakim kierunku powinny zmierzać polskie centra handlowe, chcące budować silną pozycję rynkową i jednocześnie odróżniać się od konkurencji?

Galerie powinny przede wszystkim dopasowywać się do rynków, na których działają. Nie można na ślepo „przeszczepiać” formatów i konceptów w oderwaniu od otoczenia, konsumenta i jego potrzeb. Galeria, chcąca więc budować silną pozycję, ale także przewagę, musi doskonale znać swój rynek i swojego konsumenta. To jego powinna pytać, w jakiej galerii chce robić zakupy i tworzyć taką galerię.  Przy takim założeniu ryzyko biznesowe jest mniejsze, a i obiekt szybciej osadza się na rynku i dynamiczniej rozwija. Warto także śledzić trendy na rynku, ale nie przyjmować ich na ślepo. Trendy, po które sięgamy np. w kształtowaniu przestrzeni czy komponowaniu tenantmixu, powinny współgrać z lokalnym rynkiem i profilem konsumenta, a zwłaszcza z jego portfelem. Bezcelowe jest wprowadzenie rozwiązań na siłę, tylko dlatego, że są modne lub sprawdziły się w innych galeriach. Galerie, którym udało się zbudować mocną pozycje, to dziś obiekty, które wsłuchiwały się w potrzeby klienta, obserwowały, jak zmieniał się on na przestrzeni lat, to obiekty, które nie bały się ewoluować i to w każdym aspekcie – od przestrzeni i oferty, po marketing i relacje B2B.

Tagi: Galeria Jurajska Violetta Dziubin-Łuszczyk Shopping Mall Marketing 2019
Oceń artykuł:

Fot: Szymon Polański Źródło: Galeria Jurajska

Zobacz także

Odważnie sięgamy po aktualne trendy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.