Wszyscy sprzedawcy, mając to na uwadze, znacznie zyskają na podejściu, w którym zaprojektują całe doświadczenie związane z procesem zamówienia, a następnie dopasują pod ten proces każdy element.
Wraz z rosnącym udziałem handlu e-commerce w Polsce, konsumenci są w coraz większym stopniu świadomi. Po-trafią swobodnie poruszać się po internecie w celu porównywania produktów, cen i przewag konkurencyjnych po-szczególnych firm. W związku z tym wygrają marki, które znajdą swoją niszę, a potem zaprojektują ofertę i marketing w taki sposób, by realnie i autentycznie odpowiedzieć na ich potrzeby. Warto zwrócić uwagę również na nasilający się trend telemarketingu i sprzedaży live (np. Na Facebooku).
Przede wszystkim na spójność i dokładność obranej strategii marketingowej, rozwoju firmy i produktowej, a także na budowaniu silnej marki w starannie określonej niszy. Duże znaczenie będzie zmiana podejścia na procesowe, które uwzględnia całe doświadczenie konkretnego typu użytkownika.
Coraz większa konkurencja wymaga na przedsiębiorcach w niemal każdej branży, by szukali nowych wyróżników. Dziś należy zwrócić uwagę na to, że już nie wystarczy podłączyć dużej hurtowni do sklepu internetowego w modelu Dropshipping, a następnie włączyć płatności w podstawowym sklepie, aby zbudować pozycję lidera w branży, wy-pracować zysk i rozwijać markę, wraz ze sklepem.
Rozmawiając ze sprzedawcami w Selly zawsze powtarzamy, że dropshipping może być doskonałym uzupełnieniem oferty o produkty zgodne ze strategią rozwoju lub na rozpoczęcie sprzedaży, lecz w dłuższej perspektywie warto bu-dować swoje zaplecze. Patrząc na obecne trendy, wydaje mi się, że z konkretnych porad, sprzedawcy powinni zwrócić uwagę m.in. na:
W różną stronę może to iść. Należy zwrócić uwagę, że 10 lat to bardzo dużo czasu. Wystarczy spojrzeć, gdzie był handel internetowy w Polsce 10 lat temu. Gdybyśmy mieli określić kierunek, w który wyraźnie zmierzamy, z pewnością byłaby to większa potrzeba wielokanałowości działań i influencer marketingu. Sklepy staną się natomiast jeszcze prostsze i przejrzyste. Bez dużej ilości elementów.
Ogromną rolę w przyszłości odegra również analityka i sposób, w jaki sprzedawcy, w także reklamodawcy, będą mogli wykorzystywać wybrane dane użytkowników. Przy rosnącej świadomości dotyczącej technologii, reklamy będą musiały być coraz bardziej precyzyjne i w większym stopniu sprofilowane. A może to czas, w którym kolejny przełom technologiczny zmieni nasze podejście do zakupów w sposób, którego nie jesteśmy sobie w stanie obecnie wyobrazić? Dowiemy się z czasem.