Olaf Szymanowski, Empik: Chcemy rozwijać projekt sprzedaży mobilnej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-12-02 | 08:00
Empik jako pierwszy detalista na polskim rynku wprowadził na początku grudnia w sklepach stacjonarnych sprzedaż mobilną, która ma usprawnić zakupy w okresie przedświątecznym. Nowa usługa przeszła testy i od tej pory będzie znajdować się w ofercie Empiku przez cały rok, nie tylko w okresie przedświątecznym. Szczegóły przedstawia Olaf Szymanowski, prezes zarządu w Empik Sp. z o. o.

1 grudnia br. w 30 największych salonach Empik w Polsce na salach sprzedaży pojawili się kasjerzy z tabletami. Pomagają oni klientom dużo wygodniej i sprawniej odnaleźć poszukiwany produkt oraz od razu dokonać transakcji zakupu. Czy premiera nowego rozwiązania celowo została uruchomiona w okresie przedświątecznym, aby usprawnić sprzedaż w najgorętszym okresie roku?
Rok do roku, szczególnie w okresie przedświątecznym, tacy detaliści jak Empik, których ciekawa i różnorodna oferta stanowi naturalną inspirację do prezentów gwiazdkowych, stają przed wyzwaniem zagwarantowania sprawnej i komfortowej obsługi zdecydowanie większej liczby klientów w salonach. Często nawet uruchomienie dodatkowych stanowisk kasowych i wprowadzenie uzupełniającej obsady sprzedawców na sali – nie rozwiązuje problemu i nie udaje się rozładować kolejek, a wśród regałów krążą tłumy osób, które poszukują konkretnych produktów czy też oczekują porady w wyborze prezentów. Dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowej usługi jeszcze przed tym najgorętszym okresem sprzedażowym.
Jaka jest dokładnie rola Państwa nowej usługi?
Doradca-kasjer mobilny pomoże w wyborze prezentów – poprzez specjalne oprogramowanie zainstalowane na tablecie sprawdzi dostępność poszukiwanego produktu lub zaproponuje produkty tzw. zamienne lub uzupełniające, doprowadzi klienta do konkretnego produktu na półce oraz od razu przyjmie płatność. Dzięki sprzedaży mobilnej na pewno uda nam się zmniejszyć kolejki do kas stacjonarnych. Dodajmy, że ta usługa będzie obowiązywać przez cały rok, a nie tylko w okresie przedświątecznym.
Jak będzie wyglądać proces sprzedaży przy użyciu kas mobilnych?
Specjalnie oznaczony i łatwo identyfikowalny mobilny doradca-kasjer będzie asystować klientowi w trakcie zakupów: doradzi w wyborze i poprzez specjalną aplikację kasową zrealizuje transakcję zakupu, wyda paragon w dowolnym miejscu na terenie sali sprzedaży. Zakupione produkty zostaną zapakowane do ekologicznej reklamówki Empiku przy specjalnie wyznaczonym stanowisku. Klienci obsługiwani przez mobilnego kasjera będą mogli również skorzystać z czasowej promocji rabatowej oferowanej zawsze przy kasach stacjonarnych.
Co dzięki nowemu rozwiązaniu zyska klient Empiku?
Jesteśmy przekonani, że nasi klienci będą zadowoleni z nowego rozwiązania i chętnie będą z niego korzystać. Sprzedaż mobilna oznacza dla nich łatwo dostępną i wyczerpującą informację o poszukiwanym produkcie. Pracownik Empiku – bez konieczności udania się do komputera stacjonarnego – w ciągu chwili sprawdzi wszystkie informacje na tablecie oraz dokona natychmiastowej transakcji (rozładowując przy tym kolejki do kas stacjonarnych).
Jak długo przebiegał proces przygotowań do wprowadzenia nowego mobilnego narzędzia sprzedaży oraz jego testowanie?
Pomysł zrodził się na początku bieżącego roku. Cały projekt zainaugurowaliśmy w maju (zdefiniowanie wymagań, rozpoczęcie prac nad aplikacją, wybór i zamówienie sprzętu). Pilotaż wystartował na początku października w Empiku w warszawskiej Arkadii oraz w krakowskiej Bonarce. Test wypadł pomyślnie, dlatego wprowadzamy usługę do docelowej grupy 30 Empików w całej Polsce.
Czy obok kas mobilnych mają Państwo coś jeszcze w zanadrzu? Czy w nadchodzącym roku klientów Empiku czeka jeszcze jakaś „rewolucja”, jeśli chodzi o dostępne usługi?
Detaliści muszą walczyć o klienta i przekonywać go do siebie nie tylko szerokością oferty, atmosferą zakupów, ale również ich komfortem. Empik od lat jest pionierem we wdrażaniu nowych rozwiązań, często sprawdzonych z doskonałym skutkiem za granicą. Chcemy w przyszłym roku rozwijać projekt sprzedaży mobilnej. Pracujemy nad wprowadzeniem obsługi kolejnych form płatności na tablecie (PayPass, płatność punktami PayBack, płatność komórką).
Tagi:
Oceń artykuł:

Olaf Szymanowski, Empik: Chcemy rozwijać projekt sprzedaży mobilnej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.