Olga Krzemińska: Stowarzyszenie Branży Eventowej: Firmy są świadome, jak ważne są eventy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-09-10 | 08:39

Niegdyś do centrów handlowych klienci chodzili jedynie na zakupy. Z czasem zmieniły się one w miejsca spotkań, niedzielnych obiadów i wyjść o charakterze rozrywkowym. Do tych wszystkich zmian musiał dostosować się również kalendarz marketingowy obiektów handlowych. Dziś w większości wykorzystują oni najnowsze technologie oraz starają się dostrzec indywidualizm klienta. Dlaczego? W którą stronę będzie ten rynek podążał? Odpowiedzi udzieliła Olga Krzemińska, przedstawiciele Stowarzyszenia Branży Eventowej.

Jak na przełomie ostatnich lat zmieniała się branża eventowa? Jakiego typu eventy obecnie dominują i z czego może wynikać ich tak duże nasilenie? Czy są to raczej wydarzenia pro-sprzedażowe (odbywające się na zasadzie zakupu, aby móc w nich uczestniczyć), targi i akcje społeczno-charytatywne, nie wiąże się z większymi nakładami finansowymi, a podkreślające CSR firmy czy może wydarzenia z udziałem znanej osoby/ celebryty?

Ostatnie lata, przyniosły wiele zmian w branży eventowej. Obecnie firmy są bardziej świadome tego jak ogromną rolę może odegrać event w strategii firmy czy marki. Event nie jest już kojarzony jedynie z „dobrą zabawą”, to narzędzie przy wykorzystaniu, którego jesteśmy w stanie osiągnąć założone cele i co ważne możemy dokładnie wyliczyć zwrot inwestycji z danego eventu. Zmiana podejścia do organizacji eventów ułatwia nam pracę przy realizacji i wcielaniu kreatywnych pomysłów i rozwiązań w życie. Obserwujemy, że powoli odchodzi się od realizacji eventów polegających na grze w paitball’a czy jeżdżeniu quadem, w ich miejsce pojawiają się przemyślane realizacje i strategie łączące wiele kanałów komunikacji. Co jest obecnie modne? Z moich obserwacji wynika, że w 2014 roku popularne było np. „spełnienie marzeń z dzieciństwa” – latanie w tunelu aerodynamicznym, organizowano też wiele  pokazów mody, gali podczas, których wręczano wyróżnienia i nagrody, coraz większą popularność zdobywają działania CSR, w których udział biorą także znane gwiazdy, sportowcy.

Co oznaczają dziś nowoczesne i skuteczne działania marketingowe?

Obecnie, mówiąc o nowoczesnych narzędziach marketingu, w dużej mierze myślimy o internecie, to w nim skupionych jest coraz więcej, coraz bardziej rozbudowanych i skutecznych  działań marketingowych. Internet daje nam nieograniczone wręcz możliwości reklamy, dotarcia do zainteresowanych naszą marką osób czy bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi  klientami. Dodatkowo jako praktyk branży eventowej, obserwuję, iż w chwili obecnej jednym z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych staje się event. Event rozumiany jako dobrze przemyślane i zaplanowane działania, posiadające konkretny cel, który osiągamy przy wykorzystaniu różnorodnych narzędzi. W przeciwieństwie do dobrze już znanych na polskim rynku form reklamy czy komunikacji, event daje nam szansę na wyjątkowość i świeżość w działaniu, a co za tym idzie na wzrost zainteresowania naszą marką. Konsolidacja przedstawicieli tej nowej, perspektywicznej gałęzi promocji i budowanie platformy porozumienia pomiędzy przedstawicielami dynamicznie rozwijającej się branży, jest w tej chwili kluczowym działaniem podejmowanym przez branżę eventową.

Jak Pani zdaniem działania eventowe wpływają/mogą wpływać na wizerunek centrum handlowego/marki?

Według mnie centra handlowe i eventy to nierozerwalny wręcz duet, bo jak najskuteczniej zachęcić klientów do odwiedzenia naszego centrum czy zakupów jeśli nie przy wykorzystaniu eventu. Od kilku lat obserwuję wzrost ilości eventów odbywających się w centrach handlowych. Mikołajki, Dzień Kobiet, Walentynki, koncerty gwiazd, spotkania z VIP-ami tego typu wydarzenia na dobre wpisały się już w kalendarze większości obiektów. Musimy pamiętać, że zmieniła się rola centrów handlowych w naszym społeczeństwie. Kiedyś do centrum handlowego chodziło się na zakupy, dziś często pełnią one funkcję miejsc towarzysko-kulturalnych. W wielu miastach, to miejsca, w których po prostu warto bywać. To tam chodzimy do kina, na kawę, na obiad czy spotkania z przyjaciółmi. Tym bardziej, jeśli chcemy przyciągnąć do naszego centrum klientów, warto organizować w nim rożnego rodzaju eventy.

Jak Państwa zdaniem będzie wyglądał rynek eventowy w ciągu najbliższych lat? Przez jakie działania może zostać zdominowany? Jakie typu wydarzenia będą cieszyły się największym zainteresowanie i dlaczego?

Moim zdaniem przyjmie się wszystko co nowoczesne, kreatywne i posiadające element elitarności. Obserwuję, że coraz większą popularnością cieszą się spotkania realizowane w mniejszym gronie, nastawione na osiągnięcie konkretnego celu. Firmy, coraz częściej odczuwają potrzebę realnego kontaktu z pracownikami, partnerami handlowymi, z roku na rok organizowanych jest coraz więcej wyjazdów team – buildingowych, integracyjnych czy motywacyjnych. Ożywienie obserwujemy także obszarze konferencji. To co trzeba zauważyć, to bez względu na rodzaj wydarzenia i miejsca jego realizacji, z roku na rok wplatamy w nie więcej nowoczesnych narzędzi i aplikacji. Moim zdaniem, to właśnie umiejętne wykorzystanie nowych technologii będzie decydowało o konkurencyjności i rozwoju dziedziny jaką jest organizacja eventów.

Oceń artykuł:

Olga Krzemińska: Stowarzyszenie Branży Eventowej: Firmy są świadome, jak ważne są eventy

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.