Omnichannel był faktem już przed pandemią

2020-07-30 | 09:00

Covid-19 wpłynął na preferencje konsumentów. Zauważalne jest silne przechylenie zainteresowania klientów w stronę e-commerce, które jednak moim zdaniem jest chwilowe - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City.

Niemniej pandemia na pewno utrwaliła rosnące znaczenie sprzedaży on-line. Klienci wracają już do sklepów stacjonarnych, bo chcą po pierwsze wyjść wreszcie z domu, a po drugie móc produkty dotknąć, przymierzyć i ocenić osobiście. Tego doświadczenia zakupowego internet na stałe i u wszystkich klientów nie zastąpi. Choć oczywiście konsumenci w dalszym ciągu będą w miejscach publicznych ostrożni. 

Omnichannel był faktem już przed pandemią, nowoczesne sieci sprzedaży wprowadzały tego typu podejście już wcześniej. Pandemia przyśpieszyła ten proces i udowodniła jego wagę wszystkim detalistom. Centra handlowe muszą z kolei jeszcze bardziej niż dotychczas dążyć do stworzenia takich doświadczeń, których on-line przeżyć się nie da. Myślę, że rola rozrywki, gastronomii, spotkań i wspólnego spędzania czasu w przestrzeni galerii handlowych będzie jeszcze ważniejsza niż kiedykolwiek.

Dziś, w czasie niepewności i zagrożenia najważniejsze jest, żeby klienci i pracownicy centrów handlowych czuli się komfortowo i bezpiecznie. Dlatego nasza komunikacja opiera się na podkreślaniu elementów związanych z bezpieczeństwem. Informujemy nie tylko o przestrzeganiu wszystkich przepisów i zaleceń GIS, ale również o tym co wyróżnia Blue City. Nasze centrum  ma specyficzną architekturę – otwartą przestrzeń i szerokie korytarze, które pozwalają zachować bezpieczną odległość między klientami. Ponadto jesteśmy wyposażeni w  niezwykle wydajny system wentylacyjny, obsługiwany przez 80 central wentylacyjnych, które korzystają ze świeżego powietrza, a nie pochodzącego z obiegu zamkniętego. W komunikacji stawiamy również na kompleksowe doświadczenia - podkreślamy szerokość naszej oferty - pod jednym dachem można zrobić zakupy, załatwić sprawy bankowe czy pocztowe, skorzystać z usług, bogatej oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Podczas ograniczeń w handlu nie chcieliśmy tracić kontaktu z klientami, dlatego intensywnie komunikowaliśmy się z nimi w mediach społecznościowych i stronach www, podając informacje nieomalże w trybie ciągłym. Obecnie stawiamy na prosty przekaz pokazujący korzyści z odwiedzania Blue City. Staramy się informować klientów w czasie rzeczywistym o każdej zmianie i każdym nowym etapie odmrażania kolejnych branż: sklepów, restauracji, zakładów fryzjerskich, rozrywki. 

Aktualnie najemcy przechodzą bardzo trudny okres, notują spadki obrotów, ale i centra handlowe mają wiele zobowiązań i problemów. Faktem jest, że jedni bez drugich funkcjonować nie mogą i porozumieć się trzeba. Blue City od początku pandemii zapowiadało chęć rozmów z najemcami po odmrożeniu działalności centrów handlowych, a co za tym idzie, ustalenie nowych tymczasowych warunków dotyczących wysokości opłat. Z każdym najemcą prowadziliśmy rozmowy indywidualnie, z determinacją dążąc do osiągniecia porozumienia. 

Większość najemców Blue City jest z nami od dawna, dlatego znamy specyfikę ich działania oraz potrzeby. W Blue City mamy ponad 200 umów najmu i każdemu partnerowi zaproponowaliśmy rozwiązanie adekwatne do jego sytuacji. Sklepy reprezentują różne branże, mają odmienne warunki działania, marże, otoczenie biznesowe i są zlokalizowane w różnych miejscach centrum. 

Dosyć szybko doszliśmy do porozumienia, również z tymi, którzy składali wypowiedzenia. Od wielu z naszych najemców otrzymaliśmy wyrazy uznania za otwartość i szybkość w dążeniu do uregulowania i unormowania sytuacji. Na rynku jesteśmy znani z otwartości na współpracę. Blue City jest niezależnym centrum, dlatego możemy być elastyczni i oferować zindywidualizowane rozwiązania. 

Co przyniesie przyszłość? Pogłoski o śmierci lub zapaści centrów handlowych są moim zdaniem przesadzone i przedwczesne. Mam nadzieję, że sytuacja wróci do normy do końca bieżącego roku. Oczywiście zarówno dla centrów handlowych jak i detalistów nowa rzeczywistość oznacza nowe wyzwania, ale wierzę, że tak dynamiczna i elastyczna gałąź gospodarki, jaką jest nowoczesny handel, poradzi sobie w nowych warunkach.

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

Zobacz także

Omnichannel był faktem już przed pandemią

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.