Out of the box

2021-11-15 | 09:00

Super Prezenty to przede wszystkim niesamowite przeżycia, które zostają w pamięci na zawsze. Jak podkreśla Katarzyna Michałowska, Country Manager Super Prezenty – rozwój sytuacji związanej z pandemią COVID-19 otworzył przed marką zupełnie nowe możliwości, a jedyne co trzeba była zrobić, to zacząć myśleć nieszablonowo.

Pandemia COVID-19 spowodowała ogólnoświatowe spustoszenie i doprowadziła do upadku wielu biznesów. Znaczna część przedsiębiorstw musiała drastycznie zmienić strategię działania, obrać nowe kierunki lub… nie obierać ich wcale. A jak ta sytuacja wpłynęła na działalność marki Super Prezenty, relacje z partnerami biznesowymi i plany rozwoju?

Paradoksalnie pandemia dała nam nowe możliwości… Znaczna część firm z branży nie wytrzymała tego trudnego okresu, dzięki czemu w wielu atrakcyjnych z naszego punktu widzenia galeriach handlowych zwolniły się interesujące lokalizacje handlowe. Udało nam się wykorzystać tę szansę. W chwili zamknięcia wszystkich aktywności musieliśmy zacząć myśleć niejako “out of the box”. Nasze prezenty, które kojarzą się z adrenaliną, świetną zabawą i niesamowitymi przeżyciami zostały nam w owym momencie zabrane. Dlatego też zaczęliśmy budować inne kategorie prezentów – np. takie, które można samemu zrealizować w domu. Szybko jednak zauważyliśmy, że nasi Klienci nie szukają u nas prezentów tego typu. Super Prezenty to przede wszystkim niesamowite przeżycia, które zostają w pamięci na zawsze.

Aktualnie relacje pomiędzy wynajmującymi, a najemcami nie przeżywają swojego okresu świetności. Z jakim wsparciem ze strony centrów handlowych spotkała się Państwa marka i jakie wnioski wyciągnęli Państwo w tym aspekcie po – miejmy nadzieję – najgorszym okresie pandemii?

Nie powiedziałabym, że relacje z galeriami mają się nie najlepiej. Wręcz przeciwnie, w tym bardzo trudnym dla wszystkich okresie najemcy i wynajmujący wspierali się wzajemnie. Oczywiście, mówię z mojej perspektywy i moich doświadczeń, jakie mam w zakresie współpracy z Galeriami Handlowymi. Wszyscy mieli świadomość, że jest to bardzo wymagający czas, pełen niepewności i niewiadomych, a bez chęci współpracy każdej ze stron, trudniej byłoby go przetrwać. Najważniejsze jest, aby w takich sytuacjach pozostawać w stałym kontakcie.
Super Prezenty

Jakim obecnie zainteresowaniem wśród klientów cieszą się oferowane przez Państwa produkty? Czy zauważyli Państwo jakieś prawidłowości powodowane pandemią, związane z mniejszym lub większym wyborem określonych kategorii produktowych?

Produkty naszej marki cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Jest to związane ze stale rosnącą świadomością naszego brandu, jak również działaniami, których nie baliśmy się podjąć w tym trudnym czasie. (np. wykupienie wielkoformatowej reklamy w Warszawie, czy też akcja promocyjna w sieci Carrefour i Empik -40%). Tak jak wspomniałam wcześniej, nasi Klienci szukają u nas emocji, niezapomnianych przeżyć, unikalnych prezentów, dlatego najbardziej popularne kategorie pozostają podobne do tych sprzed pandemii. Oczywiście, branża hotelowa gastronomiczna i kulturalna straciła najwięcej, ale bardzo szybko się podniosła i tego typu prezenty nadal cieszą się dużym zainteresowaniem. Jako jedna z niewielu firm prezentowych na polskim rynku posiadamy vouchery do sklepów, min. karty podarunkowe do H&M oraz miejskie karty podarunkowe (Warszawa, Kraków, Poznań, Wrocław, Śląsk, Gdańsk), które uprawniają do skorzystania ze wszystkich naszych aktywności w obrębie danego miasta.

Kim jest dziś Klient Super Prezentów? Czym różni się od tego sprzed pandemii?

Dzisiejszy Klient jest bardziej świadomy, ale w dalszym ciągu większość naszych odbiorców to osoby szukające czegoś „łał” – rozwiązań niestandardowych. Każdy z naszych Klientów chce – niezależnie od tego, czy decyduje się na zakup dla siebie, czy też dla drugie osoby – aby podarunek jaki u nas nabywa, pozostał w pamięci na zawsze.

W jaki sposób aktualnie marka Super Prezenty buduje przewagę konkurencyjną?

Naszą siłą są nasi Partnerzy (usługodawcy), dlatego relacje z nimi chcemy mieć na najwyższym poziomie. Staramy się zawsze być dla nich wsparciem, sprawiać by się rozwijali. Wspólnie z nimi kreujemy unikalne produkty, które później stanowią naszą przewagę konkurencyjną. Oczywiście, wszystkie te działania podejmujemy z myślą o naszych Klientach, dlatego musimy być również dostępni w każdym regionie, mieście czy nawet wiosce. Stale pracujemy nad rozwojem naszej sieci sprzedaży. W roku 2020 i 2021 otworzyliśmy sklepy własne w Galerii Bałtyckiej, Galerii Krakowskiej, Galerii Łódzkiej, Magnolia Park i… nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Naszą dużą przewagę konkurencyjną stanowią również punkty sprzedaży w sieci Carrefour, będące podświetlonymi standami z szeroką ofertą przeżyć, dostępnych w linii kas; a także dostępność naszej oferty w sieci Empik.

W trakcie minionego roku nie można było nie zauważyć nasilającej się dynamiki wzrostu sektora e-commerce. Dla wielu sieci handlowych handel w internecie był jedynym możliwym kanałem sprzedaży i kontaktu z klientem. Jakie przełożenie na działalność Super Prezentów ma rozwój segmentu e-sprzedaży i jakie działania zostały w tym kanale przez Państwa podjęte?

Tak, to prawda. Sprzedaż internetowa charakteryzuje się obecnie dużą dynamiką wzrostu i ma też to odzwierciedlenie w naszej sprzedaży, jednak ta część naszej aktywności zawsze była bardzo silna. Tak jak wspomniałam, podczas pandemii podjęliśmy wiele działań związanych z rozszerzeniem kategorii dostępnych na naszej stronie tak aby każdy Klient był w stanie znaleźć to czego potrzebuje.

Jak ocenia Pani aktualną sytuację na rynku centrów handlowych? Wiele osób z branży twierdzi, że rozwój e-commerce nie zagrozi działalności galerii i sklepów stacjonarnych, choć te w jakiś sposób będą musiały ewoluować. Jaka jest Pani ocena?

Zdecydowanie zgadzam się z tą opinią. Jestem w takim samym stopniu za online jak i offline. Uważam, że istnienie jednego nie wyklucza drugiego, a nawet śmiem twierdzić, że bez mocnego kanału offline firma nie jest w stanie dotrzeć do każdego Klienta. W dalszym ciągu jest znaczna ilość osób niewyobrażających sobie zakupów przez Internet. Tego typu grupie konsumentów zależy na kontakcie ze sprzedawcą, bezpośrednim dialogu i innych korzyściach, jakie niesie ze sobą sprzedaż tradycyjna, dlatego też robimy wszystko, aby nasza obsługa klienta była na najwyższym poziomie, a stacjonarne sklepy wzbudzały zainteresowanie i zachęcały do wejścia. Silna sieć sprzedaży: poprzez zarówno punkty własne jak i sieci partnerskie (w naszym wypadku Empik i Carrefour) buduje zaufanie wśród Klientów i oferuje dostępność, co jest bardzo ważne, biorąc pod uwagę fakt, że nasz produkt to produkt impulsowy, często kupowany na tzw. „ostatnią chwilę”.

Coraz więcej osób ankietowanych potwierdza chęć robienia zakupów w niedziele (raport CBRE lipiec 2021). Na ile realnie ocenia Pani szanse na powrót niedziel handlowych?

Myślę, że zachowania Klientów zmieniły się na tyle, że niedziele handlowe już nie są tak oblegane, jak to miało miejsce kiedyś – widzimy to w raportach sprzedaży, w porównaniu do poprzednich lat. Oczywiście, jestem za przywróceniem niedziel handlowych, jednak wydaje mi się, że Klienci na nowo będą musieli uczyć się tego nawyku.

Czy w ogóle można wskazać jakieś pozytywy pandemii? Czy coś uległo zmianie na lepsze?

Z punktu widzenia pracodawcy mogę stwierdzić, że dzięki pandemii nauczyliśmy się efektywnie pracować z domu. Super Prezenty są częścią grupy Gera Dovana, operującej na trzech rynkach i paradoksalnie zamknięcie nas w domach zbliżyło nas do siebie, a poprzez codzienne telekonferencje i wirtualne spotkania zrodziło się wiele interesujących pomysłów.

Jak wyobraża sobie Pani handel w perspektywie najbliższych lat? Czy w tym newralgicznym okresie można się pokusić o długofalową wizję? Gdzie widzi Pani markę Super Prezenty w perspektywie – dajmy na to – kolejnych 5 lat?

Jestem przekonana ,że w perspektywie pięciu kolejnych lat Super Prezenty będą liderem na rynku prezentów w formie przeżyć. Podejmujemy wszelkie kroki i działania, które zbliżają nas do tego celu, chociażby planowane w niedalekiej przyszłości wejście na kolejne rynki europejskie. Stale poszerzamy ofertę produktową, inwestujemy w naszych partnerów oraz budujemy sieć sprzedaży, co na pewno pozwoli nam zrealizować ten ambitny plan.

Czy w najbliższym czasie możemy spodziewać się nowych otwarć Państwa stacjonarnych punktów sprzedaży? Jeśli tak, to gdzie i kiedy?

Oczywiście! Nasza sieć sprzedaży ciągle się rozwija. W tym roku otworzymy jeszcze zmodernizowany punkt w jednym z centrów handlowych, a w nadchodzącym roku planujemy kolejne otwarcia.

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję.

Tagi: Katarzyna Michałowska retail Super Prezenty wywiad
Oceń artykuł:

Fot: Super Prezenty Źródło: Super Prezenty

Zobacz także

Out of the box

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.