P. Dąbroś: Wzrasta zainteresowanie kompleksową obsługą telekomunikacyjną galerii handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-08-01 | 10:00

Każdego roku coraz więcej właścicieli i zarządców galerii handlowych decyduje się na outsoursing usług telekomunikacyjnych. O korzyściach płynących z takiego rozwiązania opowiada Paweł Dąbroś, Dyrektor Sprzedaży StarNet Telecom.

Przedsiębiorstwo telekomunikacyjne StarNet Telecom działa na rynku już od 2001 roku. W ostatnich latach zaobserwowaliśmy stale zwiększające się zainteresowanie kompleksową obsługą telekomunikacyjną – od budowy infrastruktury telekomunikacyjnej i dostarczenie centrali telefonicznej, aż po zarządzanie siecią, stały serwis i bezpośredni kontakt z najemcami.

Integratorzy usług telekomunikacyjnych różnią się od dużych operatorów przede wszystkim tym, że oferują indywidualne podejście do każdego klienta. Oznacza to, że zwykli operatorzy ograniczają się jedynie do dostarczenia usługi, natomiast operatorzy budynkowi są w stanie sprostać potrzebie kompleksowej obsługi telekomunikacyjnej. Dodatkowo, liderzy na rynku oferują swoim klientom pełną opiekę handlową i techniczną każdego dnia, również w weekendy.

Zarządzanie siecią telekomunikacyjną jest jedną z podstawowych usług jakie oferują przedsiębiorstwa telekomunikacyjne. Firma przejmuje na siebie stałe koszty związane z tym zadaniem, co zwalnia właściciela obiektu z obowiązku wyznaczania do tego celu odpowiedniego pracownika technicznego. Operator budynkowy całkowicie opiekuje się infrastrukturą i dzięki doskonałej jej znajomości, jest w stanie bardzo szybko odnaleźć przyczynę nieprawidłowości.

Same awarie są minimalizowane między innymi poprzez integrację systemu telekomunikacyjnego w dwa niezależne przyłącza – mogą to być przyłącza radiowe i światłowodowe, lub też dwa łącza światłowodowe. W momencie gdy dochodzi do awarii sieci jednego z poddostawców, połączenia wychodzą siecią drugiego. Poprzez takie rozwiązanie, galeria ma zapewnioną ciągłość korzystania z usług telekomunikacyjnych, w tym przede wszystkim z kart płatniczych, których poprawne funkcjonowanie jest kluczowym elementem działalności najemców.

Wiele galerii handlowych decyduje się na rozszerzenie współpracy z przedsiębiorstwem telekomunikacyjnym. Często już na etapie budowy operator budynkowy opiniuje projekty sieci telekomunikacyjnej i dzieli się doświadczeniem z innych obiektów. Bardziej popularna jest jednak współpraca zakładająca całkowite przejęcie przez firmę kosztów inwestycyjnych - zaprojektowania i budowy sieci telekomunikacyjnej wraz z zapewnieniem przyłączy zewnętrznych. Właściciele obiektów zyskują w ten sposób po pierwsze oszczędności, po drugie komfort i spokój.

Pojawia się pytanie – kiedy najlepiej rozpocząć współpracę z operatorem budynkowym? Jeżeli galerię handlową interesuje kompleksowa obsługa, to najbezpieczniejszym terminem nawiązania współpracy jest około siedem miesięcy przed otwarciem obiektu. Zapewnia to niezbędny czas na przygotowanie i akceptację projektów budowy sieci telekomunikacyjnej, tras kablowych, przyłączy telekomunikacyjnych do obiektu, a następnie samą realizację, w której operator budynkowy jako jeden z podwykonawców buduje całą infrastrukturę telekomunikacyjną przy ścisłej współpracy z Generalnym Wykonawcą obiektu. Jeżeli natomiast galerię interesuje jedynie usługa zarządzania i serwisowania siecią, rozpoczęcie współpracy powinno rozpocząć się około pięć miesięcy przed otwarciem. Operator ma wtedy wystarczająco czasu na zapoznanie się z projektem infrastruktury przygotowanym przez projektantów inwestora oraz ewentualne konsultacje.

Odpowiednio wczesne nawiązanie współpracy daje pewność uruchomienia wszystkich usług na czas. Samo przedsiębiorstwo telekomunikacyjne zwraca się indywidualnie do każdego najemcy z przygotowaną ofertą już bezpośredniej usługi telekomunikacyjnej - dostępu do Internetu czy linii telefonicznych pod terminale kart płatniczych. Najemcy nie są ograniczani co do wyboru usługodawcy – jednak zdecydowana większość decyduje się na operatora budynkowego, jako zapewnienie wygodnej i kompleksowej opieki telekomunikacyjnej w konkurencyjnej cenie.

Oceń artykuł:

P. Dąbroś: Wzrasta zainteresowanie kompleksową obsługą telekomunikacyjną galerii handlowych

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.