Pasja i wizja w ponadczasowej modzie

2018-11-22 | 09:00

Hexeline to firma rodzinna, a jej charakter wymaga współpracy i wspólnego podejmowania decyzji. Na jej czele stoi Halina Zawadzka, główna projektantka i właścicielka marki. Za marketing i rozwój sieci salonów odpowiada córka, Katarzyna. Obie uwielbiają książki i muzykę filmową. W pracy najważniejszy jest dla nich wzajemny szacunek, a różnorodność poglądów, wizji i spojrzeń jedynie zbliża i daje niesamowite efekty. Wspólnie tworzą markę, która skupia się na wysokiej jakości swoich projektów i dzięki temu jest doceniana przez rosnące grono polskich klientek. Dziś rozmawiamy z Haliną Zawadzką o rynku odzieży damskiej i perspektywach rozwoju.

Hexeline to marka, którą tworzy matka i córka. W jaki sposób udaje się osiągnąć konsensus, mając na uwadze różnice pokoleniowe?
Różnorodność zbliża, a nie dzieli. Można czerpać z niej bez ograniczeń. Dwa spojrzenia, dwa poglądy i konfrontacja wizji dają niesamowite efekty. Dzięki temu nasze kolekcje są tak uniwersalne. Na nasze pokazy przychodzą kobiety w różnym wieku i tak samo zachwycają je nasze stroje. 

Jak w takiej rodzinnej relacji biznesowej wygląda praca? 
Ważne, aby szanować swoje decyzje i nie podważać pozycji. W firmie jest jeszcze kilkadziesiąt osób i jeśli między nami byłyby tarcia, nie wpływałoby to dobrze na atmosferę. Podział ról dokonał się naturalnie. Katarzyna zajmuje się strategią otwierania nowych salonów, koncepcją rozwoju sieci sprzedaży, marketingiem, organizacją sesji wizerunkowych, a ja - projektowaniem i produkcją. Zachowanie ciągłości linii Hexeline wymaga współpracy, wspólnego podejmowania decyzji i tworzenia pomysłów, które wprowadzają najnowocześniejsze światowe trendy do kolekcji, nie gubiąc tego, co dla Hexeline najważniejsze - jej idei. A trzonem marki była i jest kobieta. 

Co jeszcze jest wartością stałą dla Hexeline?
Konsekwentne utrzymywanie bardzo wysokiego poziomu kolekcji jest niezmiennie priorytetem. Tak było na początku istnienia firmy i tak jest do chwili obecnej. Podróżując po całym świecie, szukamy najlepszych tkanin i najlepszych dodatków. Skupiamy się na jakości ponad wszystko. Kobieta, która decyduje się na zakup stroju z kolekcji Hexeline, musi czuć się w nim wyjątkowo. Takie poczucie daje nie tylko doskonały i modny krój, ale także właściwy dobór tkaniny. 

Czym jeszcze charakteryzują się Pani projekty?
Ponadczasowość to kolejne dla nas słowo klucz do sukcesu. W ciągle zmieniającym się świecie mody ponadczasowość może brzmieć dziwnie, jest to jednak bardzo ceniony przez kobiety element, nieodłącznie związany z Hexeline. Sukienkę można nosić przez kilka sezonów i to nie dlatego, że jest niewystarczająco modna, ale dlatego, że jest ponadczasowo modna - a to już ogromna różnica, której trzymają się światowe marki z branży fashion. Chodzi o to, aby jedno spojrzenie na konkretny strój wskazywało, od jakiego pochodzi projektanta. Jeżeli swego rodzaju kontynuację widać w każdej kolekcji danej marki, to można powiedzieć, że to jest prawdziwy sukces. Drobny niuans, który powoduje, że ta elegancka ponadczasowość widoczna jest w detalach, kroju czy sposobie szycia. O tym należy pamiętać i to jest owa dobra kontynuacja. 

A kim jest dziś kobieta Hexeline? 
Kobieta Hexeline jest aktywną i ciekawą świata osobą, która lubi eksperymentować i bawić się modą, zachowując jednak klasyczną elegancję i styl. Tworzymy projekty dla kobiet, które się akceptują i lubią, które czują się dobrze w swojej skórze. Jeżeli brak im jednak pewności siebie, to odzyskują ją zakładając nasze stroje. Nasze klientki są uśmiechnięte i zadowolone ze swojego wyglądu, gdy przeglądają się w lustrze i przymierzają nasze kreacje. 

Hexeline to marka nie tylko nowoczesna, ale także elegancka. 
Zgadza się. Od początku istnienia firmy wygoda i zadowolenie kobiet było dla nas priorytetem. Dlatego też kolejne pokolenia pań przychodzą do salonów ze swoimi córkami, a nawet wnuczkami i wspólnie bawią się modą. Mamy w kolekcji zarówno stroje bardzo nowoczesne i ekstrawaganckie, jak i te bardziej stonowane i klasyczne. Hexeline, to marka dla kobiet w każdym wieku, którym zależy na modnym, stylowym wyglądzie, wzbudzającym zainteresowanie i zachwyt. Wiele znanych gwiazd show biznesu wybiera stroje Hexeline na wielkie gale. Jest nam wtedy niezwykle miło.

Na każdy sezon przygotowuje Pani nową kolekcję. Skąd czerpie Pani inspiracje?
Inspiracją może być absolutnie wszystko. Nie ma ani jednego miejsca, ani jednej rzeczy, która powoduje, że pojawia się przysłowiowa iskierka, która daje impuls do stworzenia takiej, a nie innej kolekcji. Jest to bardzo złożony i długofalowy proces. W każdej kolekcji jest inna myśl przewodnia, którą wyraźnie widać w naszych kreacjach.

Jak wygląda praca nad kolekcjami?
Przygotowujemy kolekcję z co najmniej rocznym wyprzedzeniem. Dzisiaj, gdy rozmawiamy ze sobą, w mojej głowie widzę projekty na sezon zimowy 2019-2020. Jest to więc proces twórczy, który trudno opisać, a czasem nawet trudno zrozumieć. Efekty widać na naszych pokazach. Uśmiechnięte panie to jest cel, który zawsze chcę osiągnąć, myśląc o każdym kolejnym projekcie. 

Jakimi wartościami kieruje się Pani projektując?
Moda jest oczywiście swego rodzaju zabawą. Pokazuje jednak kim jesteśmy, jaki jest nasz stosunek do świata, co lubimy, co jest dla nas ważne. Nasze projekty odzwierciedlają więc nie tylko trendy danego sezonu, ale także kreują pewien styl bycia - kobiety pewnej siebie, atrakcyjnej, zadowolonej z życia, która wie, co chce osiągnąć. Aby uzyskać taki efekt, pamiętamy zawsze o walorach użytkowych, czyli wygodzie, jakości i elegancji. To jest motto przewodnie, które sprawdza się w każdym sezonie.

Z jednej strony jest Pani projektantką i artystką, z drugiej businesswoman, co wiąże się z koniecznością odnalezienia się w twardej, biznesowej rzeczywistości. Jak udaje się Pani pogodzić obecność w dwóch tak różnych światach?
Jak dla każdego projektanta mody, obserwacja jest niezwykle istotna, a otaczający świat to inspiracja twórcza dla każdego artysty. Wyczucie koloru, odcieni, głębi i różnorodności barw też nie jest bez znaczenia. To, co według mnie jest jednak kluczowe w tym zawodzie, to wyczucie proporcji. Pozwala ono na stworzenie idealnego modelu, taką jego konstrukcję, która powoduje, że osoba zakładająca ubranie czuje się w nim wygodnie, że dobrze na niej leży i efekt końcowy jest perfekcyjny. To nieco „techniczne” podejście łączy się trochę z tą drugą, zdecydowanie bardziej twardą stroną biznesu, czyli analizami, tabelami, cyframi, negocjacjami. Dwa światy, które trzeba połączyć w jedną całość. Nie jest to proste, ale lata praktyki robią swoje (śmiech).

Jakie cechy Pani osobowości przydają się najbardziej w prowadzeniu i rozwoju własnej marki?
Prawdę mówiąc nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Myślę, że pasja i wizja są kluczowe. Od nich wszystko się zaczyna. Całej „biznesowej” otoczki człowiek uczy się już w trakcie. Oczywiście na początku popełnia się błędy, to nieodzowny element, ale wewnętrzna determinacja, optymizm i chęć działania sprawiają, że wszystkie potknięcia po drodze stają się miłą nauką na przyszłość. Tak, jak w przypadku każdej marki, liczy się wytrwałość w dążeniu do celu i ciężka, codzienna praca. Dzięki połączeniu tych rzeczy udaje się często realizować rzeczy niemożliwe, a wykreowana marka posiada silny i mocno określony w oczach odbiorcy wizerunek. Bez wizji niemożliwe jest stworzenie czegoś niepowtarzalnego, jedynego w swoim rodzaju, czegoś, co nas wyróżnia i powoduje, że marka nie tylko odnosi sukces, ale także budzi pozytywne i dobre skojarzenia. Jest to oczywiście bardzo długotrwały proces, ale opłaca się. Warto dążyć do realizacji swoich marzeń, planów i celów.

Butiki Hexeline znajdują się głównie w centrach handlowych. 
To prawda. Bardzo jednak ubolewamy nad tym, że handel przyuliczny przeniósł się do galerii handlowych. Nie ma już tej magii i atmosfery intymności, choć staramy się taką tworzyć nawet w salonach galeryjnych.

Jakimi zasadami kierujecie się Państwo podczas wyboru określonej lokalizacji handlowej? 
Wymagania, jak we wszystkim, co robimy, mamy oczywiście duże (śmiech). Na pewno musi być to galeria, która zrzesza dużą grupę klientów, a nie tylko odwiedzających. Bardzo często centra posługują się statystykami, które są przekłamane, ponieważ odwiedzalność centrum nie przekłada się na realnych klientów. Dlatego każde centrum handlowe jest poddane naszej weryfikacji. Niezwykle istotne jest otoczenie konkurencyjne, tenant mix, itp. Z dużą dozą nieufności podchodzimy do nowo pojawiających się projektów. Zdecydowanie wolimy galerie, które mają już wypracowanego klienta i dobrą pozycję na rynku. 

Tagi: Hexeline Halina Zawadzka
Oceń artykuł:

Źródło: Hexeline

Zobacz także

Pasja i wizja w ponadczasowej modzie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.