Pierwsza połowa 2022 roku oczami KiK

2022-07-11 | 09:00

Przekroczenie liczby 420 sklepów w Polsce, osiągnięcie wyniku 4000 sklepów w Europie, ekspansja pomimo pandemii oraz pomoc uchodźcom wojennym z Ukrainy – pierwsza połowa 2022 była dla sieci sklepów KiK bardzo intensywna, ale i owocna. O wyzwaniach i planach opowiada Robert Boguszewski, Dyrektor Generalny sieci sklepów KiK.


Na przestrzeni ostatnich dwóch lat świat zmienił się diametralnie. Aktualnie mierzymy się z zupełnie innymi problemami i wyzwaniami, dlatego tym bardziej imponująco brzmi informacja, że sieć sklepów KiK już kolejny rok z rzędu może się pochwalić działaniami ekspansyjnymi na poziomie około 50 sklepów rocznie.

– Od kilku lat sukcesywnie, zwiększamy liczbę naszych sklepów w Polsce i nic nie wskazuje na to, aby to podejście miało się zmienić. Chcemy poszerzać naszą sieć, a co więcej wiemy, że sami klienci także na to liczą, co widać chociażby po wielu zapytaniach spływających do nas za pośrednictwem mediów społecznościowych – komentuje Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK i dodaje: choć na co dzień skupiamy się przede wszystkim na rozwoju marki w Polsce, cieszymy się, że nasza ekspansja przyczyniła się też do rozwoju sieci w Europie. W marcu KiK osiągnął kolejny ważny etap – liczbę 4000 sklepów w Europie.

5 000 000 euro pomocy
I połowa 2022 roku to także dramatyczna sytuacja na Wschodzie Europy, ale i fala pomocy humanitarnej płynąca zewsząd. Od początku wojny w Ukrainie można było zaobserwować, jak organizowali się Polacy, a także biznes. Do grona firm wspierających uchodźców dołączyła też sieć sklepów KiK, realizując działania pomocowe na terenie Polski, Słowacji, Węgier i Czech. Zostało przekazanych 60 000 produktów o łącznej wartości 250 000 euro, a docelowo wsparcie osób uciekających przed wojną ma przekroczyć 5 000 000 euro.

– Obserwując wydarzenia za naszą wschodnią granicą, od razu wiedzieliśmy, że chcemy pomóc. W asortymencie sklepów KiK znajduje się wiele produktów, które w tamtym okresie można było określić jako niezbędne dla uchodźców – bielizna, ciepłe kurtki, czapki, rękawiczki, szaliki, bielizna termiczna – oferujemy je w różnych rozmiarach, w wersji męskiej, damskiej i dziecięcej. Z tą świadomością przeszliśmy do działania. Zdecydowaliśmy się pomagać dwutorowo – tym, którzy potrzebowali wsparcia „na już”, jeszcze w marcu przekazaliśmy produkty z asortymentu tekstylnego, zaś aktualnie przekazujemy karty zakupowe do wykorzystania w sklepach KiK, szczególnie przydatne tym, którzy zdecydowali się pozostać w Polsce na dłużej. Szacujemy, że całościowy budżet naszych działań, obejmujący Polskę, Słowację, Węgry oraz Czechy przekroczy 5 000 000 euro – mówi Robert Boguszewski.  

Konsekwencja przede wszystkim
Firma KiK niezmiennie od 10 lat realizuje plany rozwoju na polskim rynku. Założenia ekspansyjne odnoszą się nie tylko do ilości nowych sklepów, ale także do warunków, jakie musi spełnić dana lokalizacja. Wśród nich powierzchnia handlowa – preferowana to około 650 mkw., komfortowy dostęp do minimum 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Tak jak niezmienne pozostają oczekiwania wobec obiektów, tak nie zmienia się też misja KiK oferowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.

– Cieszymy się, że możemy się przyczynić do wzrostu popularności dyskontów niespożywczych. Sam koncept zakłada oferowanie szerokiego wachlarza produktów w dobrej jakości i atrakcyjnej cenie. Zainteresowanie tak skonstruowaną ofertą sukcesywnie rośnie. Szczególnie jeśli mowa o tzw. produktach basicowych, które stanowią podstawę naszego asortymentu tekstylnego. Poprzez naszą politykę cenową, która zawiera się w haśle „stale niskie ceny”, nie zmuszamy klienta do kompromisów – w KiK można kupić to, co modne, dobrej jakości, a w dodatku niedrogie – opowiada Robert Boguszewski.

Jak prezentują się plany sieci na drugą połowę 2022 roku? – Mam ogromną nadzieję, że w nadchodzących miesiącach będziemy mogli informować o kolejnych otwarciach i wciąż poszerzającej się sieci sklepów KiK. Jednak chyba każda firma przekonała się, że aktualnie trudno być pewnym realizacji określonych planów. Zakładamy otworzenie ponad 50 nowych sklepów KiK w 2022 roku, jednak to, jakim wynikiem będziemy mogli się pochwalić na koniec grudnia, zależy już nie tylko od nas, ale i od tego, czy urzeczywistnianie naszych założeń będzie w ogóle możliwe – podsumowuje Robert Boguszewski.

Tagi: KiK Polska Robert Boguszewski
Oceń artykuł:

Fot: KiK Źródło: KiK

Pierwsza połowa 2022 roku oczami KiK

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.