Polacy bardzo czekają na powrót do normalności

2020-10-12 | 09:00

Schemat zakupowy klientów z racji ogłoszonej przez WHO pandemii koronawirusa uległ zmianie. Sytuację tę wymusiły nie tylko wprowadzone odgórnie regulacje prawne, ale i obawy konsumentów o własne zdrowie - podkreśla w rozmowie z Magazynem Galerie Handlowe Marcin Pabijanek, założyciel i CEO platformy social.est.

Dotkliwie skutki epidemii odczuły przede wszystkim te branże, które dotyczą potrzeb drugiego rzędu – branża modowa, gastronomiczna czy kulturalna. Z kolei sektor spożywczy czy AGD-RTV pomimo początkowych zawirowań, w mniejszym stopniu był podatny na wprowadzane ograniczenia.

Z przeprowadzonych przez Retail Institute badań wynika, że od początku b.r. do maja odnotowano ponad 34% mniej wejść do centrów handlowych niż w tym samym okresie w 2019 roku. Wraz ze zniesieniem części ograniczeń nałożonych na centra handlowe nastąpił jednak pik odwiedzin – aż o 111,5% w okresie 4-10 maja 2020 w porównaniu do poprzedniego tygodnia. Dlaczego tak bardzo skupiam się na tych danych? Ponieważ idealnie obrazują one oczekiwania klientów. Można wyraźnie stwierdzić, że Polacy są przyzwyczajeni do robienia zakupów w centrach handlowych i bardzo czekają na powrót do normalności. Na razie jednak nie możemy mówić o pełnym ożywieniu handlu. Konsumenci dokonują przemyślanych zakupów i starają się je planować. Często rezygnują z odwiedzin galerii całymi rodzinami, zwracają także uwagę na stosowane środki ochrony osobistej oraz limity osób w przestrzeni społecznej. Z tego względu racjonalnym rozwiązaniem jest stworzenie innowacyjnego konceptu nowoczesnych centrów handlowych, które z większą elastycznością będą w stanie dostosować się do zmian zachodzących na rynku, a także do preferencji zakupowych klientów.

Prognozy na nadchodzące miesiące są nadal ostrożne, choć z tygodnia na tydzień widać wyraźne oznaki ożywienia. Kluczem do przetrwania czasu pandemii jest stałe analizowanie potrzeb konsumentów oraz analiza ich preferencji zakupowych. Firmy, które mogą otworzyć nowy kanał sprzedaży poprzez uruchomienie sklepu internetowego, z pewnością powinny wziąć ten wariant pod uwagę. Dziś bowiem już coraz rzadziej mówimy o dwóch typach klientów – internetowych i stacjonarnych. Klienci chętnie dokonują zakupów w centrach handlowych, jak i drogą elektroniczną. Ukierunkowanie więc na dwutorowe działanie w czasie pandemii pozwala maksymalizować zyski i przetrwać trudny czas bez większego uszczerbku na płynności. Z kolei dla konsumentów to wygoda, która w przyszłości, po powrocie do normalnych warunków, zaprocentuje przywiązaniem do marki i tym samym zwiększy szanse na dokonanie kolejnych zakupów w sklepie otwartym na innowacje i odpowiadającym na bieżące potrzeby konsumentów.

Tagi: Marcin Pabijanek Petram House
Oceń artykuł:

Fot: Petram House Źródło: Petram House

Zobacz także

Polacy bardzo czekają na powrót do normalności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.