Preferencje konsumenckie są jak żywy organizm...

2021-10-22 | 10:00

Centra handlowe i sklepy stale zmieniają się zgodnie z potrzebami konsumentów. W post pandemicznej rzeczywistości czekają je kolejne wyzywania - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City.

Coraz większą rolę odgrywa e-handel, co nie oznacza schyłku sprzedaży offline. Klienci lubią dotknąć produktów, przymierzyć. Ponadto zakupy w sklepach stacjonarnych nie są obarczone dodatkowymi kosztami, związanymi z przesyłką zamówienia. Sklepy online i offline to oferta uzupełniająca się wzajemnie, a nie konkurencyjna, i tak właśnie powinna być postrzegana przez sklepy. Jednak koniecznością mogą stać się rozwiązania, które pozwolą przyspieszyć proces zakupów i znacznie je ułatwią.

W erze zapracowanych i zabieganych klientów komfortowym rozwiązaniem jest możliwość sprawdzenia poprzez sklep internetowy, dostępności produktów w salonach offline marki, a następnie wybranie się do sklepu stacjonarnego, w którym produkt jest osiągalny. Pożądaną usługą jest click & collect, która umożliwia zakup produktu w sklepie internetowym i osobisty odbiór zamówienia w wybranym przez siebie miejscu i dogodnej porze. Badania pokazują, że podczas odbierania zamówień w systemie click & collect, klienci często dokonują dodatkowych zakupów.

Handel przyszłości to umiejętne dostosowanie narzędzi z e-sklepu w połączeniu z tradycyjnymi zabiegami Visual Merchandisingu, które będą budować będzie pozytywne doświadczenia klientów. W niedalekiej przyszłości część sklepów może stać się showroomami, uzupełnionymi o multimedialne ekrany czy tablety, połączone w sterowaną zdalnie sieć.

Przydatne staje się skorzystanie z karty produktu w sklepie online, gdzie znajduje się dokładne opisy, a także aplikacje skanujące kody QR lub kody kreskowe i wyświetlające cechy produktu. Po porównaniu, klient może dokonać zakupu stacjonarnie, dzięki czemu nie czeka na dostawę i nie ponosi kosztów transportu.
Ważna jest obecność marki czy sklepu w social mediach i właściwe dopasowanie do odbiorców kampanii reklamowych w tych kanałach. Ponadto za pośrednictwem kanału społecznościowego klienci mogą kupować produkty od ręki, niezależnie od czasu i miejsca. Nie można również zapominać o influencerach, którzy mają duży wpływ na kupujących.
Ważne jest przypominanie konsumentom, że zakupy stacjonarne to świadome wybory, z możliwością nie tylko osobistego sprawdzenia i przymierzenia produktu, ale też profesjonalnego doradztwa przez obsługę sklepu, co z kolei przyczynia się do mniejszej ilości zwrotów towarów.

Preferencje konsumenckie są jak żywy organizm, nieustannie ulegają mniejszym lub większy zmianom. Przy coraz nowszych i bardziej intuicyjnych urządzeniach, które posiadamy, zmieniają się również potrzeby technologiczne klientów. Konsument stał się obecnie specjalistą od kupowania. Poprzez zaadaptowanie się do zmieniającej się rzeczywistości i nowe, mobilne rozwiązana, konsumenci na każdym kroku dbają o to, aby ułatwić sobie życie, podejmować rozsądne decyzje zakupowe.

 

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

Preferencje konsumenckie są jak żywy organizm...

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.