Problemem jest jakość prezentowanych treści w mediach społecznościowych

2018-08-31 | 09:00

Media społecznościowe są dziś najszybszą formą komunikacji z klientem, a przede wszystkim pozwalają na angażujący dialog. Umiejętnie dobrane pomagają również dotrzeć do wybranych grup użytkowników. Centra handlowe coraz częściej wykorzystują je do swoich działań, stawiając tradycyjne strony internetowe na drugim planie. Zapytaliśmy Aleksandrę Stefaniak, Business Partner, U. Marketing Agency czy w obecnych czasach profil firmy w mediach społecznościowych powinien stanowić dodatek do dobrze zaprojektowanej strony internetowej, czy może na odwrót?

W żadnym wypadku media społecznościowe nie powinny być jedynie dodatkiem do strony – każde z tych narzędzi służy czemuś innemu. Media społecznościowe są dziś najszybszą formą komunikacji z klientem, a przede wszystkim pozwalają na angażujący dialog. Umiejętnie dobrane pozwalają również na dotarcie do wybranych grup użytkowników. Problemem jest jednak jakość prezentowanych w nich treści. Często content wydaje się być powielany między kanałami, a tym samym niedostosowany do ich przeznaczenia (bo nie chodzi tu tylko o tzw. „przefromatowanie” kreacji), nie wspominając już o braku dopasowania treści do oczekiwań użytkowników danego kanału. Wciąż również media społecznościowe traktowane są jak tuba reklamowa dla promowania ofert najemców, a nie do końca temu służą a przynajmniej nie w formie jaką najczęściej oglądamy – ta sama kreacja, w tym samym czasie na wszystkich profilach przestaje być wyróżniająca. Z resztą widać też, że zdecydowanie większą klikalność postów generują tzw. „zdjęcia z życia wzięte” niż posty graficzne. Komunikacja w mediach społecznościowych centrów handlowych zdecydowanie potrzebuje nowej jakości i świeżości - indywidualizmu i pomysłu na siebie. Potrzeba nie tylko umiejętności wykorzystywania pojawiających się nowych funkcji tych narzędzi, ale również stałej obserwacji i analizy potrzeb i preferencji odbiorców. Pomimo planu, tu trzeba być czujnym i elastycznym, by móc działać szybko. Poza możliwością prowadzenia komunikacji, to również ogromny kanał reklamowy, w którym możliwe jest precyzyjne zbieranie danych o użytkownikach. Pomimo, iż media społecznościowe są wciąż stosunkowo tanie w porównaniu z np. reklamą outdoorową, budżety przeznaczane na ich obsługę nie powinny być marginalizowane. Prowadzenie skutecznej, wyróżniającej komunikacji wymaga zaangażowania i poświęcenia znacznej ilości czasu po stronie agencji.

Strona internetowa pełni dziś przede wszystkim formą wizytówki w sieci, może również stanowić miejsce kierowania ruchu z kampanii online i zbierania leadów, ale czy faktycznie wiemy po co chcemy przyciągać ludzi na naszą stronę? Jaki mamy my w tym cel, a jaką korzyść mogą z tego wyciągnąć użytkownicy? Co za pośrednictwem strony możemy im zaoferować? Sprawdzenie godzin otwarcia? Promocji? Listy sklepów? Pewnie tak, ale czy to wystarczy? A może lepiej postawić na kontekstowe treści? Materiały w formie bloga, zdjęć czy vloga? W tym przypadku również trzeba szukać nowej formy i unikać powielania schematów. Pamiętajmy, że nasi Klienci są coraz bardziej świadomi i coraz bardziej wymagający. Chcą być pozytywnie zaskakiwani, a nie zanudzani.  

Tagi: U. Marketing Agency Aleksandra Stefaniak
Oceń artykuł:

Źródło: U. Marketing Agency

Zobacz także

Problemem jest jakość prezentowanych treści w mediach społecznościowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.