Produktu trzeba dotknąć sercem

2020-12-07 | 09:00

Przed odpowiedzą na pytanie o nieodzowny „must have” w projektowaniu i aranżacji współczesnych przestrzeni handlowych warto poruszyć kwestię tego, co wpływa na te zmiany, podkreśla w rozmowie z redakcją Magazynu Galerie Handlowe Katarzyna Michałowska, Dyrektor Generalna, Super Prezenty

W dobie rozwijającej się technologii oraz społeczeństwa informacyjnego trendy pochodzące z kultury przenikają do wszystkich gałęzi handlu. Dziś nie liczy się sam cel, ale również doświadczenia towarzyszące jego realizacji.

Idealnym przykładem dostosowania do narastających potrzeb konsumenta są firmy prezentowe. W Super Prezentach przekonaliśmy się, że choć wyspy handlowe spełniają swoje zadanie, to inwestycja w sklepy stacjonarne wykazuje większy potencjał kreowania doznań podczas dokonywania zakupu. Niedawno otwarty sklep w galerii Złote Tarasy pozwolił nam wyeksponować produkty na poziomie wizualnym i tę samą strategię zastosujemy odnośnie sklepu budowanego w Galerii Bałtyckiej. Ultranowoczesne ściany wideo zapierają dech w piersiach od samego wejścia. Ponadto wyświetlane filmy, na przykład z lotu paralotnią lub jazdy Lamborghini, są namiastką tego, co czeka wszystkich obdarowanych niezwykłymi przeżyciami.

Taki sposób prezentacji został zainspirowany kulturą masową. Zdajemy sobie sprawę, że klient XXI wieku jest przyzwyczajony do zdjęć w wysokiej jakości oraz portali wypełnionych ekscytującymi filmami czy hollywoodzkimi kadrami. Produktu trzeba dotknąć sercem, z kolei ono jest pobudzane przez zmysł wzroku. Reasumując, liczy się przede wszystkim warstwa wizualna – zarówno w kontekście dekoracyjnym, jak i ekspozycyjnym. Powinna ona jednak wzbudzać jakieś uczucia, najlepiej spójne z celem konkretnej marki.

Centra handlowe nie są już tylko obiektami komercyjnymi. Spędzamy w nich coraz więcej czasu, niekoniecznie po to, aby coś kupić. Można więc wysnuć wniosek, że centra stały się alternatywnym miejscem spotkań towarzyskich, a nawet przestrzenią dla rodzin. Idąc holem, widzimy pary zasiadające na fotelach, place zabaw wypełnione dziecięcym śmiechem czy eventy organizowane przez znane marki. Z zachowania konsumentów wynika, że takie dodatkowe formy spędzania czasu są doskonałą „dokładką” do zakupowego dania głównego. Gospodarowanie przestrzeni w sklepach świadczy o potrzebie doświadczania czegoś więcej.

Warto jednak pamiętać, że klient potrzebuje tego samego po procesie dokonania zakupu. To ważne, ale nie tylko pod względem prowadzenia samego biznesu, lecz również ze względów socjologicznych – na wszystko mamy coraz mniej czasu, a zakupy połączone z rozrywką pozwalają „upiec dwie pieczenie na jednym ogniu”.  

Największy wpływ na handel stacjonarny wywiera dziś rozwój społeczeństwa z niedostatkiem czasu, jak i związana z tym potrzeba korzystania z obiektów o wielu profilach. Centra handlowe mogą stopniowo przekształcać się w centra rozrywki, aby finalnie dawać klientowi przestrzeń do realizacji potrzeb towarzyskich, rozrywkowych i typowo konsumenckich (dokonywanie zakupów). Dodatkową kwestią odnośnie wizji przestrzeni handlowych jest wzmocnienie marketingu, który stawia na odzwierciedlanie odczuć towarzyszących przy korzystaniu z zakupionego produktu. Im większy postęp, tym więcej przeżywamy oraz widzimy, dlatego też powierzchnie handlowe będą coraz bardziej adaptowane pod to, by zagwarantować klientom „dodatkowe doznania” przy dokonywaniu zakupu.



Tagi: Super Prezenty Katarzyna Michałowska
Oceń artykuł:

Fot: Super Prezenty Źródło: Super Prezenty

Zobacz także

Produktu trzeba dotknąć sercem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.