Promocje cenowe nie są już najważniejsze

2018-08-24 | 09:00

Marketing nieustannie ewoluuje. W ostatnich dwóch dekadach przeszedł długą drogę do tak zwanego marketingu  4.0., czyli wielkiej cyfrowej rewolucji. Rewolucji, która wyparła opracowane przez  klasyczny (offline’owy) marketing struktury myślenia. Jak w tej rzeczywistości zmienia się klient centrum handlowego i jego oczekiwania? Justyna Sakiewicz, Prezes Zarządu, GMDK grupa marketingowa Sp. z o.o. uważa, że należy postawić na indywidualność.

Klienci oczekują indywidualnego traktowania. Nie chcą być bombardowani niedopasowanymi reklamami. Wszystko to sprawia, że kolejne centra handlowe decydują się na śledzenie swoich klientów. Technologie na to pozwalające stanowią już istotny czynnik mający zwiększać atrakcyjność zakupów stacjonarnych względem zakupów on-line. Systemy te wpływają bowiem na zwiększanie zaangażowania klientów poprzez dostarczanie im w czasie rzeczywistym spersonalizowanych rozwiązań czy komunikatów. Wyzwaniem marketerów jest jednak umiejętne stosowanie tych narzędzi w taki sposób, który nie narusza poczucia prywatności poszczególnych jednostek.

Wspomniana złożoność marketingu 4.0. wymaga odwołania się do teorii socjologicznych podczas tworzenia skutecznych strategii. Współczesny klient jest bardzo świadomy i wymagający. Skrupulatnie analizowane potrzeby konsumentów zainicjowały dotychczas wiele zmian, takich jak np. rozwój konceptów rozrywkowych w centrach handlowych. Najnowsze badania dowodzą, iż promocje cenowe nie są najważniejsze. Obniżki rzędu 5-10% przekonują do kupna tylko co 10-tą osobę. Obecnie istotne staje się budowanie społecznościowej łączności wśród klientów. Wiemy już, że najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze konsumenta są jego kręgi i grupy społeczne. Stąd też, trzeba umiejętnie na owe kręgi i grupy wpływać. Optymalizacja działań marketingowych to prawidłowe zastosowanie trzech źródeł wpływów: preferencji osobistych klienta, źródeł zewnętrznych oraz rekomendacji.

Podsumowując, to właśnie przeprowadzenie klientów od świadomości do orędownictwa jest wyzwaniem nowoczesnego marketingu.

Tagi: GMDK Justyna Sakiewicz
Oceń artykuł:

Źródło: GMDK

Zobacz także

Promocje cenowe nie są już najważniejsze

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.