Prowadzenie biznesu za granicą wymaga ogromnej wiedzy

2018-12-19 | 09:00

Polskie marki mają ogromny potencjał za granicą, zwłaszcza ze względu na wysoką jakość. Jednak Polacy nadal zbyt rzadko korzystają z opcji rozwoju zagranicznego – zwykle ze względu na koszty lub obawy. Dlatego wsparcie tego sektora jest z punktu widzenia państwa niezwykle ważne. Kreowanie marki „MADE IN POLAND” powinno być priorytetem w rozwoju gospodarki, a katalog narzędzi wspierających przedsiębiorców należy nieustannie rozszerzać. FPP z pewnością będzie angażować się w takie inicjatywy w ramach bezpośredniej współpracy z przedsiębiorcami. Postrzeganie i popularność polskich marek za granicą to praca na dziesięciolecia i jest tu jeszcze bardzo dużo do zrobienia - zapewnia Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich.

Prowadzenie biznesu za granicą zawsze wymaga ogromnej wiedzy o lokalnej specyfice, ale przede wszystkim zabezpieczeń. Eksporter musi przebrnąć przez gąszcz przepisów, znać obowiązki formalno-prawne, poziom ryzyka handlowego czy terminy płatności i długość postepowań sądowych w kraju, do którego wchodzi. To ogromne przedsięwzięcie. Na szczęście można korzystać z pomocy wyspecjalizowanych podmiotów. Dziś ubezpieczenie od ryzyka handlowego (typu niewypłacalność kontrahenta), politycznego, a nawet zmian prawnych czy legislacyjnych, jest dostępne łatwo i elastycznie, co pozwala bezpieczniej prowadzić działalność i skupić się na budowaniu marki czy sprzedaży. Dlatego przedsiębiorcy powinni przede wszystkim korzystać z instrumentów wspierających i zabezpieczających ich obrót handlowy.

Z pewnością polskie produkty doskonale odnajdują się w Europie, zwłaszcza u naszych najbliższych sąsiadów – na Ukrainie, w Niemczech, Czechach, Słowacji czy krajach bałtyckich. Jest jednak wiele firm, które rozwijają coraz bardziej odległe, a nawet egzotyczne kierunki eksportu. Azja i Afryka to dla przedsiębiorców ogromne rynki zbytu i powinny być coraz częściej eksplorowane. Choć w wielu krajach w tych regionach ryzyko handlowe jest wyższe, to warto szukać swoich nisz i budować tam polskie marki. Ważne jest korzystanie z mechanizmów wsparcia oferowanych przez państwo oraz wyspecjalizowane podmioty krajowe. Przykładem może być szansa dla eksportu polskiego drobiu w oparciu o najnowsze umowy handlowe z Chinami czy Japonią. Takie możliwości pojawiają się coraz częściej – zarówno w oparciu o bilateralne umowy zawierane przez Polskę, jak i na bazie misji gospodarczych czy współpracy na poziomie Izb Gospodarczych i Rad Biznesowych. Przykładowo FPP bierze udział w powołaniu i rozwoju Polsko-Filipińskiej Rady Biznesu, która ma intensywnie wspierać wymianę handlową z tym krajem.

Tagi: Federacja Przedsiębiorców Polskich FPP Marek Kowalski
Oceń artykuł:

Źródło: FPP

Zobacz także

Prowadzenie biznesu za granicą wymaga ogromnej wiedzy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.