Przed podpisaniem umowy robimy dokładną analizę rynku

2021-08-25 | 09:00

Najważniejszym warunkiem współczesnego centrum handlowego jest dopasowanie formatu danego obiektu do zapotrzebowania danego rynku oraz lokalnego klienta i jego potencjał do generowania odwiedzin przez klientów - zauważa Grzegorz Lipnicki, Prezes Top Secret Sp. z o.o.

Inny format obiektu handlowego jest optymalny w 10 tys. mieście, inny w 50 tys., a jeszcze inny w dużej aglomeracji miejskiej. Przed podpisaniem umowy robimy dokładną analizę rynku oraz biznes plan. Jednym z elementów tej analizy jest ocena atrakcyjności samego obiektu handlowego - jego potencjału do generowania trafiku. Bierzemy pod uwagę lokalizację, natężenie ruchu, mix najemców, komunikację zarówno w samym centrum, jak i wokół niego, ale także warunki umowy – zarówno finansowe, jak i te odwołujące się chociażby do przyszłości takiej, jak kolejne ewentualne lockdowny. Widzimy powolny wzrost zainteresowania klientów powrotem do tradycyjnej formy zakupów w sklepach i stale notujemy rosnące wskaźniki wejść do naszych placówek, co napawa nas optymizmem. 

Nie ustajemy także w rozwoju. W tym roku otworzyliśmy kilka sklepów również w nowych centrach i parkach handlowych m.in. w: Jarosławiu, Nysie, Strzelcach Opolskich i Radomiu. W drugim półroczu planujemy otwarcie kolejnych 5-7 nowych lokalizacji.

Dziś największy nie oznacza najlepszy lub najbardziej dochodowy. Nie jest to już żaden wyznacznik w obecnych czasach. Aktualnie doskonale sobie radzą parki handlowe w mniejszych miejscowościach, czy na terenie osiedli mieszkaniowych. Notują bardzo dobre wyniki – przy mniejszym trafiku, często mają większą konwersję, a z reguły działają przy niższych kosztach. Niemniej w post pandemicznych czasach multifunkcyjne centra handlowe w dużych aglomeracjach nadal będą dobrze sobie radziły. Widać to chociażby po skali zainteresowania odwiedzających w momencie otwarcia kin.

Pandemia uświadomiła zarówno najemcom, jak i wynajmującym, że żyją w symbiozie - nie ma wynajmujących bez najemców i odwrotnie. Sytuacja związana z lockdownem i renegocjacją warunków najmu pokazała, że obydwie strony muszą ze sobą rozmawiać i starać się dążyć do konsensusu, uwzględniając swoje wzajemne interesy. Cieszy mnie to, że pomimo czasami trudnych rozmów mamy generalnie dobre relacje z wynajmującymi i udało nam się wspólnie podejść to wyzwania jakie postawiła nam walka z pandemią COVID-19.

Tagi: Grzegorz Lipnicki Redan S.A. Top Secret
Oceń artykuł:

Źródło: Redan

Zobacz także

Przed podpisaniem umowy robimy dokładną analizę rynku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.