W jakich miastach działają obecnie salony marki i ile posiadają państwo sklepów?
Na dzień dzisiejszy sieć Bartek w Polsce to 42 sklepy firmowe na terenie całego kraju. Ich lokalizacje znajdują się w największych miastach takich jak Warszawa, Poznań, Kraków, Gdynia, Gdańsk, Łódź, Szczecin, Lublin, Koszalin, Toruń czy Aglomeracja Śląska. Bartek prowadzi również swój internetowy sklep firmowy, który prócz Polski funkcjonuje także w Stanach Zjednoczonych i obsługuje rynek obydwu Ameryk.
Jak mogą Państwo podsumować działalność w 2013 roku?
W 2013 roku zrealizowaliśmy zdecydowaną większość swoich założeń. Otworzyliśmy wszystkie z planowanych nowych sklepów firmowych. Przeprowadziliśmy rekonstrukcję sieci zamykając najmniej rentowne lokalizacje oraz optymalizując koszty zarządzania. W ubiegłym roku dużo pracy i uwagi poświęciliśmy również sieci multibrandowej. Nawiązaliśmy bardzo dużo nowych kontaktów, co zaowocowało zwiększonymi zamówieniami w nadchodzącym sezonie. Stworzyliśmy także dwie ciekawe kolekcje butów, starając się dopasować do różnych grup odbiorców.
Jakie są plany rozwoju na najbliższy czas?
Do końca pierwszej połowy 2014 roku zaplanowaliśmy otwarcie trzech nowych sklepów i wszystkie z nich udało nam się zrealizować. Salony otwarte zostały w Galerii Jurajskiej w Częstochowie (otwarcie w pierwszej połowa marca), Atrium Felicity w Lublinie (otwarcie w drugiej połowie marca)oraz na początku miesiąca w M1 w Krakowie.
Czy koncentrują się Państwo na rozwoju wyłącznie w centrach handlowych czy także poza nimi?
Planując nowe otwarcia już od wielu lat utrzymujemy te same założenia. Nasze nowe punkty muszą być w centrach handlowych, w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Takie założenia bowiem, przynoszą nam dobry efekt sprzedażowy.
Niedawno zapowiadali Państwo rozwój sieci sklepów za granicą. Czy mógłby Pan opowiedzieć o szczegółach tych planów?
Rozwój sieci zagranicznej to dla nas bardzo ważny aspekt. Jeszcze w tym miesiącu otwieramy sklep firmowy w Charkowie na Ukrainie, natomiast na kwiecień zaplanowaliśmy otwarcie w stolicy Białorusi. Intensywnie pracujemy nad rozwojem sieci sprzedaży. Aktualnie trwają rozmowy na temat wprowadzenia produktu na rynek francuski i do krajów Beneluksu.
Dlaczego postawili Państwo na rozwój właśnie w tych regionach Europy?
Nasze działania wynikają w głównej mierze z doświadczenia jakie zdobyliśmy przez lata swojej działalności. Na podanych rynkach pracujemy już blisko 20 lat i znamy zasady współpracy z klientami. Klienci na Wschodzie doceniają wysoką jakość naszych produktów, ich wykonanie i walory użytkowe znacznie bardziej niż klienci z Zachodu. Lubią również luksus i dobre marki.
Ile obecnie funkcjonuje sklepów sieci Bartek za granicą i gdzie dokładnie się znajdują?
Posiadamy 12 sklepów firmowy na Litwie, 2 na Łotwie 13 na Ukrainie oraz 3 na Białorusi. Nieustannie pracujemy nad rozwojem sieci multibrandowej. Obecnie liczy ona około 250 punktów za granicą.
Jak mógłby Pan porównać funkcjonowanie sklepów w Polsce i tych za granicą?
Funkcjonowanie sklepów jest praktycznie takie samo. Mamy ten sam wygląd salonów, pracownicy są szkoleni tak samo, jak krajowi. Obroty osiągane w poszczególnych punktach są na podobnym poziomie jak w Polsce. Ze względu na bardziej ostry klimat, a zwłaszcza mroźne zimy, sklepy na Wschodzie mają trochę inny asortyment w sezonie jesienno-zimowym - posiadają więcej modeli na podszewce z wełny owczej, aby buty były jeszcze cieplejsze.
Wspomniał Pan o rozwoju sieci sklepów multibrandowych. Czym one się charakteryzują?
Jednym z najlepszych dowodów na duży sukces marki Bartek jest stale rosnące zainteresowanie współpracą z nami sklepów prowadzących sprzedaż multibrendową. Naszymi partnerami w tym zakresie są firmy, które z sukcesem prowadzą sklepy w różnych lokalizacjach, nawet w małych miejscowościach. Są to głównie sklepy , które posiadają w swojej ofercie asortyment niezbędny dla naszej grupy celowej czyli dzieci, t.j ubrania , zabawki i szeroko rozumiane artykuły dziecięce. Powierzchnia sklepów jest bardzo różna od 20 do 400 mkw. Należy zauważyć, że wśród naszych odbiorców są również sklepy specjalizujące się wyłącznie w sprzedaży obuwia i wówczas takie punkty oferują obuwie damski i męskie.
Jakie działania marketingowe stosują Państwo?
Prowadzimy bardzo wiele różnych działań marketingowych. Prezentujemy swoje produkty w prasie, Internecie. Aktywnie komunikujemy się z klientem poprzez Facebook, który zgromadził już blisko 30 tys. fanów. Ważnym elementem dla nas jest także komunikacja w punktach sprzedaży, której poświęcamy dużo uwagi. W sezonie wiosenno-letnim nawiązaliśmy kilka akcji cross-promocyjnych. Staramy się również angażować w działania mające na celu wsparcie najbardziej potrzebujących dzieci. Taką działalnością zajmujemy się od początku istnienia firmy. Akcje przybierają rożne formy – prowadzimy je we własnym zakresie bądź przyłączamy się do działań ogólnopolskich jak np. aktualnie trwająca akcja „Cała reszta to szczęście” – organizowana przez Mennicę Polską oraz Fundację TVN „Nie jesteś sam„. Każdy kanał sprzedaży wymaga indywidualnego wsparcia, zatem form naszych działań marketingowych jest bardzo wiele i są one bardzo różnorodne.
Od kiedy prowadzą Państwo sprzedaż za pośrednictwem sklepu internetowego? Jak może Pan podsumować jego funkcjonowanie?
Oficjalny sklep Internetowy naszej firmy uruchomiliśmy w 2007 roku. Od tego czasu dużo się zmieniło. Znacznie poszerzyliśmy asortyment, dokonaliśmy licznych zmian i udogodnień celem optymalnego dopasowania do potrzeb klienta, jak również odświeżyliśmy stronę wizualną. Podstawą oferty jest oczywiście obuwie marki Bartek ale w e-sklepie można dokonać zakupu obuwia również kilkudziesięciu innych producentów oraz asortymentu dodatkowego. Na dzień dzisiejszy w ofercie sklepu znajduje się kilka tysięcy wzorów butów różnych marek na wszystkie pory roku.
Jakie produkty, prócz obuwia, znajdują się w asortymencie sklepów Bartek?
W asortymencie sklepu znajdujemy marki własne Bartek – buty ze skóry naturalnej oraz ”bb”, czyli obuwie tekstylne z profilowaną wkładką skórzaną. Posiadamy także obuwie innych marek takich jak Langosta, Pure North, Daniel oraz asortyment dodatkowy: skarpetki, rajstopy, parasolki, wkładki do butów oraz impregnaty do pielęgnacji.
Czy planują Państwo jakieś zmiany w najbliższym czasie?
W najbliższym czasie będziemy poszerzali asortyment wybranych sklepów firmowych o buty kąpielowe, obuwie marki Skechers oraz Rider – letnie klapki. Niebawem rozpoczniemy także nowe działania reklamowa ale na ten moment nie chcielibyśmy zdradzać ich szczegółów.
Tagi: