Przenikanie i łączenie technologii jest dziś niezwykle istotne

2019-02-19 | 09:00

W Statim Integrator najważniejsza jest lojalność, która przyświeca firmie w każdym aspekcie prowadzenia biznesu. Z kolei poszukiwanie coraz to nowszych rozwiązań i śledzenie aktualnych trendów nieustannie stymuluje do rozwoju wykraczającego nie tylko poza granice Polski, ale i Europy. Dziś wielkoformatowe ekrany LED wdrożone przez Statim Integrator zajmują łączną powierzchnię ponad 2 000 m kw. i można je spotkać w całej Europie, a zaawansowane systemy informatyczne opracowane przez firmę trafiają nawet do Wenezueli. O zacieraniu się granic pomiędzy „branżami” i przenikaniu technologii rozmawiamy z Cyprianem Dominiakiem, dyrektorem działu AV i DS w Statim Integrator.

Statim Integrator jest spółką funkcjonującą na polskim rynku od niemal ćwierćwiecza. Jak postrzegacie Państwo zmiany technologiczne zachodzące w Państwa branży na przestrzeni tego czasu?
Statim od zawsze działał w obszarach uważanych za innowacyjne – IT i Audio-Video, z czasem rozwinęliśmy usługi Digital Signage. 25 lat zmian w branżach to więcej niż epoka. Oczywiście rozwój samej technologii to przede wszystkim nowe możliwości dla naszych klientów, a dla nas okazja do dostarczania jeszcze bardziej komplementarnych rozwiązań. Jako integrator widzimy zacieranie się granic pomiędzy „branżami” i przenikanie technologii. 

To znaczy?
Przykładem może być chociażby wielkoformatowa reklama na witrynie sklepu. Od kilku lat nie jest to tylko przestrzeń na instalację monitorów Digital Signage lub ekranów LED, ale przede wszystkim odpowiednio przygotowanej, niezawodnej i skalowanej sieci, dzięki której jesteśmy w stanie dostarczyć konkretną treść i błyskawicznie zareagować na zmiany, jakich potrzebują nasi klienci. Zatem nasze doświadczenie informatyczne idealnie łączy się i uzupełnia realizacje w branży Digital Signage. 

A jak zmieniała się sama firma?
Statim Computer – tak nazywała się firma na samym początku. Słowo „statim” w języku łacińskim oznacza szybko, bezzwłocznie i taka była pierwotna misja firmy. Dostarczaliśmy komputery, osprzęt sieciowy oraz oprogramowanie do firm i klientów końcowych. Lata mijały, nasi klienci dynamicznie się rozwijali, wymagania wciąż rosły – Statim nie mógł zostać w tyle! Komputery stawały się coraz bardziej powszechne, firmy, w których można było kupić „składaki” rosły jak grzyby po deszczu. Prezes, Piotr Wypijewski, postawił wtedy wszystko na jedną kartę – B2B oraz usługi. Dzięki temu firma przetrwała kryzys na rynku IT, zyski rosły z roku na rok. Lista zadowolonych klientów stale się powiększała. Zgromadzony kapitał pozwolił na zmianę siedziby, co stało się kamieniem milowym w historii firmy. Powstały nowe możliwości, nowe miejsca pracy, które szybko wypełniły się zgranym zespołem specjalistów. Statim Computer ewoluował do miana Integratora najnowszych technologii z zakresu IT, systemów Digital Signage oraz Audio-Video. 

Spółka Statim Integrator na chwilę obecną przeprowadza wdrożenia na całym świecie.
Zgadza się. Możemy się pochwalić dostawami zaawansowanych systemów informatycznych dla naszych partnerów w bardzo odległe rejony – Irak, Kenia, Mauritius, a nawet Wenezuela. Dział Digital Signage ma za sobą wdrożenia wielkoformatowych ekranów LED o łącznej powierzchni przekraczającej 2000 m kw. na terenie całej Europy.

Skupiacie się Państwo na wykorzystaniu nowych technologii w obszarach Digital Signage, Audio-Video oraz IT Enterprise. Jakie szanse i możliwości daje rozwój technologiczny potencjalnym klientom w obszarach Państwa działalności?
Każdy klient i każdy projekt to inne, unikatowe cele lub wymagania. Naszą rolą jest doradzić i zaproponować takie rozwiązania, które pozwolą naszym biznesowym partnerom skoncentrować się na własnym biznesie i głównych celach organizacji, w otoczeniu optymalnie opracowanych rozwiązań informatycznych. Jednym z naszych najciekawszych projektów, za który otrzymaliśmy nagrodę Liderzy IT 2016, był projekt i budowa klastra obliczeniowego z systemem odzysku ciepła w Centrum Nauk Biologiczno-Chemicznych na Uniwersytecie Warszawskim. To rozwiązanie było dla nas nie lada wyzwaniem. 

Dlaczego?
Ponieważ w jednym miejscu zainstalowaliśmy 100 serwerów i skonstruowaliśmy sieć obliczeniową, która wykorzystywała po części ciepło z pracujących urządzeń do ogrzania wody w budynku. Warto także wspomnieć o modernizacji zabytkowej auli na Wydziale Chemii Politechniki Warszawskiej, gdzie zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy system AV oraz sterowania wyposażeniem auli – sercem systemu były 2 projektory laserowe firmy NEC o mocy 12.000 ansli każdy. Jedną z ciekawszych realizacji, dzięki której mogliśmy pokazać możliwości naszej firmy, łącząc w jednym projekcie współpracę wszystkich naszych działów – IT, AV i DS, był projekt i wdrożenie systemu informacji budynkowej na kampusie „Ochota” Uniwersytetu Warszawskiego. Prace obejmowały instalację kiosku informacyjnego oraz dostarczenie aplikacji z przewodnikiem dostępnej na platformy iOS, Android oraz Windows Phone. Wdrożyliśmy także system Digital Signage na 40 monitorach firmy Samsung wraz z systemem rezerwacji sal. Te wymienione prace pokazują, jak ważne dzisiaj jest przenikanie się i łączenie technologii. Nasi klienci wiedzą, że otrzymają od nas kompleksowe rozwiązania obejmujące szeroki wachlarz usług wraz z powdrożeniowym serwisem. 

Jakie wymagania i cele są najczęściej stawiane przed Państwem przez potencjalnych klientów?
Rozwój technologiczny jest wpisany na stałe w nasz harmonogram – coroczny udział w szkoleniach, międzynarodowych targach lub prezentacjach umożliwia nam stały kontakt z najnowszymi produktami. Najciekawsze rozwiązania trafiają do laboratorium Statim, gdzie testowane przez specjalistów, zdobywają nasze zaufanie lub wspólnie z producentem opracowujemy propozycje niezbędnych zmian, co w efekcie daje produkt o unikatowym charakterze, stricte dopasowanym do potrzeb naszych klientów. 

Niezwykle istotnym elementem komunikacji w sektorach handlu i nieruchomości handlowych są ekrany wielkoformatowe lub ściany wizyjne. W jaki sposób są „szyte na miarę” Państwa projekty w tym zakresie?
Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie – doświadczenia zdobyte przez wiele lat umożliwiają nam szybkie reagowanie na najbardziej wyszukane pomysły klientów. Naszym głównym celem we współpracy jest zdobycie zaufania, stanie się doradcą, a nie sprzedawcą. W ofercie posiadamy najnowsze osiągnięcia techniki, które dzięki wykwalifikowanym pracownikom z powodzeniem wykorzystujemy na co dzień. Statim Integrator to trzy niezależne, samowystarczalne działy. Ta unikalna symbioza pozwala na realizacje nawet najbardziej złożonych projektów. Rynek retail przez ostatnie lata ewoluował. Klienci są coraz bardziej świadomi, że cyfryzacja nośników reklamowych jest niemal nieunikniona. Naszym zadaniem jest dostarczenie optymalnego rozwiązania zarówno pod względem funkcjonalnym, jak i wizualnym. W zeszłym roku jednocześnie realizowaliśmy projekty oparte o moduły LED, monitory LCD, a także projektory laserowe – wybór medium za każdym razem był poprzedzony spotkaniami technologicznymi, instalacjami pilotażowymi lub prezentacjami w naszym laboratorium. 

Państwa monitory wielkoformatowe zagościły m.in. w salonach sprzedaży sieci sklepów LPP, zajmując łącznie ponad 2000 m kw. powierzchni. Jak bardzo wymagająca jest tego typu realizacja?
Polska spółka LPP jest właścicielem takich marek jak Reserved, Cropp, House, Mohito czy Sinsay. O sukcesie firmy mogą świadczyć nie tylko wyniki finansowe, ale także popularność marek oraz cyklicznie otwierane nowe salony. Z LPP S.A. współpracujemy ponad 15 lat. Przez tak długi okres zyskaliśmy zaufanie oraz nauczyliśmy się kooperacji z tak dużym i prężnie rozwijającym się potentatem na rynku odzieżowym. Dzięki temu, że posiadamy zespół wykwalifikowanych techników możemy szybko reagować na stawiane nam wyzwania. Do ciekawych i bardzo wymagających wdrożeń niewątpliwie możemy zaliczyć otwarcie salonu marki Reserved w Londynie, na Oxford Street, oraz w pierwszym kraju spoza Unii Europejskiej – w Serbii. Rok 2019 zapowiada się równie ciekawie – przed nami kolejne realizacje w Serbii, Bośni i Hercegowinie, a także w Finlandii. Nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem naszych produktów oraz podniesieniem standardów współpracy, dzięki czemu skutecznie odpieramy ataki konkurencji.

Tagi: Cyprian Dominiak Statim Integrator
Oceń artykuł:

Źródło: Statim Integrator

Zobacz także

Przenikanie i łączenie technologii jest dziś niezwykle istotne

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.