Przez 25 lat przebadaliśmy wzrok milionów Polaków

2019-06-18 | 09:00

Vision Express obchodzi właśnie swoje 25. urodziny. Przez ćwierć wieku działalności na polskim rynku marka przebadała wzrok milionów Polaków i otworzyła ponad 200 salonów, stając się dziś liderem w branży. O misji i celach, jakie stawia sobie Vision Express, rozmawiamy z Thanosem Iliopoulosem, Dyrektorem Generalnym Vision Express Polska.

Vision Express jest liderem branży optycznej od 25 lat.

To prawda. Od 1994 roku przebadaliśmy wzrok milionów Polaków, co czyni nas niezaprzeczalnym liderem w tym zakresie na lokalnym rynku. W kwietniu otworzyliśmy 200. salon pod szyldem Vision Express. Łącznie posiadamy sieć punktów sprzedaży w ponad 100 miastach na terenie całej Polski. To olbrzymia szansa, która wiąże się jednak z dużą odpowiedzialnością: naszym zobowiązaniem jest dostarczanie najwyższej jakości usług i produktów wszystkim Polakom – od dzieci po seniorów.

Jak na przestrzeni tego czasu zmienił się rynek salonów optycznych?

Kiedy 25 lat temu został otwarty pierwszy salon Vision Express w Polsce, niektóre oferowane tam usługi nie były powszechne czy znane Klientom. W pierwszym punkcie otwartym w Krakowie zatrudnionych było 20 pracowników, w tym 5 lekarzy okulistów, którzy przeprowadzali około 40 badań wzroku dziennie. Obecnie zatrudniamy ponad 450 specjalistów: okulistów i optometrystów. Jako jedni z pierwszych oferowaliśmy również komputerowe badanie wzorku. 25 lat temu Klienci niewiele wiedzieli o soczewkach czy prawidłowym doborze okularów. Liczyli na nasze doświadczenie, znajomość produktu oraz trendów w modzie okularowej. Polegali na naszym zdaniu, chcieli po prostu lepiej widzieć. Współcześni Klienci są bardziej wyedukowani, wymagający i konkretni odnośnie swoich potrzeb. Częściej korzystają z Internetu, gdzie dowiadują się o produktach, porównują ceny oraz śledzą najnowsze rozwiązania i trendy. Mają mniej czasu, ale nadal cenią sobie fachowe doradztwo. Od samego początku obecności na polskim rynku utrzymujemy najwyższe standardy obsługi, dostosowując się do zmieniających się potrzeb naszych Klientów.

Jak w kilku zdaniach mógłby Pan podsumować osiągnięcia w 2018 roku?

Głównym sukcesem było utrzymanie pozycji lidera na rynku optycznym w Polsce. Zaobserwowaliśmy wzrost liczby Klientów w salonach oraz fanów w mediach społecznościowych. W rankingu przeprowadzonym przez Polski Instytut Badań Jakości Vision Express został oceniony najwyżej przez konsumentów pod względem jakości obsługi Klienta oraz najszerszej gamy oferowanych produktów.

Jakie cele stawia sobie dziś Vision Express?

Od 25 lat zdobywamy wiedzę na temat jakości widzenia Polaków; to wiedza o tym, że nadal warto podkreślać, jak prawidłowo dbać o zdrowie oczu. Polska jako dobrze rozwinięty kraj europejski zostaje w tyle względem innych państw, jeśli chodzi o świadomość dotyczącą konieczności regularnego badania wzroku oraz odpowiedniej korekcji wad. Jak wynika z badań przeprowadzonych na potrzeby tegorocznej edycji Wielkiego Badania Wzroku, aż 64% Polaków nie badało wzroku od ponad roku, a aż 15% nigdy nie było na wizycie u specjalisty (optometrysty lub okulisty). Naszym celem jest poprawa tych niepokojących statystyk i wpływ na zmianę nawyków poprzez liczne kampanie edukacyjne oraz usługi dostępne w salonach. Niemniej już dziś znamy potrzeby Polaków i odpowiadamy na nie: oferujemy szeroki wybór okularów korekcyjnych na receptę (szkieł oraz opraw), soczewek kontaktowych oraz okularów przeciwsłonecznych popularnych światowych marek oraz marek własnych, które zyskują na popularności.

Niezmiennie od lat misją Vision Express jest kompleksowe dbanie o dobrą jakość widzenia i zdrowie oczu.

Zgadza się. W ramach realizacji naszej misji prowadzonych jest szereg działań przyczyniających się do wzrostu świadomości oraz zmiany złych nawyków Polaków. Kierując się dewizą eye care, everywhere for everyone (ang. pielęgnacja oczu wszędzie dla wszystkich), nieustannie dążymy do rozszerzania obecności na polskim rynku tak, aby z naszych usług mogło korzystać coraz więcej Polaków. Tworzymy powszechnie dostępną sieć salonów optycznych, łączących profesjonalne podejście medyczne z bogatym wyborem wysokiej jakości przystępnego cenowo asortymentu: okularów korekcyjnych i przeciwsłonecznych oraz soczewek kontaktowych. Ważnym elementem naszej misji jest coroczna akcja Wielkie Badanie Wzroku, trwająca przez 6 tygodni we wszystkich salonach Vision Express. W tym roku odbyła się już 4. edycja Badania.

Zdecydowana większość salonów Vision Express znajduje się w centrach handlowych. Jakie jest kryterium wyboru lokalizacji Państwa salonów?

Dbamy o to, by nasze salony były łatwo dostępne dla Klientów – staramy się być w miejscach najchętniej przez nich odwiedzanych. Podczas wyboru kolejnych lokalizacji kierujemy się przede wszystkim ich dogodnym położeniem oraz natężeniem panującego tam ruchu. Oceniamy również dostępność komunikacyjną, strukturę obecnych najemców oraz potencjał danego miejsca na dalszy rozwój. Aktualnie ok. 97% naszych salonów zlokalizowanych jest w centrach handlowych. Jesteśmy obecni w niemal wszystkich galeriach, które są istotne dla naszych Klientów. Poza centrami handlowymi interesują nas również retail parki, coraz bardziej powszechne w mniejszych miejscowościach, oraz mało powierzchniowe galerie powstające przy super- i hipermarketach. Nie wykluczamy także otwarcia sklepów przy głównych ulicach handlowych w miastach regionalnych.

Co wyróżnia Państwa działania i markę na tle konkurencji?

Głównym wyróżnikiem Vision Express jest podejście medyczne. Koncentrujemy się przede wszystkim na dostarczaniu profesjonalnych usług z zakresu kompleksowej ochrony wzroku, łącząc je z oferowaniem wysokiej jakości asortymentu w zgodzie z najnowszymi trendami. Vision Express jest i od zawsze był firmą medyczną. Usługi w naszych salonach wykonują certyfikowani optycy i optometryści, którzy przeprowadzają badania, zajmują się doborem prawidłowych metod korekcji oraz udzielają porad odnośnie ochrony oczu. W każdym salonie znajduje się gabinet z nowoczesnym, profesjonalnym sprzętem do wysokiej jakości badań wzroku i pomiarów. Dodatkowo, w 50 salonach można wykonać badania przesiewowe urządzeniem Optiscan.

Wśród konkurencji dopatruje się Pan szans czy zagrożeń?

Naturalnie stale monitorujemy działania naszej konkurencji – staramy się być zawsze o krok do przodu. Jako część grupy GrandVision możemy czerpać wiedzę o innych rynkach oraz wymieniać się doświadczeniem. Dzięki temu jesteśmy na bieżąco z najnowszymi światowymi innowacjami oraz trendami, które możemy zaoferować polskim Klientom.

Jaka jest strategia Vision Express na dalszy rozwój?

Każdego roku oceniamy możliwości otwarcia kolejnych salonów, wybierając lokalizacje umożliwiające udostępnianie naszych usług jak najszerszemu gronu Polaków. Mając na uwadze potencjał polskiego rynku, szacuję, że w nadchodzących latach będziemy w stanie podwoić liczbę posiadanych przez nas punktów sprzedaży.

A co z e-commerce?

Zauważamy rosnące znaczenie kanału sprzedaży e-commerce i planujemy rozwój również w tym zakresie. Chcemy być pionierem pod względem strategii omnichannel. Już teraz oferujemy naszym Klientom wygodne umawianie wizyt.  Jesteśmy właśnie na etapie wprowadzania nowej platformy internetowej, która dodatkowo ułatwi dokonywanie zakupów zarówno online, jak i w salonach. Przewidujemy, że wpływy z tego tytułu będą stanowiły ok. 15% całego przychodu. Poza celami biznesowymi, naszymi działaniami w dalszym ciągu będziemy dążyli do wzrostu świadomości społeczeństwa na temat prawidłowego dbania o oczy i konieczności profilaktyki. Jest to dodatkowe wyzwanie w czasach digitalizacji, wobec negatywnych skutków współczesnego trybu życia oraz otoczenia, takich jak np. praca przed komputerem, przebywanie w sztucznym oświetleniu, niedobory snu czy zanieczyszczenia powietrza. Skoncentrujemy się zwłaszcza na rozwoju usług, technologii i produktów dla dzieci, które w większej mierze będą narażone na oddziaływania szkodliwych czynników.

Tagi: Thanos Iliopoulos Vision Express
Oceń artykuł:

Źródło: Vision Express

Przez 25 lat przebadaliśmy wzrok milionów Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.