Przyszłościowa galeria handlowa dynamicznie dostosowuje się do trendów

2020-07-22 | 09:00

Przekształcenie galerii handlowych, które dokonało się w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat, było nieuniknione, ponieważ wiązało się z ewolucją klientów - mówi Piotr Malinowski, Dyrektor Pionu Handlowego VIVE Textile Recycling

Natchniony zachodnimi trendami rynek retail zaczął dynamicznie się rozwijać w towarzystwie nowych technologii i metod sprzedaży. Ewolucja ta trwa do dziś, choć jest obecnie mniej dynamiczna. Jaki powinien być jej kierunek? Należy skupić się na zwiększeniu różnorodności najemców, a zwłaszcza zdobyciu takich z nietypowych branż. Wszystko w celu uatrakcyjnienia czasu poza zakupowego konsumentów. Słyszymy o planach powiększania powierzchni galerii, jednak nie jest to już priorytetem. Dowodzą tego ostatnie doniesienia na temat preferencji klientów, którzy wolą zakupy w mniejszych obiektach, małych retail parkach czy obiektach stricte osiedlowych.

Przyszłościowa galeria handlowa dynamicznie dostosowuje się do trendów, proponując m.in. nowoczesne metody stymulowania klientów (np. zastosowanie odpowiedniego rozkładu lokali, aromamarketingu, dedykowanych aplikacji mobilnych). Atrakcyjne centrum handlu skupia się jednak przede wszystkim na kliencie. Ważnym punktem stała się analiza wartości, jakimi się on kieruje. Przykładowo trend eco zaczyna uświadamiać coraz więcej osób, co widać w polityce sprzedawców (zero waste, GOZ). Przykładem tego trendu są alianse między organizacjami, np. podczas zbiórek niechcianej odzieży w celu jej przetwarzania, kiedy to detalista, centrum handlowe i firma recyclingowa pomagają konsumentom uczestniczyć w tym procesie. Klienci nadal kupują coraz więcej, jednak jednocześnie coraz większą uwagę przywiązują do modelu RE-use, RE-pair, RE-sell. To właśnie takie terminy można spotkać w publikacjach na temat nowych zachowań konsumentów. Wynikiem tego jest trend na zakupy w branży second hand, moda na wypożyczanie ubrań okazjonalnych itd. Centra handlowe muszą w pełni angażować się w tego typu procesy, zarówno wobec klienta, jak i najemcy, jeśli nie chcą pozostać w tyle w wyścigu o lepsze handlowe jutro.

Tagi: Piotr Malinowski VIVE Textile Recycling
Oceń artykuł:

Fot: VIVE Textile Recycling Źródło: VIVE Textile Recycling

Zobacz także

Przyszłościowa galeria handlowa dynamicznie dostosowuje się do trendów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.