Centra handlowe, aby przyciągnąć jeszcze większą grupę klientów organizują co najmniej dwa razy w roku noce wyprzedaży. Jest to doskonała okazja by w promocyjnych cenach zakupić odzież, akcesoria i dodatki uzupełniając w ten sposób swoją garderobę. O krok dalej poszedł Fashion House w Sosnowcu i w kwietniu zaproponował swoim klientom cały dzień rabatów i promocji. O idei tej formy promocji opowiada Robert Gietko, Polonia Property Funds.
Dzień za bezcen to forma marketingu centrów outletowych Fashion House oraz forma edukacji, czym tak naprawdę jest centrum outlet. Akcja ta pozwala pokazać naszym stałym klientom, którymi są osoby ceniące markowe produkty nabywane po obniżonych cenach, że dbamy o nich i potrafimy zaproponować im wyjątkową atrakcję. Jest nią możliwość nabywania artykułów, których cena została obniżona nawet o 90 proc. w stosunku do ich pierwotnej ceny. To utwierdza ich w przekonaniu, że dobrze zrobili wybierając Fashion House jako ulubione miejsce zakupów.
Akcję „Dzień za bezcen” zaczęliśmy organizować od 1 lub 2 wydarzeń w roku. Jednak wyniki finansowe osiągane w tych dniach i ogromne zainteresowanie klientów są tak zadowalające, że zastanawiamy się nad zwiększeniem częstotliwości "Dni za bezcen" nawet do 4-5 razy w roku. Po każdym takim wydarzeniu klienci pytają się nas oraz bezpośrednio w sklepach o kolejny termin tej akcji. Pytania zadawane przez klientów w sklepach czy kierowane do nas nie mogą być jedyną przesłanką, na podstawie której zdecydujemy się ewentualnie na dodatkowe "Dni za bezcen". Podczas wydarzenia przeprowadzamy badania satysfakcji klientów. Za każdym razem wynika z nich, że odwiedzają nas wówczas także klienci, którzy wcześniej nie mieli okazji tego zrobić. I deklarują szybki powrót!
Dzień za Bezcen to nie tylko rabaty. Uważamy, że to są AŻ RABATY biorąc pod uwagę ich wysokość oraz samą idee zakupów w centrach outletowych. Koncerty oraz inne tego typu wydarzenia np. spotkanie z gwiazdami seriali, nie są elementami marketingu centrów outletowych. Dlatego nie podejmujemy się ich organizacji. Nie oznacza to, że w tym czasie nie przygotowujemy atrakcji dla klientów, ale mają one ściśle handlowy wymiar np.: konkursy dla odwiedzających, które stanowią dodatkowy bonus dla klientów. Z reguły nagrodą są bony na zakupy. Raz udało się nam zaskoczyć wszystkich i wyjść poza standard. W Fashion House w Sosnowcu zorganizowaliśmy konkurs, w którym nagrodą była możliwość zakupu samochodu Opel Insygnia z typowo outletowym rabatem -70 proc. Ten przykład idealnie pokazuje jak duże są możliwości działania sprzedaży typu outletowej.
W dużej mierze sukces "Dni za bezcen" wspiera sprawna organizacja tego przedsięwzięcia oraz wybór piątku. Nasi klienci bardzo cenią sobie komfort dokonywanych u nas zakupów. Wyjątkowa atmosfera centrum, spokój, możliwość dokładnego przeanalizowania ofert to cechy charakterystyczne zakupów w Fashion House. Piątek jest dość specyficznym dniem. Z jednej strony to normalny dzień pracy, ale z drugiej strony wieczorem jest już weekendem. Rano mogą nas odwiedzić osoby, które nie pracują, natomiast po południu wszyscy Ci, którzy chętnie rozpoczną weekend okazyjnymi zakupami markowych towarów. Perspektywa wolnej soboty sprawia, że również późny wieczór, a centrum jest wtedy dłużej otwarte, jest dobrym czasem na zakupy. Dzięki temu ilość odwiedzających rozkłada się w ciągu całego dnia i minimalizujemy ryzyko braku komfortu związanego ze zbyt dużą liczbą osób chętnych do dokonania zakupów.
Nie moglibyśmy organizować tego wydarzenia bez poparcia naszych najemców. To właśnie oni osiągają korzyści ze specjalnego przeceniania towarów na bardzo krótki, określony czas. Początkowo sceptycznie odnosili się do tego pomysłu. Jednak analizując wyniki finansowe po pierwszym wydarzeniu przekonali się, że podczas takich akcji można osiągnąć bardzo dobre wyniki sprzedaży. To nie wszystko. Pozyskuje się w ten sposób stałych klientów, którzy przychodzą na zakupy także w pozostałe dni roku.
"Dni za bezcen" nie wyczerpują naszych pomysłów na marketing i podnoszenie świadomości zakupów w centrach outletowych wśród klientów. Dwa razy do roku organizowane są miesiące wyprzedaży. Styczeń oraz przełom czerwca i lipca to okresy naszej sztandarowej akcji Cenomania – przeceny przecen. Wtedy wyprzedaż w centrum outlowym jest czymś podwójnie atrakcyjnym i czekają na nią zarówno „łowcy okazji”, jak i osoby, które cenią sobie dokonywanie rozsądnych (połączenie najwyższej jakości z atrakcyjną ceną) zakupów, czyli popularny na całym świecie „smart shopping”.
Tagi: