Rekordowy rok zwieńczeniem półmetku

2020-03-17 | 09:00

Na początku 2012 roku mało kto znał markę KiK w Polsce, choć koncept sklepów, w których (zgodnie z nazwą) „klient jest królem”, pojawił się w Niemczech już w 1994 roku. Dziś KiK może się pochwalić liczbą blisko 330 sklepów w naszym kraju, co oznacza, że sieć osiągnęła półmetek planów ekspansyjnych – przynajmniej tych tworzonych na początku. Aktualnie KiK nie wyklucza, że w Polsce pojawi się znacznie więcej sklepów niż zakładane 650 lokalizacji

W pierwszym roku funkcjonowania marki w Polsce zostało otwartych 12 nowych sklepów, a w 2015 roku sieć świętowała otwarcie 100. KiK-a. Kolejne lata to coraz śmielsze i bardziej ambitne plany (ok. 50–60 nowych otwarć), które następnie były przekuwane w rzeczywistość. Z końcem 2019 roku sieć dotarła na półmetek początkowych założeń ekspansyjnych w Polsce, które były szacowane na poziomie 650 lokalizacji. KiK osiągnął to w pięknym stylu, otwierając (rekordowe w swojej polskiej historii) blisko 70 nowych sklepów.

– Przede wszystkim warto zaznaczyć, że początek naszej historii w Polsce przypada na nieco inne realia branży retail. W ostatnich latach mocno zmieniła się rola dyskontów – zarówno z perspektywy samych klientów, jak i zarządców obiektów handlowych. W tamtym okresie sklepy te nie były punktem obowiązkowym centrów zakupowych, podczas gdy dzisiaj jest to wręcz naturalnym zjawiskiem. Cieszę się, że mieliśmy w tych działaniach swój udział, a właściwie wciąż go mamy. Jesteśmy dobrym partnerem w biznesie i miejscem, które chętnie odwiedzają klienci, co tylko motywuje do dalszych działań – komentuje Mariusz Kulik i dodaje – 8 lat temu wielu Polaków nie znało KiK-a. W mediach społecznościowych potrafili dopytywać, kim jesteśmy, czym się zajmujemy. Dzisiaj wciąż dopytują, ale już nie o opis działalności, tylko o to, kiedy otworzymy sklep w ich sąsiedztwie.

Na przestrzeni 8 lat zmieniło się znacznie więcej niż tylko postrzeganie dyskontów. Polski rynek pracy, szczególnie w handlu, od pewnego czasu jest określany rynkiem pracownika, a nie jak dotychczas – rynkiem pracodawcy. Kolejnym wyzwaniem jest ograniczenie handlu w niedziele. Jak do tych zagadnień podchodzi KiK?

– Oczywiście musimy się na co dzień mierzyć z każdym z wymienionych wyzwań, szczególnie mając tak duże tempo rozwoju. Nasz team liczy dzisiaj blisko 2.000 osób i jesteśmy dumni, że w czasach tak dużej rotacji pracowników większość naszych managerów poszczególnych regionów pochodzi z rekrutacji wewnętrznych, a w zespole mamy wiele osób pracujących w KiK Polska od początku lub z ponad 5-letnim stażem – odpowiada dyrektor generalny KiK Polska. – Staramy się, żeby zakaz handlu nas nie ograniczył. Weryfikujemy to, co jest istotne dla naszych klientów i staramy się jeszcze lepiej odpowiadać na ich oczekiwania. Konkurencyjne ceny i dobrą jakość mamy wpisane w DNA. Chcemy zwiększać pozytywne doświadczenia płynące z zakupów, m.in. dlatego w drugiej połowie 2019 roku zmieniliśmy sposób aranżacji i ekspozycji produktów w nowo otwieranych sklepach – dodaje.

W planach KiK jest utrzymanie ambitnego tempa rozwoju, wyrażone zarówno w dalszej ekspansji, jak i działaniach CSR, a także umacnianiu wizerunku brandu w social mediach. W 2020 roku na pewno usłyszymy o otwarciu 350. sklepu, a biorąc pod uwagę zeszłoroczne ekspansyjne niespodzianki KiK, może nawet o osiągnięciu liczby 400 sklepów przed końcem roku – czas pokaże. Jedno na pewno pozostanie niezmienne – dbałość o klienta, który „jest królem”.

Tagi: Mariusz Kulik KiK Polska
Oceń artykuł:

Fot: KiK Polska Źródło: KiK Polska

Zobacz także

Rekordowy rok zwieńczeniem półmetku

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.