Rewolucja młodego pokolenia

2021-02-03 | 13:30

Mówi się, że potrzeba jest matką wynalazku. Z tego założenia wyszła również Aleksandra Kurczewska, Brand Manager marki FAR FAR Łódź. Będąc w ciąży i szukając na rynku ubrań z funkcją karmienia natrafiała jedynie na słabej jakości odzież, o wątpliwym fasonie i funkcjonalności. W ten sposób zrodził się pomysł na stworzenie modeli z naturalnych, ekologicznych, trwałych materiałów w stylistyce boho, umożliwiających jednocześnie łatwe karmienie piersią. O ile o zaplecze produkcyjne nie trzeba było się martwić, to stworzenie wizerunku nowej marki łącząc jednocześnie rolę młodej mamy okazało się nie lada wyzwaniem.

FAR FAR Łódź to polska marka mody kobiecej. W jaki sposób powstała?

Moja teściowa - Anna Kurczewska prowadzi firmę produkującą swetry od ponad 30 lat. Nasza marka FAR FAR ŁÓDŹ istnieje na rynku od ponad 10 lat. Jednak z nowym pokoleniem narodziły się nowe pomysły, które spowodowały w naszej marce rewolucję. Mówiąc nowe pokolenie piszę tutaj o sobie. Pomysł nowej marki zrodził się, gdy jeszcze byłam w ciąży. Szukając na rynku ubrań z funkcją karmienia piersią przeraziła mnie ich słaba jakość oraz wygląd sugerujący, że matka karmiąca ubiera się jedynie w wyciągniętą dzianinę dresową i zapobiegawczą sukienkę za kolano. Tak powstał pomysł na tworzenie modeli z naturalnych, ekologicznych, trwałych materiałów w stylistyce boho, umożliwiających jednocześnie łatwe karmienie piersią.

Jaka jest geneza nazwy marki i co oznacza?

Ideą marki FAR FAR ŁÓDŹ było zawsze projektowanie dla kobiet daleko patrzących w przyszłość i dążących do swoich celów. Odwrócone literki "R" w logotypie marki symbolizują kobietę zabieganą i zakręconą, co idealnie wpisuje się w codzienność mam.

FAR FAR Łódź to firma rodzinna. Których członków rodziny zaangażowała Pani do współpracy i w jakim zakresie wspierają firmę?

Twórcami marki FAR FAR ŁÓDŹ są rodzice mojego męża, w głównej mierze mama - Ania. Od tego roku marka diametralnie zmienia filozofię. Wszyscy (ja, mąż, teściowie) bierzemy czynny udział w życiu firmy. Rodzice zajmują się również dwoma innymi firmami, a w FAR FAR ŁÓDŹ odpowiedzialni są za sprawy stricte produkcyjne. Ja razem z mężem jesteśmy odpowiedzialni za zmianę kierunku tj. opracowanie koncepcji na odzież dla mam, wizerunek marki, kolekcję, działania komunikacyjne i rozwój.

Jak w takiej rodzinnej relacji biznesowej wygląda praca? Czy łatwo oddzielić życie rodzinne od zawodowego?

Mamy zasadę, że gdy wracamy do domu, pracę zostawiamy przed drzwiami, a za nimi już jest tylko życie rodzinne. Owszem, zdarza się czasami złamać tę ‘zasadę’, ale nie cierpimy na tym. Naprawdę lubimy to, co robimy i ogromnie nas kręci tworzenie mody dla mam oraz rozwijanie naszej marki.

FAR FAR Łódź to nie tylko polska marka ubrań, ale przede wszystkim świadomy wytwórca. W jakich działaniach szczególnie jest widoczna ta świadomość?

Nasza produkcja zawsze zlokalizowana była (i będzie) w Polsce. Dzięki temu dajemy zatrudnienie polskim technologom, szwaczkom i wielu innym specjalistom. Poza tym, o czym niewiele osób wspomina – unikamy transportu międzykontynentalnego, wytwarzając mniej CO2. Od tego roku korzystać będziemy również tylko z naturalnych materiałów, takich jak bawełna GOTS, tencel, wełna z merynosów.

Po 10 latach działalności FAR FAR Łódź ma już swoje dobrze zakorzenione DNA. Na jakich głównych filarach się ono opiera?

Na jakości wyrobów, odpowiedniego połączenia designu z funkcjonalnością oraz permanentnemu dbaniu o jak najwyższą jakość obsługi klienta.

Najważniejsza filozofia FAR FAR Łódź to Zero Waste. W jaki sposób realizują Państwo założenia tej koncepcji?

Materiały z jakich produkujemy (np. bawełna z certyfikatem GOTS), są wytwarzane w sposób zrównoważony, z minimalnym zużyciem wody i emisją CO2 w procesie produkcji. Ponadto w naszej filozofii szycia - dla wyrobów z tkanin - stosujemy stopniowanie komputerowe, pozwalające na maksymalne ograniczenie odpadów przy wycinaniu form z tkaniny; wyroby dzianinowe wykonujemy tzw. metodą fully-fashioned (każdy element np. w swetrze: przód, tył, dwa rękawy, plisy) wytwarzany jest na maszynie dziewiarskiej w dokładnie takim kształcie, w jakim będzie uszyty. Dzięki temu nie ma elementów, które są później odcinane i wyrzucane. Dzięki naszym kolekcjom, które składają się z małej ilość przemyślanych modeli, ograniczamy ryzyko stoków magazynowych i konieczności ich utylizacji. W filozofii pakowania i przesyłek również kierujemy się zasadami Zero Waste - wszystkie zamówienia pakujemy w biodegradowalne foliopaki lub w papierowe kartony. Dodatkowo przykładamy wagę zarówno do tego, aby zamówienie było zapakowane estetycznie, ale również, żeby było ono najmniejsze jak to tylko możliwe. Wielokrotnie odbieraliśmy paczki z e-sklepów, zamawiając jakąś drobnostkę w opakowaniu gdzie 90% przestrzeni zajmowało “powietrze”. Uważamy, że takie “marnowanie” przestrzeni transportowej przyczynia się w znacznym stopniu do nadmiernej emisji CO2 – dlatego zamówienia dostarczamy w minimalistycznych opakowaniach, nie marnując przestrzeni transportowej.

Co charakteryzuje projekty FAR FAR Łódź? Jaka jest kobieta, która nosi Państwa ubrania?

FAR FAR ŁÓDŹ ubierze przede wszystkim młoda mama (karmiąca piersią i karmiąca butelką), mama na etacie, biznes mama, a nawet modna babcia. Modele projektujemy tak, aby umożliwiały łatwe karmienie piersią, ale również żeby były ponadczasowe i nie tylko na okres karmienia (funkcja karmienia jest ukryta w taki sposób, że nasze modele można nosić z powodzeniem również po zakończeniu karmienia swojej małej pociechy). Każda z nas będzie się czuła pięknie, kobieco, komfortowo, sexownie i WYGODNIE, niezależnie od tego czy pracuje w domu, biurze, idzie na spacer czy spotkanie biznesowe.

Kogo widziałaby Pani w roli ambasadorki swojej firmy?

Julię Roberts.

Jakie cechy Pani osobowości przydają się najbardziej w prowadzeniu i rozwoju własnej marki?

Dobre zorganizowanie, skrupulatność, dbałość o detale, oraz jasna wizja przyszłości i upór w dążeniu do celu.

Odzież FAR FAR Łódź dostępna jest wyłącznie w internecie poprzez e-sklep. Czy myśli Pani o otwarciu salonu stacjonarnego?

Na ten moment nie mamy takich planów. Model marki e-commerce pozwala nam na utrzymywanie najlepszej relacji pomiędzy ceną, a jakością naszych produktów (value for money). W przyszłości nie wykluczamy jednak rozwoju własnych sklepów. Nie będzie to jednak na pewno ogromna sieć z wieloma punktami. Bardziej widzę sklepy jako showroomy z miejscem do poczytania książki, czy na kawę, a przy okazji obejrzenia naszej kolekcji. Na pewno będzie tam też kącik dla malucha, aby można było nas odwiedzać z dziećmi.

Trwa pandemia koronawirusa. Jak ta sytuacja wpłynęła na działalność Państwa firmy?

Rzeczywiście to trudny okres dla wielu marek odzieżowych. Szczególnie, że sytuacja rozwija się bardzo dynamicznie, a przyszłość jest niepewna. Sami mieliśmy ostatnio kilkukrotnie sytuacje, kiedy zmienialiśmy zdanie o 180 stopni na przestrzeni kilku dni – z powodu ogłoszenia jakiejś decyzji. Ze względu jednak na to, że skupiamy się teraz tylko i wyłącznie na e-commerce, mogę powiedzieć, że nasza sytuacja jest stabilna i z optymizmem patrzę w przyszłość.

Z licznych badań wynika, że klienci ograniczyli zakupy w sklepach, na rzecz zakupów online. Czy również w Państwa wynikach sprzedaży zauważalny jest ten trend?

Tak, zdecydowanie widać wzmożony ruch w sprzedaży online.

Jak Pani myśli, jak sytuacja związana z pandemią wpłynie na branżę? Jakie wnioski wyciągnie?

Chciałabym wierzyć, że globalne marki powrócą z produkcją z dalekiego Wschodu do Europy. Że naprawdę zaczną dbać o to, co wytwarzają i kto dla nich produkuje oraz jakie warunki zapewniają swojej kadrze. Można by się tego chociażby spodziewać po sytuacji z marca, kiedy marki bały się o przerwanie łańcuchów dostaw i słyszało się o tym, jakoby mieli lokować produkcję w bliższych lokalizacjach. Czy tak jednak będzie, to się okaże.

Co obecnie stanowi największe wyzwanie w Pani pracy? Jakie cele stawia Pani sobie w nowym roku?

Zawodowo – chciałabym, dotrzeć z FAR FAR ŁÓDŹ oraz naszymi poradami na blogu do jak największej ilości młodych mam i przekonać je, że mogą się czuć pięknie i kobieco.  Prywatnie - pogodzenie pracy z macierzyństwem (by być na 100% wydajną w pracy i dać 100% siebie, jako mama).

Dziękujemy za rozmowę.

Dziękuję również.

Tagi: Far Far Łódź Aleksandra Kurczewska
Oceń artykuł:

Fot: Far Far Łódź Źródło: Far Far Łódź

Rewolucja młodego pokolenia

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.