Robert Momocki, Toy Planet: Każdą nową lokalizację traktujemy indywidualnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-08 | 08:00

Branża dziecięca na polskim rynku nieustannie się rozwija, a coraz popularniejszą formą jej działalności staje się franczyza. O zaletach współpracy franczyzowej, korzyściach dla franczyzobiorcy oraz początkach tworzenia sieci sprzedaży opowiada Robert Momocki, właściciel marki Toy Planet.

Na dzień 1 czerwca 2012 roku sieć Toy Planet w Polsce liczyła 28 sklepów. Sześć z tych palcówek, to jednostki własne. Ofertę współpracy w zakresie otwarcia i prowadzenia sklepów z markowymi zabawkami Toy Planet oferujemy szerzej od 3 lat, choć pierwsze 3 sklepy (2 w Warszawie i 1 w Gorzowie Wlkp.) na zasadzie franczyzy powstawały już od 2006 roku. Była to oferta z tych nie do odrzucenia, które zaoferowaliśmy przyjaciołom firmy i rodzinie w miastach, w których właśnie mieliśmy dobre lokalizacje i wynegocjowane warunki czynszowe. Powodów decyzji o rozwoju sieci Toy Planet na zasadzie franczyzy było wiele, ale te najważniejsze, to przede wszystkim sukces jaki osiągnęliśmy dotychczas i chęć dalszego rozwoju, nisza na rynku w tego typu małych, branżowych sklepów z zabawkami, brak franczyzy w tej branży, dobre kontakty z centrami handlowymi.   

Nasza branża handluje dobrze przez okres całego roku. Dzieci rodzą się, mają urodziny i imieniny czy proszą rodziców o zabawki bez względu na konkretny czas. Jednak są dwa okresy, na które szczególne oczekujemy. Jest to Dzień Dziecka oraz grudzień z Mikołajem i Bożym Narodzeniem. Te właśnie okresy traktujemy jako nasz sezon.

Koszty jakie należy zabezpieczyć na start własnego sklepu Toy Planet różnią się w zależności od wielu czynników. Najważniejsze to wielkość i lokalizacja. Jeśli posiadamy lokal o powierzchni minimalnej jaką akceptujemy, czyli około 50 mkw., to koszt takiego otwarcia nie powinien przekroczyć 120 tys. zł netto. Natomiast jeśli lokal jest większy, np. 100 mkw. i wynajmujemy go w nowo powstającej galerii handlowej, to koszty znacznie wzrastają. W tym wypadku minimum jakim musimy dysponować to już ok. 200 tys. zł netto. W dzisiejszych, trudnych czasach, ciężko jednoznacznie oszacować ryzyko i wyliczyć okres zwrotu kosztów z inwestycji. Każdą nową lokalizację traktujemy indywidualnie tworząc dla niej konkretny biznesplan. Na bazie naszych doświadczeń potrafimy dokładnie wyliczyć wszelkie koszty inwestycji i bieżące koszty operacyjne, a także wstępnie możliwe przychody. Jeśli po analizie okaże się, że inwestycja jest w stanie zwrócić nam się w przeciągu dwóch, dwóch i pół roku, to nasza rekomendacja jest pozytywna.

Nie oczekujemy od kandydatów doświadczenia, znajomości branży czy handlu w ogóle. Wszystkie te aspekty przekazywane są w trakcie szkolenia przyszłych franczyzobiorców. Cykl szkoleń, Podręcznik Operacyjny oraz praca zespołu naszych pracowników z koordynatorem sieci na czele przekaże całe know-how systemu Toy Planet. Natomiast to czego nie da się przeskoczyć i bezwzględnie jest wymagane, to prawdziwa chęć działania w tej dokładnie branży (da się to wyczuć), pełne osobiste zaangażowanie (jako gwarancja prawidłowego nadzoru właścicielskiego) oraz gotowość zainwestowania odpowiedniej kwoty.  

Korzyści przy wstąpieniu do systemu Toy Planet jest bardzo wiele. Te najważniejsze, to bazując na naszym doświadczeniu i sprawdzonym know-how, ograniczamy ryzyko do minimum. Przed i w trakcie współpracy cały czas można liczyć w każdym aspekcie na pomoc ze strony franczyzodawcy. I tak oprócz wymienionych już szkoleń dla franczyzobiorcy, pomagamy pozyskać lokal, prowadzimy rekrutację i szkolenie personelu, pomagamy kompleksowo przy samym otwarciu placówki (pierwsze zamówienia, wycena i wykładanie towaru, aranżacja wystaw, itp.), dajemy opiekę koordynatora oraz wsparcie marketingowe. Wprowadzamy także naszych partnerów w system dostaw. A warunki współpracy z naszymi dostawcami (rabaty i terminy płatności) praktycznie od początku są na poziomie jakim nasza firma musiała sobie wypracować przez okres 10 lat współpracy.     

Współpraca z naszą firmą odbywa się na podstawie umowy franczyzowej, która stworzona została tak by zapewnić obu stronom pewne prawa, ale również i wskazuje konkretne obowiązki. Firma Toy Planet, czyli franczyzodawca systemu Toy Planet przekazuje swoje know-how i całe doświadczenia, więc musi być również zabezpieczona przed negatywnymi skutkami. To zapewnia właśnie umowa. Ale jeśli nasz franczyzobiorca faktycznie jest chętny do współpracy i ma szczere zamiary, to nie widzę żadnego zagrożenia z tego tytułu.

Oceń artykuł:

Robert Momocki, Toy Planet: Każdą nową lokalizację traktujemy indywidualnie

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.