Rośnie popularność obiektów jako miejsc spędzania czasu wolnego

2020-07-17 | 09:00

Centra handlowe uważniej niż w przeszłości muszą śledzić zachowania konsumentów. Na to, jak wygląda galeria handlowa, wpływa nie tylko dominujące pokolenie millenialsów czy baby-boomersów, ale także najmłodsze pokolenia Z, Y i alfa, postrzegane przez branżę jako duża szansa dla rynku - mówi Violetta Dziubin-Łuszczyk, Dyrektor Marketingu Galerii Jurajskiej.

W praktyce oznacza to, że w swoim rozwoju centra handlowe muszą być zdecydowanie bardziej elastyczne i szybciej odpowiadać na pojawiające się trendy związane na przykład z kształtowaniem przestrzeni i ofertą. Wyraźnie dziś na rynku widoczne są prace nad poszerzaniem funkcji galerii. Centra handlowe inwestują na przykład w remodeling stref gastronomicznych, przy okazji również poszerzając o ten segment swojej oferty. Stawia się także na atrakcje wokół obiektów – powstają place zabaw, boiska, parki rekreacyjno-rozrywkowe, parki linowe, a także – jak w naszym przypadku – ogród miejski nad rzeką. Wiąże się to z rosnącą popularnością obiektów jako miejsc spędzania czasu wolnego. Ten ostatni element przekłada się także na coraz wyższą atrakcyjność pasaży. Na nich znajdziemy strefy relaksu, będące często same w sobie atrakcją, jak np. strefy z akwariami znajdujące się w Galerii Jurajskiej. Oczywiście lwia część prac dotyczy także oferty. Ta staje się coraz bardziej zróżnicowana. Stawia się na kompaktowość, ale także na znaczne dopasowanie oferty do potrzeb i portfela klienta z rynku lokalnego. 

Istotnym punktem stał się także rozwój oferty rozrywkowej, dającej galerii możliwość sięgnięcia po retailtainment. Kluczowe pozostają też działania marketingowe, przy czym i tutaj nastąpiła spora zmiana. Dziś stawia się na mądrą rozrywkę i edutainment, akcje CSR i community relations, czyli działania, które budują wokół galerii społeczność. Większą rolę niż przed laty przywiązuje się także do współpracy z najemcą przy organizacji wydarzeń, stąd też m.in. sukces, jakim okazał się w Polsce Black Friday. W dzisiejszym świecie, inwestując w rozwój galerii, trzeba mieć na uwadze fakt, jak dynamicznie rozwija się świat wokół i jak dużą rolę pełnią nowe technologie. Rosną przy tym też oczekiwania klienta co do oferty, ale i standardu galerii. Nowe obiekty te zmiany zakładają już na etapie projektu, obecne od lat muszą umieć się do nich adaptować, stojąc przed dużym wyzwaniem. Na szczęście ludzie nie zmieniają się tak szybko jak rynek, dlatego w cenie wciąż jest budowanie relacji opartych na pozytywnych emocjach, tak ważnych w rozwoju galerii.

Tagi: Galeria Jurajska Violetta Dziubin-Łuszczyk
Oceń artykuł:

Źródło: Galeria Jurajska

Zobacz także

Rośnie popularność obiektów jako miejsc spędzania czasu wolnego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.