Rozwijamy nasze koncepty poza Polską w całkiem nowej skali

2019-03-07 | 09:00

Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. Sp. K., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży, uważa rok 2018 za przełomowy dla firmy. Na początku roku marka rozpoczęła wdrażanie pierwszego projektu Master Franczyzobiorcy na rynku zagranicznym. - Projekt ten uznajemy za nasz największy sukces na drodze do ekspansji zagranicznej. Inicjatywa ta jest przełomem dla naszej strategii rozwoju firmy na rok 2018, jak i na kolejne lata. Pozwala ona myśleć o rozwoju naszej sieci i konceptów poza Polską w całkiem nowej skali - dodaje.

Początki projektu sięgają roku 2016, w którym wystartowaliśmy z punktami pilotażowymi poza granicami naszego kraju. Przez kilkanaście miesięcy doświadczenie organizacyjne, administracyjne i logistyczne pozwoliło nam poznać wyzwania, jakie stoją przed rozwojem sieci na nowych rynkach. Kluczowe znaczenie miała również bezpośrednia sprzedaż na punkcie. Dzięki temu poznaliśmy naszych nowych, docelowych klientów i lepiej oszacowaliśmy potencjał rynku.

Projekty pilotażowe wykrystalizowały opinię, że kluczowym dla nas rynkiem będą Niemcy. Jest to kraj o wielkim potencjale ekonomicznym i demograficznym. Nie do przecenienia są również walory logistyczne, które są oferowane przez naszych zachodnich sąsiadów. Naszego Mastera Franczyzobiorcę wybraliśmy na podstawie jego doświadczenia w branży i znajomości lokalnego rynku, jak i przygotowania  administracyjno-handlowego. Trzeba sobie jasno powiedzieć, że nie każdy może być Masterem na tak dużym rynku. Nasz przedstawiciel w praktyce przejmuje większość naszych obowiązków i zadań w danym kraju. Jedna, przypadkowa osoba nie podoła temu wyzwaniu. Konieczne jest zebranie kompetentnej grupy osób i solidne zaplecze operacyjne. Od kilku miesięcy nasz niemiecki przedstawiciel jest już w pełni aktywny i samodzielny na rynku. Zdążyliśmy już wspólnie wystawić się na targach we Frankfurcie tej jesieni. Targi były ogromnym sukcesem, a ilość potencjalnych klientów zrównała się z najlepszymi wynikami z Polski. Z satysfakcją patrzymy jak nasz pomysł na biznes sprawnie i dynamicznie wkomponował się w rynek niemiecki. Dział handlowy naszego Mastera odbywa obecnie ok. 1-2 spotkań franczyzowych dziennie. Planujemy uczestniczyć w kolejnych targach i wystawach w niemieckojęzycznych krajach Europy.

Z naszej strony nasz pierwszy Master jest wspierany na wszystkich płaszczyznach. Odbywa regularne szkolenia, organizujemy dla niego telekonferencje i utrzymujemy tzw. gorącą linię, aby wyznaczone osoby mogły w każdej chwili omawiać bieżące kwestie.

Już dziś możemy stwierdzić, że proste i wysokomarżowe koncepty Ice and Roll/Cake and Roll (zagraniczne odpowiedniki Lodolandii i Kołacza na Okrągło) sprawdzają się na nowym rynku, a pomysł powołania Master Franczyzobiorcy na pierwszym zagranicznym rynku był strzałem w przysłowiową „10” w historii rozwoju naszej firmy. To niezwykłe uczucie, gdy poza Polską można odwiedzić budynek ozdobiony naszym logo.

Obecnie planujemy powielić model naszego przedstawicielstwa na kolejnych rynkach zagranicznych. W 2019 roku będziemy mieć nasze biura w krajach, w których już mamy swoje punkty (Wielka Brytania, Słowacja) oraz na kilku nowych rynkach (Litwa, Dubaj). Prowadzimy także rozmowy w kilku innych krajach. Z dużym optymizmem i jednocześnie dumą patrzymy na rozwój naszych brand’ów na rynkach zagranicznych.

Tagi: Bafra Kebab Kołacz na okrągło Lodolandia Marcin Olesiak Sweet Gallery
Oceń artykuł:

Źródło: Lodolandia

Zobacz także

Rozwijamy nasze koncepty poza Polską w całkiem nowej skali

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.