Rozwój technologii może spowolnić cyberterroryzm

2018-04-20 | 09:00

Automatyzacja procesów z wykorzystaniem robotów jest w stanie zastąpić pracę aż 20 proc. pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze godzin. Firmy, które mają już doświadczenie w tym zakresie, wyrażają opinię, że może być to nawet średnio 52 proc. - wynika z badań Deloitte. Już dziś możemy ich spotkać w roli konsultantów, kelnerów i asystentów. Rozwój nowoczesnych technologii niesie jednak za sobą również liczne zagrożenia, na które uwagę zwraca Piotr Ubych, Menedżer Produktu ds. Ochrony Danych w Grupie DEKRA.

Już dziś roboty coraz częściej pełnią funkcję konsultantów, kelnerów i asystentów. Wkrótce mogą pomagać Klientowi w znalezieniu produktu w sklepie czy podczas transportu ciężkich zakupów do kasy. Mogą również zastąpić człowieka w rutynowych pracach, szczególnie wymagających użycia siły fizycznej. W przewidywalnej perspektywie mówimy jednak raczej o wsparciu człowieka niż o jego całkowitym wyręczeniu. Sztuczna inteligencja w szerszym kontekście będzie wykorzystywana w personalizacji i optymalizacji procesów obsługi, logistyki i marketingu. Klienci oczekują dopasowanej oferty, co w przypadku big data nie jest możliwe bez automatyzacji kampanii marketingowej. W logistyce nieuchronnie rozwijana jest technologia autonomicznych pojazdów poprawiających czasy operacji magazynowych. Sztuczna inteligencja to również istotne wsparcie procesów decyzyjnych w zakresie składania zamówień i optymalizacji działań merchandisingowych na podstawie wzorców zachowań konsumentów. Ponadto pozwala na poprawę efektywności finansowej i czasów operacji.

Rozwój technologii mogą jednak spowolnić obawy związane z cyberbezpieczeństwem. Hacking, cyberterroryzm i zagrożenie praw konsumentów do wolności i prywatności to – niestety – pojęcia idące dziś w parze z rozwojem. Próbę złagodzenia negatywnych skutków przetwarzania danych osobowych, w tym biometrycznych, oraz decyzji podejmowanych w oparciu o algorytmy komputerowe podejmują nowe rozwiązania prawne (RODO, ePrivacy).

Uważam, że w przyszłości sprzedaż przeniesie się do sfery online. Konsumenci będą oczekiwali kompleksowej, indywidualnej oferty, dostępnej bez przerwy i na korzystnych warunkach. Retail musi odpowiedzieć na te oczekiwania, rozwijając sprzedaż online przy jednoczesnym zwiększaniu produktywności procesów sprzedażowych i logistycznych.

Tagi: Piotr Ubych Dekra
Oceń artykuł:

Źródło: Dekra

Zobacz także

Rozwój technologii może spowolnić cyberterroryzm

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.