Sama zniżka na zakupy już klientom nie wystarcza

2022-12-05 | 08:00

Program lojalnościowy służy budowaniu trwałych relacji z klientem oraz motywowaniu do skorzystania z oferty marki. Klienci cenią sobie zindywidualizowaną formę komunikacji, dlatego każda firma powinna mieć własny program lojalnościowy. Jednak posiadanie tradycyjnego programu lojalnościowego to w obecnych czasach za mało, aby wyróżnić się na tle konkurencji i zachęcić klienta do udostępnienia swoich danych - zauważa Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.


W ramach przystąpienia do danego programu konsumenci oczekują dostosowywanej oferty według własnych preferencji oraz historii zakupowej. Dzisiejsi klienci są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb i sama zniżka na zakupy już im nie wystarcza. Cenią sobie możliwość stałej komunikacji z marką, otrzymywania wskazówek i wiedzy merytorycznej z danego obszaru, dedykowanych rabatów na produkty, które ich interesują, a także dobrze zaprojektowanych oraz intuicyjnych rozwiązań cyfrowych.

Wiele programów zakłada różne poziomy, aby w zależności od wartości i częstotliwości zakupów móc segmentować klientów oraz przygotować odpowiedni zakres benefitów na dany poziom. Klienci to doceniają i aspirują do tego, aby piąć się w górę, angażując się jeszcze bardziej w markę i jej produkty. W zamian otrzymują realne benefity, m.in. w postaci nagród rzeczowych czy pierwszeństwa do skorzystania z najnowszej oferty przed innymi klientami.

Każdy dobrze skonstruowany program lojalnościowy powinien wychodzić naprzeciw indywidualnym potrzebom klientów. Im lepiej zadbamy o doświadczenia zakupowe, tym zyskujemy większą szansę na to, że klient do nas wróci i przyprowadzi za sobą potencjalnych, nowych członków. Dobrze opracowany program lojalnościowy zachęca do jego sprawdzania i bieżącego śledzenia. Im częściej marka wprowadza dedykowane i dostosowane oferty, tym częściej klient z nich korzysta.

Postęp technologiczny powoduje systematyczne zastąpienie standardowych, plastikowych kart stałego klienta aplikacjami mobilnymi oraz kartami w wersji elektronicznej. Klienci cenią sobie to rozwiązanie, ponieważ mają łatwy dostęp do konta i wszystkich informacji w jednym miejscu. Dodatkowo jest to zdecydowanie bardziej ekologiczne rozwiązanie.

Co warte podkreślenia - konsumenci są bardziej lojalni wobec marek, które angażują się w działania na rzecz środowiska. Mimo, że to nie wpływa bezpośrednio na sprzedaż, to ma szczególne znaczenie dla postrzegania marki.

Recman Club to program lojalnościowy dla klientów, którzy kupując produkty z kolekcji Recman chcą korzystać z wyjątkowych przywilejów. Jako marka sprzedająca swoje kolekcje online oraz offline, umożliwiamy korzystanie z jego udogodnień zarówno w salonach stacjonarnych, jak i sklepie internetowym. Nasi klienci otrzymują m.in. zindywidualizowane oferty dostosowane do własnych preferencji zakupowych, specjalne akcje rabatowe oraz pierwszeństwo informacji o nowościach i promocjach. Szczególnie istotna jest dla nas przejrzystość w sposobie pozyskiwania i wykorzystania danych.

Obecnie opracowujemy nową odsłonę Recman Club, która umożliwi zaawansowaną i częściowo zautomatyzowaną segmentację klientów oraz tworzenie jeszcze lepiej dostosowanych ofert do oczekiwań każdego z członków klubu.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Fot: Recman Źródło: Recman

Sama zniżka na zakupy już klientom nie wystarcza

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.