Sieci handlowe ograniczyły zarówno działania ATL, jak i BTL

2021-04-19 | 09:00

Z centrów handlowych zniknęły masowe eventy i akcje zakupowe, ponieważ zniknęli też konsumenci. Sieci handlowe ograniczyły zarówno działania ATL, jak i BTL - podkreśla dla Magazynu Galerie Handlowe Grzegorz Lipnicki, Prezes Top Secret Sp. z o.o.

Ze względu na ograniczenia ilości osób, dbałość o zdrowie i bezpieczeństwo oraz oczekiwania samych klientów w naszej sieci nastąpiła praktyczna eliminacja typowych eventów dla stałych klientów, które organizowaliśmy regularnie w sklepach Top Secret. Analogicznie zmniejszyliśmy intensywność akcji promocyjnych, które nie miały racji bytu z uwagi na z jednej strony ograniczenie liczby klientów, z drugiej na zmniejszenie dostępności towarów w sklepach wynikające ze spadku podaży i popytu. Do minimum ograniczyliśmy także wydatki na wystrój witryny i komunikację in-store. Po pierwsze ze względu na ich krótki cykl życia, po drugie - na wysokie ryzyko kolejnych zamknięć i ograniczeń w handlu. Zrezygnowaliśmy też z reklam w prasie, które projektuje się i kontraktuje z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, podczas gdy decyzje o lockdow’nie zapadają na 24-48 godzin przed zamknięciem.

Sama komunikacja i działania marketingowe są natomiast uzależnione od branży. W segmencie odzieżowym, w którym działamy zrodziły się nowe potrzeby, na które trzeba było szybko zareagować zarówno zmianą produkcji, jak i komunikacji. Obecnie zdecydowana większość komunikacji z klientami odbywa się poprzez kanały cyfrowe: mailingi, SMS, push, adwords, RTB itp. Uruchomiliśmy video streaming online poprzez nasze kanały na Facebooku i Instagramie i prowadzimy lokalną sprzedaż online ze sklepów stacjonarnych.

Najlepsze efekty uzyskujemy w kampaniach cyfrowych w rozliczeniu CPS oraz w kampaniach precyzyjnie adresowanych do określonych klientów poprzez komunikaty push w aplikacji mobilnej i www oraz poprzez komunikaty SMS. Poziom tej efektywności jest jednak tajemnicą handlową.

Jeżeli chodzi o ścieżkę zakupową to obserwujemy zdecydowany wzrost udziału ścieżek rozpoczynających się online. W sklepach stacjonarnych natomiast pojawiają się klienci już zorientowani bardziej na zakupy niż oglądanie. Są przygotowani do zakupów, mają zweryfikowaną ofertę poprzez e-sklep lub aplikację i przychodzą do salonu stacjonarnego po konkretnie upatrzone produkty, aby zminimalizować czas pobytu i ewentualnej ekspozycji na koronawirusa. Obserwujemy także znaczący wzrost ruchu organicznego i directowego na stronie oraz wzrost czasu pobytu w sklepie online. Konsumenci oczekują bardziej wiarygodnych i precyzyjnych informacji o produkcie, aby jeszcze podczas sesji online podjąć wstępne decyzje zakupowe. Jeżeli chodzi o potrzeby to rysuje się tendencja spadku zapotrzebowania na kolekcje wyjściowe i biurowe, przy jednoczesnym wzroście zainteresowania kolekcjami dzianinowymi i sylwetkami komfortowymi.


Tagi: Grzegorz Lipnicki Top Secret
Oceń artykuł:

Fot: Top Secret Źródło: Top Secret

Sieci handlowe ograniczyły zarówno działania ATL, jak i BTL

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.