Sieci łączą online i offline

2020-05-06 | 09:00

Oferta centrów handlowych to głównie sprzedaż, ale i coraz bardziej różnorodna oferta gastronomiczna i rozrywkowa - zauważa Robert Milewski, Starszy Konsultant OOH, Jet Line Sp. z o.o. Sp. k.

Centra oferują eventy, koncerty, spotkania z gwiazdami, na etapie nowych inwestycji planują jak najatrakcyjniejszą propozycję dla przyszłych klientów: multipleksy, kręgielnie, ogrody na dachach, sale zabaw dla dzieci, lodowiska czy specjalne wydzielone przestrzenie do przedstawienia fauny i flory, wydarzenia związane z e-sportem, prezentacją produktów virtual reality. To wszystko, co możemy spotkać na miejscu – wcześniej trzeba zakomunikować, ciekawie i przede wszystkim skutecznie, aby dotrzeć do odbiorców. Rzeczywiście w tym procesie nowe technologie grają ważną rolę.

Podzieliłbym je na dwa główne obszary. Po pierwsze działania podejmowane na terenie centrów handlowych, np. bicony wykorzystywane do komunikacji i identyfikacji poszczególnych urządzeń mobilnych i kierowania do ich właścicieli odpowiednich komunikatów. Popularne jest wykorzystywanie w obiektach cyfrowych ekranów LCD, które w atrakcyjnej, nowoczesnej formie zapewniają interakcję z klientami: od pomocy w odnalezieniu drogi do wybranego miejsca, po funkcje reklamowe. Po drugie działania marketingowe prowadzone poza centrami: śledząc lokalizację urządzeń mobilnych, można stworzyć mapę zasięgu i oddziaływania danego centrum, a wykorzystując synergię działań online i offline, reagować na jej podstawie.

Podkreślę hasło „synergia”. To prawda, że rozwój nowych technologii zmienia narzędzia i sposób komunikacji, podobnie jak rozwój e-commerce mocno wpływa i zmienia klasyczną sprzedaż detaliczną. Jestem jednak wielkim zwolennikiem łączenia technologii cyfrowych i analogowych.

Sieci łączą online i offline – sklepy stacjonarne są miejscem odbioru zakupów online, salonami pokazowymi z prezentacjami towarów czy usług, wykorzystują nowe technologie oświetleniowe, animowane spoty i inne projekty ze świata cyfrowego. Tej synergii warto poszukać także w łączeniu możliwości, jakie w komunikacji i marketingu daje outdoor klasyczny i cyfrowy.

Nośniki cyfrowe to atrakcyjnie animowana treść, która wyróżnia się i zwraca uwagę, to szybkość i elastyczność przekazu, interakcja i zaangażowanie w szybkich akcjach sprzedażowych. DOOH daje możliwość niemal natychmiastowej reakcji, zróżnicowania treści w ramach jednej kampanii i określonego czasu emisyjnego. Dodajmy też, że treść wyświetlanego spotu możemy łatwo modyfikować w zależności od danych tak różnorodnych i zmiennych, jak czas, pogoda, czystość powietrza czy wynik meczu.

Outdoor klasyczny zaś to na przykład budowanie długofalowego wizerunku i kampanie kierunkowe, wskazujące drogę do najbliższego centrum. Inni adresaci, a przede wszystkim przebywający w innych miejscach i w innym czasie, wymagają zastosowania innych narzędzi, a komplementarność OOH i DOOH można świetnie wykorzystać.

Tagi: Jet Line Robert Milewski
Oceń artykuł:

Źródło: Jet Line

Sieci łączą online i offline

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.