Siłą napędową firm są ludzie, warto w nich inwestować

2017-11-23 | 09:00

Aktualny trend, czyli rynek pracownika skłania pracodawców do podejmowania niestandardowych działań, których celem jest zainteresowanie aktualnymi ofertami pracy. Z tego powodu coraz więcej sieci handlowych zaczyna korzystać z tzw. sytemu poleceń pracowników. Zapytaliśmy ekspertów Rady Programowej Magazynu Galerie Handlowe o ich opinię w tej kwestii. Poniżej przedstawiamy komentarz Radosława Kaczmarka z sieci Duka, Group CFO.

Uważam, że współczesne problemy w zatrudnieniu są ściśle związane z brakiem motywacji wynikającym z braku uznania przez pracodawców oraz z wysokimi wymaganiami potencjalnych pracowników. Młodzi ludzie, wykształceni, po studiach, kursach i praktykach szukają pracy, która da im poczucie spełnienia oraz pewnego rodzaju rekompensaty za włożone wysiłki, najczęściej finansowej. Rynek pracownika oznacza, iż kandydat, mając od siebie dużo do zaoferowania, będąc tego świadomy, stawia warunki. To jak wymiana ofert – pracownik coś daje, stara się i angażuje, ale w zamian chce czegoś więcej niż wypłaty na poziomie średniej krajowej. Ceni się i chce być doceniany, dlatego szuka pracodawcy idealnego.

Kandydaci mają wysokie żądania płacowe, co w pewien sposób wydaje się oczywiste, jednak szastanie zawyżonymi stawkami niesie ze sobą zagrożenia – wykreowanie postawy roszczeniowej u pracownika i wysokich kosztów utrzymania u pracodawcy. W dalszej konsekwencji okaże się, że firmy na pracownika nie stać lub ulegając presji płacowej każdego z pracowników, bankrutuje. Efektem jest brak pracy każdej ze stron. Powstaje też pewien paradoks, ponieważ z jednej strony ważna jest stabilizacja i komfort pracy, a z drugiej strony istnieje obawa przed zasiedzeniem się na jednym stanowisku, co oznacza zastój w rozwoju. Wówczas pracownik odchodzi. To generuje kolejny problem, bo już nie jest nim znalezienie pracownika, ale również o jego utrzymanie.

Dlatego ważne jest zapewnienie odpowiednich warunków zatrudnienia, nie tylko satysfakcjonującą płacę. Na motywację pracowników istotnie wpływa przede wszystkim marka i jej historia, możliwości rozwoju, kultura pasji i przedsiębiorczości, szybkość podejmowania decyzji, otwarta komunikacja.

Warto w pewien sposób wyjść naprzeciw potrzebom pracownika i opracować system łączący istotne dla niego wartości – wspomniane wcześniej poczucie docenienia, rozwój kompetencji i stabilizację. Siłą napędową firm są ludzie, warto w nich inwestować. Jednakże o tym trzeba komunikować. Zwykła oferta pracy zamieszczona w portalu ogłoszeń to za mały nośnik do przekazania wartości danej firmy. DUKA postawiła na działania związane z employer brandingiem – budujemy pozycję naszej marki jako pracodawcy godnego polecenia. Przekazujemy informacje o naszych wartościach, mówimy wprost, czego może spodziewać się potencjalny kandydat. Wynagrodzenie i umowa to za mało. Stawiamy na kształcenie pracowników i budowanie ścieżki kariery. Jako metodę szkolenia pracowników wybraliśmy on-the-job-training – jesteśmy przekonani, że praktyka bezpośrednio na stanowisku pracy przynosi najlepsze efekty, zwłaszcza że są one na bieżąco dostrzegane.

Zobacz pełen artykuł dotyczący systemu poleceń pracowniczych

Oceń artykuł:

Źródło: Duka

Siłą napędową firm są ludzie, warto w nich inwestować

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.