Sławomir Murawski: Wydarzenia niestandardowe to ważny element strategii marketingowej Manufaktury

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-08-22 | 08:37
Skąd pomysł na zorganizowanie niestandardowych wydarzeń? Jak wygląda organizacja tego typu wydarzeń? Czy klienci chętnie uczestniczą w nieznanych eventach? Na te pytania i wiele innych odpowiedział Sławomir Murawski, dyrektor Manufaktury.

Wydarzenia niestandardowe i odnoszące się do potrzeb lokalnej społeczności to ważny element strategii marketingowej Manufaktury. Ten pomysł przyszedł z zewnątrz, ale natychmiast zwrócił naszą uwagę, bo nie tylko zakładał realizację ciekawego wydarzenia na terenie Manufaktury, ale pozwalał też zwrócić uwagę na ważne problemy i promować wśród łodzian zdrowy tryb życia.
Bicie Rekordu Guinnessa nastawione na jak największą liczbę uczestników, tak jak było to w przypadku akcji „Czas podwinąć rękawy” to rzeczywiście duże wyzwanie organizacyjne. Nasz partner musiał zapewnić nie tylko wystarczającą liczbę lekarzy i pielęgniarek, dokonujących pomiarów przy 25 stanowiskach, ale też grupę wolontariuszy, pomagających w realizacji wydarzenia od strony technicznej. Pomyśleliśmy także o rodzicach, którzy tego dnia odwiedzili Manufakturę z dziećmi – na czas pomiaru ciśnienia dzieci miały zapewnioną opiekę animatorów w specjalnej strefie dla najmłodszych. Główny ciężar przygotowań spadł na naszych partnerów, będących głównym organizatorem akcji. Rekord został zgłoszony do Księgi Guinnessa, podobnie jak rekord w zmywaniu największej liczby naczyń, pobity przez firmę Deante na rynku Manufaktury we wrześniu ubiegłego roku. Inaczej było natomiast w przypadku akcji „Lokomotywa”, którą zorganizowaliśmy sami dwa lata temu według własnego konceptu – tu celem było działanie na rzecz lokalnej społeczności i propagowanie twórczości łódzkiego poety wśród młodych czytelników (akcja skierowana do uczniów szkół podstawowych), a rekord był tylko pretekstem do spotkania. Do księgi Guinnessa nie została też zgłoszona ostatnia z „rekordowych” akcji na terenie Manufaktury – koncert na 100 saksofonów, organizowany przez Akademię Muzyczną w Łodzi.
Akcje takie jak „Czas podwinąć rękawy” to w dużej mierze działania z zakresu budowania wizerunku, CSR i community relations. Współorganizatorem wydarzenia był dyrektor szpitala im. Barlickiego w Łodzi, prof. Piotr Kuna. To on merytorycznie nadzorował akcję, w której pobicie rekordu było ważne, jednak najważniejsze było zdrowie mieszkańców Łodzi, którzy - jak wskazują statystyki - cierpią z powodu chorób układu krążenia.
To, co największe czy rekordowe, zawsze przyciąga uwagę mediów i publiczności. Goście Manufaktury bardzo chętnie biorą udział w tego typu akcjach, czy to jako uczestnicy czy jako obserwatorzy. W biciu rekordu w mierzeniu ciśnienia wzięło udział przez 8 godzin ponad 7,5 tys. osób co jest nowym rekordem Guinnessa. Tego dnia odwiedzalność była wyższa o 13% od przeciętnej odwiedzalności w soboty. Jednak tak, jak już wspominałem, w tej akcji zwiększenie odwiedzalności Manufaktury nie było głównym celem.
Przy tego typu akcjach ważny jest pomysł – bez względu na to, czy chodzi o jakiś głębszy sens działania, czy po prostu o urozmaicenie oferty rozrywkowej dla gości. Manufaktura była gościem kilku tego typu akcji. Jeśli zgłosi się do nas partner zewnętrzny z ciekawą propozycją bicia rekordu na terenie Manufaktury, lub jeśli sami stworzymy własny interesujący koncept – z pewnością wykorzystamy tę okazję. Tymczasem nie wpisaliśmy na stałe do kalendarza wydarzeń w Manufakturze wydarzenia pod hasłem „Bicie jakiegoś rekordu”.
Tagi:
Oceń artykuł:

Sławomir Murawski: Wydarzenia niestandardowe to ważny element strategii marketingowej Manufaktury

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.