Specjalizacja to raczej droga dla mniejszych obiektów

2019-09-16 | 09:00

Coraz więcej galerii handlowych będzie stawiało na jakąś formę specjalizacji i dla wielu nie będzie to kwestia wyboru, ale po prostu biznesowa konieczność. Gdy na bliskim wysycenia rynku pojawia się nowy istotny gracz, często większy, o bogatszej ofercie, dający lepsze doświadczenie zakupowe, odpowiednie modyfikacje tenant mix stają się biznesowym być albo nie być. Każdy z nas potrafi wymienić zarówno korzystne przykłady galerii, które potrafiły odnaleźć swoją drogę (np. w Warszawie), jak i braku odpowiedniej reakcji na zmieniające się warunki biznesowe w ostatnich latach (np. w Poznaniu) - uważa Artur Cichoń, Head of Strategy & Digital, Q&A Communications.

Specjalizacja jest drogą dobrą, ale nie dla każdego. Trudno wyobrazić sobie obiekt o powierzchni użytkowej większej niż 50 tys. mkw. specjalizujący się tylko w kategorii sport, premium lub funkcjonujący jako centrum restauracyjne. To raczej droga dla mniejszych obiektów, które chcą silnie odróżnić się od konkurencji.

Spodziewam się, że obszar food i jakość oferty restauracyjnej będzie bardzo się podnosił. Dzisiaj jeszcze widzimy dużą różnicę w ofercie i w podejściu konsumenta do jedzenia w galeriach i poza nimi. Klient galerii jest mniej wymagający, nastawiony na szybkość obsługi, a niekoniecznie jakość i doświadczenie. To jednak mainstream. Jest coraz więcej galerii o charakterze bardziej premium, w których koncept zbliżony do Time Out Market (znany z Nowego Jorku, Lizbony czy Londynu) mógłby funkcjonować jako uzupełnienie części handlowej. I doskonale wyróżniać daną galerię od strony jedzenia, rozrywki i czasu wolnego. Ponadto uważam, że w siłę będą rosły galerie z rozbudowaną lub dominującą ofertą premium. Jednak w Polsce taka strategia ma szansę funkcjonować tylko w wybranych miastach i naprawdę unikalnych lokalizacjach. Premium – prawdziwie ekskluzywna oferta – nie pociągnie też biznesowych wskaźników naprawdę dużych obiektów. Z kolei wielkim wyróżnikiem mogą za to stać się usługi, ale te naprawdę pomocne. Galeria, która na dużą skalę wprowadzi mechanizm „click & collect”, w którym zakup odbywa się przez Internet, a odbiór następuje tego samego dnia ze sklepu, znajdzie się, moim zdaniem, na autostradzie prosto do serc Klientów. Mechanizm ten czerpie bowiem z najmocniejszych stron zakupów internetowych, a obchodzi uciążliwą konieczność czekania. To trend niezwykle popularny w USA, o blisko 50% dynamice wzrostu rok do roku.

Tagi: Q&A Communications Artur Cichoń
Oceń artykuł:

Źródło: Q&A Communications

Zobacz także

Specjalizacja to raczej droga dla mniejszych obiektów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.