Spełniamy większość konsumenckich potrzeb

2019-04-25 | 09:00

Toruń Plaza już od 8 lat jest jednym z wiodących centrów handlowych w województwie kujawsko-pomorskim. Oprócz bogatej oferty modowej, skupiającej renomowane, światowe i polskie marki, zapewnia swoim klientom liczne atrakcje rozrywkowo-rekreacyjne. Mimo wprowadzonego zakazu handlu w niedziele, wskaźniki odwiedzalności rosną, a poziom komercjalizacji wynosi prawie 100 proc. Z Tomaszem Kaćkiewiczem, Dyrektorem Centrum Handlowo-Rozrywkowego Toruń Plaza, Darią Sasielą-Dopieralską, Dyrektorem Marketingu Obiektu oraz Moniką Alicką, Dyrektor do Spraw Najmu i Marketingu w ST Plaza Management, rozmawiamy o recepcie na sukces, na którą składa się m.in. aktywny marketing i bliska współpraca z najemcami.

Toruń Plaza jest jednym z największych centrów handlowych w województwie kujawsko-pomorskim, posiadającym w ofercie ponad 120 renomowanych marek. Co poza bogatym portfelem najemców wyróżnia Państwa ofertę na tle lokalnej konkurencji?

Tomasz Kaćkiewicz: To prawda, jesteśmy jednym z wiodących centrów handlowych w województwie kujawsko-pomorskim, które spełnia większość konsumenckich potrzeb lokalnej społeczności. Poza bogatym tenant-mix’em renomowanych, światowych i polskich marek oraz usługami na wysokim poziomie, jesteśmy również centrum handlowo-rozrywkowym. Oznacza to, że oprócz mody, elektroniki, gastronomii czy usług, mamy także wyróżnik w postaci atrakcyjnej oferty rozrywkowo-rekreacyjnej. W naszym centrum funkcjonuje 8-salowe kino Cinema City, jak również jedyna w mieście kręgielnia Lucky Star.  Dodatkowym atutem są m.in.: plac zabaw, klub fitness CityFit, dostępny 24 godziny na dobę, oraz jedyna w regionie zjeżdżalnia tubowa.  

Na tle konkurencji wyróżnia Państwa również aktywnie prowadzony marketing.

Tomasz Kaćkiewicz: Wiele zawdzięczamy, podkreślającej atuty naszego centrum, strategii marketingowej, stawiającej za cel połączenie mody, rozrywki oraz spędzania czasu z rodziną i znajomymi poprzez aktywizację eventową. Z tą właśnie myślą organizujemy wydarzenia cykliczne, dopasowane do każdej grupy docelowej, takie jak: Wesołe Piątki, Klub Mamy i Maluszka czy w okresie wiosenno-jesiennym warsztaty jazdy na rolkach, urozmaicone nocnymi przejazdami przez ulice Torunia. W okresie letnim funkcjonuje Plaża Plazy, gdzie przez całe wakacje można pod okiem instruktora szkolić swoje umiejętności gry w piłkę siatkową oraz brać udział w turniejach siatkarskich. Co roku wspieramy organizację imprez sportowych Run Toruń czy Run&Row. Jesteśmy mocno związani z miastem, dzięki czemu w 2017 jako jedyne centrum handlowe znaleźliśmy się na planszy popularnej gry Monopoly - Edycja Toruń. Dbamy również o klientki zainteresowane modą, dając im szansę przez trzy dni w tygodniu na nieodpłatne konsultacje ze stylistką. Zostając w klimacie mody, warto zaznaczyć, że jako jedyni w regionie uzyskaliśmy możliwość organizacji na terenie naszego centrum Regionalnych Wyborów Miss Polonia! Możemy się pochwalić, iż posiadamy własny internetowy kanał telewizyjny Toruń Plaza TV oraz dwa razy do roku wydajemy dystrybuowany w ponad 30 000 egzemplarzach Magazyn Toruń Plaza, w którym można znaleźć zarówno ciekawe artykuły, jak i aktualną ofertę naszych najemców.  

2018 rok zaowocował znaczną liczbą nowych umów najmu.

Monika Alicka: Rok 2018 był przełomowy pod względem komercjalizacji obiektu. Podpisaliśmy aż 9 umów najmu z nowymi najemcami zajmującymi łącznie ok. 5000 m kw. (ponad 12 proc. całkowitej powierzchni najmu centrum).

Jacy najemcy dołączyli do portfolio Toruń Plaza?

Monika Alicka: Kluczowe otwarcia miały miejsce w listopadzie ubiegłego roku. Na powierzchni około 2100 m kw. został otwarty sklep jednej z najpopularniejszych w Polsce sieci dyskontowej - Lidl, który zastąpił dotychczasowego operatora spożywczego Stokrotkę. W ostatnim czasie ta niemiecka marka, poza tradycyjną ekspansją obejmującą otwarcia sklepów własnych, rozpoczęła rozwój również w centrach handlowych. Sklep w Toruń Plaza był piątą lokalizacją sieci w Polsce otwartą w tego typu obiekcie oraz szóstym Lidlem w samym Toruniu. Ponadto 16 listopada 2018 roku na miejscu poprzedniego operatora fitness (Jatomi Fitness) została otwarta siłownia znanej sieci CityFit z unikatowym konceptem - czynnym przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, do którego wejście odbywa się za pomocą skanu odcisku palca. W nowo otwartym klubie na powierzchni ok. 1400 m kw. klienci mają do dyspozycji ponad 300 urządzeń treningowych klasy premium, ustawionych w kilku tematycznych strefach treningowych. Cieszymy się również, że do mix’u najemców w ciągu ubiegłego roku dołączyły takie marki, jak m.in.: W.Kruk, Maxi Zoo, Ecco, Wittchen czy 50Style. Co więcej, wielu najemców zdecydowało się również w 2018 roku na przedłużenie swoich umów najmu i pozostanie w naszym centrum na kolejny okres najmu (wśród nich m.in. sklepy znanych brytyjskich sieci TK Maxx i Sports Direct, których oferta w Toruniu dostępna jest jedynie w naszym centrum).

Jakimi kryteriami kierują się Państwo przy doborze najemców?

Monika Alicka: Tenant-mix naszego centrum jest bardzo starannie dobierany, tak aby zapewnić naszym klientom nie tylko kompleksową ofertę modową, ale również stworzyć miejsce z bogatą ofertą rozrywkową i gastronomiczną, uzupełnioną o punkty usługowe, w których odwiedzający mogą zająć się bieżącymi sprawami pierwszej potrzeby.

A jaką ofertą zaskoczą Państwo swoich klientów w najbliższych miesiącach?

Monika Alicka: Jesteśmy w trakcie negocjacji kolejnych 4 umów najmu na ostatnie wolne lokale w centrum.  Otwarcia tych lokali planowane są w drugim kwartale br.

Co wyróżnia Państwa ofertę najmu?

Monika Alicka: Wyróżnia nas kompleksowa oferta handlowo-rozrywkowa. Jesteśmy jedynym miejscem w mieście, gdzie jednocześnie można skorzystać z kręgielni, kina oraz całodobowej siłowni, jak również z bogatej oferty gastronomicznej, w skład której wchodzą m.in. restauracje McDonald’s, North Fish, Subway, Pizza Dominium, Olimp oraz kawiarnie Costa Coffee, Grycan i Sowa. Wśród naszych najemców jest wiele sieci handlowych, których sklepy w Toruniu można znaleźć jedynie w naszym centrum, m.in. Zara, Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, TK Maxx, ToysRUs, Sports Direct, Kazar, Tally Weijl, Tous, Pandora, C&A, NewYorker. Oprócz szerokiego wyboru sklepów z asortymentem modowym i sportowym posiadamy również największą ofertę asortymentu dla dzieci w całym mieście (obecne w naszym centrum marki ToysRUs i Smyk łącznie zajmują powierzchnię ponad 2000 m kw.). Dodatkowo klienci znajdą u nas niezwykle szeroką i dopasowaną do potrzeb naszych odwiedzających ofertę punktów usługowych, w których mogą oni zająć się codziennymi sprawami: Punkt Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Toruń, salon fryzjerski, gabinet kosmetyczny, kwiaciarnia, placówki bankowe, biura podróży i wiele innych.

Które aspekty podkreślacie przede wszystkim w rozmowach z potencjalnymi partnerami biznesowymi?

Monika Alicka: Potencjalnym nowym najemcom możemy zaoferować nie tylko obecność w niemalże 100 proc. skomercjalizowanym obiekcie handlowym o ugruntowanej pozycji na rynku regionalnym, ale również wesprzeć promocję ich marki i lojalizację klientów poprzez zaangażowanie w działania marketingowe prowadzone dla centrum.  

Jak w praktyce przebiega Państwa współpraca z najemcami?

Daria Sasiela-Dopieralska: Każda akcja marketingowa lub event przygotowywany i realizowany jest z myślą zarówno o naszych klientach, jak i o naszych najemcach, którzy mają możliwość aktywnego uczestnictwa w podejmowanych przedsięwzięciach. W obecnych czasach powinniśmy mówić o marce, której nieodzownym elementem jest marketing, a nie traktować go jako coś suplementarnego. Aktualnie rynek nieruchomości komercyjnych wymaga od zarządców obiektów nie tylko komunikacji z klientami, ale również z najemcami.  

Czy najemcy aktywnie angażują się w organizację wspólnych przedsięwzięć i akcji marketingowych?

Daria Sasiela-Dopieralska: Mamy doskonale wypracowaną relację z naszymi najemcami, przez co z chęcią angażują się w akcje organizowane na terenie naszego centrum. Wszyscy wiemy, że mamy wspólny cel. Kierownicy sklepów są świadomi, że w każdej chwili jesteśmy do ich dyspozycji i nie ma takiego problemu, którego nie można rozwiązać. Zdarzają się jednak sytuacje, w których nie dochodzi do finalizacji naszej współpracy z najemcami przy eventach z powodu braku czasu na uzyskanie decyzji z centrali danej sieci handlowej odnośnie lokalnych działań marketingowych.  Niestety czasu nie rozciągniemy, a w niektórych przypadkach liczy się szybkość decyzji.

Czym zatem charakteryzuje się kalendarz imprez?

Daria Sasiela-Dopieralska: W pierwszej kolejności w naszym kalendarzu znajdują się wydarzenia, które są dla nas tradycją. Wielu mieszkańców Torunia co roku czeka na akcje, które od samego początku są organizowane przy współpracy z nami, m.in. jest to „Run Toruń”- jeden z najbardziej znanych, corocznych biegów ulicami Torunia. W 2018 roku udział w nim wzięło ponad 2500 osób plus dodatkowo w biegu dziecięcym wystartowało 500 dzieci. W 2018 zapoczątkowaliśmy nową ideę. Przy udziale władz miasta został zorganizowany bieg „Run&Row”, który budzi wiele emocji. Jest to mianowicie wyścig drużyn wioślarskich, niosących na swoich barkach łodzie uliczkami Starego Miasta, połączony z wiosłowaniem na toruńskim odcinku Wisły. Nasi klienci uwielbiają również „Noce zakupów”, podczas których zawsze można skorzystać z wyjątkowych rabatów przygotowanych przez naszych najemców, a przy okazji wziąć udział w evencie prosprzedażowym organizowanym właśnie z tej okazji. Przykładów akcji, które nierozerwalnie są związane z Toruń Plaza, jest naprawdę wiele.

Czy poza dobrze znanymi już lokalnej społeczności wydarzeniami planują Państwo nowe przedsięwzięcia?

Daria Sasiela-Dopieralska: W swoim media planie na 2019 rok mamy przewidziane ok. 12 większych i 12 mniejszych eventów, w pełni odpowiadających potrzebom każdej grupy docelowej odwiedzającej nasze centrum. Muszę wspomnieć również o naszych kolejnych urodzinach. To już 8 lat odkąd Toruń Plaza zaczęło działać na rynku toruńskim. W tym roku również szykujemy coś wyjątkowego dla naszych klientów.

Wspieracie Państwo także najemców sieciowych w rozwoju ich systemów franczyzowych. Na czym dokładnie polega ta pomoc?

Monika Alicka: Prowadzimy bardzo szerokie działania marketingowe mające na celu wsparcie działalności wszystkich naszych najemców. Jesteśmy otwarci na współpracę zarówno z najemcami sieciowymi, jak i podmiotami będącymi franczyzobiorcami polskich lub zagranicznych sieci handlowych. Oferujemy wsparcie marketingowe związane z otwarciem salonu (mające na celu zakomunikowanie klientom otwarcie nowej marki w centrum), jak również staramy się wspierać takich franczyzobiorców w trakcie procesu otwierania sklepu, gdyż dla wielu z nich są to pierwsze doświadczenia związane z prowadzeniem działalności w obiekcie typu centrum handlowe.

W jaki sposób rozporządzenie o zakazie handlu w niedziele wpłynęło na Państwa działalność?

Tomasz Kaćkiewicz: Oczywiście zauważamy zmniejszoną ilość klientów w niedziele objęte zakazem handlu w porównaniu do wcześniejszych niedziel, których ten zakaz nie dotyczył. Obserwujemy również tendencję wśród klientów, którzy naturalnie próbują zmieniać swoje przyzwyczajenia i upodobania, przez co w większej ilości odwiedzają nasze centrum w inne dni tygodnia oraz paradoksalnie, o czym świadczą wyniki, kupują więcej. Toruń Plaza w niedziele objęte zakazem handlu ma w swojej ofercie wielu najemców, którzy mogą prowadzić swoją działalność. Mam tu na myśli kino, kręgielnię, siłownię, wybrane punkty usługowe oraz całą strefę gastronomiczną, dzięki czemu również w te dni jesteśmy otwarci dla naszych klientów. Mimo wprowadzonego w zeszłym roku zakazu handlu w niedziele i wbrew ogólnej tendencji na rynku centrów handlowych w Polsce, nasz wskaźnik odwiedzalności w skali rocznej wzrósł o ponad 7 proc. w porównaniu do roku poprzedzającego.

Kim jest klient Toruń Plaza dzisiaj?

Tomasz Kaćkiewicz: Oferta naszego centrum jest tak skonstruowana, aby każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Każda grupa docelowa, czy to osoby zainteresowane sportem, modą, nowinkami technologicznymi, czy rodziny, osoby starsze lub młodzież szukająca rozrywki, znajdą w naszej ofercie coś dla siebie zarówno pod kątem oferty handlowo-rozrywkowej, jak i zróżnicowanej oferty eventów.

Na jakiego typu udogodnienia w obiekcie mogą liczyć odwiedzający go klienci?

Tomasz Kaćkiewicz: Rok 2018 przyniósł i wniósł do naszego centrum nowe oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne. Zrealizowaliśmy inwestycję polegającą na instalacji oświetlenia dekoracyjnego na zewnątrz obiektu, które jest w pełni programowalne i pozwala tworzyć iluminacje świetlne. Jest to projekt, którym wyróżniamy się na skalę ogólnopolską i dzięki któremu możemy lepiej kreować nasz wizerunek i prestiż marki. Kolejną inwestycją, którą zrealizowaliśmy w 2018 roku i czym również wyróżniamy się w naszym regionie, jest projekt polegający na instalacji suchej zjeżdżalni tubowej, wykonanej ze stali nierdzewnej, prowadzącej z pierwszego piętra, czyli z poziomu +6, na parter wewnątrz naszego centrum na Placu Kardamonowym. Zjeżdżalnia jest dostępna bezpłatnie dla wszystkich naszych klientów, dzieci oraz dorosłych. Innowacyjne projekty mają też miejsce w naszych planach na 2019 rok i myślę, że jeszcze niejednokrotnie zaskoczymy naszych klientów indywidualnością i unikatowością planowanych udogodnień. Nawet tych najbardziej wymagających.

Jak oceniacie Państwo zmiany zachodzące na rynku centrów handlowych, szczególnie w kontekście dynamicznie rozwijającego się e-handlu?

Tomasz Kaćkiewicz: E-commerce to jedno z największych zagrożeń dla branży centrów handlowych, jednak ich rola nie ulegnie zmniejszeniu, a raczej będzie podążała w kierunku zmiany. Jest bardzo prawdopodobne, że sprzedaż e-commerce będzie w najbliższych latach rosnąć na rynku polskim z uwagi na fakt, że w Polsce sprzedaż online nie jest jeszcze tak powszechna, jak w innych krajach Europy Zachodniej. Nasze obiekty też ewoluują i nie są już tylko obiektami handlowymi. Centra handlowe stają się miejscami kompletnymi pod względem zaspokajania potrzeb ludzi, starają się utrzymywać obecnych klientów i pozyskiwać nowych za pomocą usług i rozrywki dostępnych na wyciągnięcie ręki. To stawianie klienta w centrum zainteresowania oraz próba zrozumienia tego, kim jest dziś i jakie ma oczekiwania na przyszłość, są kluczowe. Zawsze pierwszy i bezpośredni kontakt klienta z marką będzie odbywał się w sklepie stacjonarnym. To w nim buduje się świadomość marki i lojalność. Rynek handlu online i offline będzie się coraz bardziej spajał i przenikał, a my z naszej strony robimy wszystko, aby być na to przygotowanym. Centra handlowe przyszłości staną się miejscem interakcji klientów z dostępną ofertą, będą to miejsca spotkań z rodziną, znajomymi i biznesem. To, co obserwujemy obecnie, to trend będący bezpośrednią odpowiedzią na zmiany zachodzące w ciągu ostatnich lat w sektorze handlowym. W dzisiejszym czasach centra handlowe muszą nie tylko konkurować ze sobą, ale również z bardzo rozbudowanymi internetowymi kanałami sprzedaży. Właściciele i zarządcy świątyń konsumpcji chcą jeszcze bardziej wzbogacić swoją ofertę rozrywkowo-rekreacyjną i usługową, aby skłonić klientów do przyjścia do ich obiektu zamiast dokonania zakupów online. Przykładami takiej rozbudowanej funkcji usługowej i rozrywkowej są już nie tylko kina, siłownie i gastronomia (obecne od lat w centrach handlowych), ale również bary, przestrzenie coworkingowe, kliniki medyczne czy nawet muzea i pracownie artystyczne.

W jaki sposób Toruń Plaza wychodzi naprzeciw tym trendom?

Tomasz Kaćkiewicz: Toruń Plaza również łączy w sobie funkcję handlową, rozrywkową i usługową. W swojej ofercie mamy nie tylko jedyną w mieście kręgielnię, kino, siłownię oraz bogatą ofertę restauracji i kawiarni, ale również tor gokartowy, laserowy paintball czy też galerię sztuki, gdzie można podziwiać dzieła lokalnych artystów. W naszej strategii marketingowej skupiamy się na działaniach, które zachęcą klientów do wielokrotnego odwiedzania centrum i spędzania w nim wolnego czasu w miejscach takich, jak Plaża Plazy (przestrzeń wykorzystywana m.in. na turnieje siatkówki w okresie letnim) czy podczas organizowanych corocznie eventów sportowe (np. Nightskating Toruń, udział w akcji Run Toruń).

Jaka jest strategia Państwa obiektu związana z utrzymaniem silnej pozycji rynkowej i stałej obecności w świadomości konsumentów?

Daria Sasiela-Dopieralska: Będziemy starali się stale być mocno zakorzenieni w świadomości naszego klienta, tak aby oprócz bogatej oferty sklepów każdy mógł znaleźć w naszym centrum coś więcej dla siebie. Kalendarz wydarzeń, jakie będą miały miejsce w 2019, jest bardzo mocno wypełniony. Planujemy także intensyfikację działań w kanałach digital - działań lojalizujących oraz częściowo wspierających budowę sieciowych omnichannel, która jest tzw. pomostem między światem online i offline.

Jak w Państwa ocenie wygląda dzisiejsza receptura sukcesu obiektu handlowego?

Tomasz Kaćkiewicz: Receptura sukcesu obiektu handlowego to kreatywny, dynamiczny i ambitny zespół, który nieustannie stara się nadążyć za najnowszymi tendencjami na rynku oraz zmieniającymi się potrzebami zarówno odwiedzających centrum, jak i jego najemców. Branża centrów handlowych w obecnej chwili stoi przed sporym wyzwaniem, jakim jest integracja dwóch światów - biznesu i konsumenta. Definiowanie oferty wartości spersonalizowanej dla konkretnego odbiorcy w mojej ocenie jest jednym z największych wyzwań dla właścicieli i zarządców centrów handlowych.

Jakich nowości mogą spodziewać się klienci Toruń Plaza w nadchodzącym czasie?

Tomasz Kaćkiewicz: Nasi klienci w nadchodzącym czasie mogą liczyć na kolejne otwarcia nowych marek, jak również na wprowadzenie przez część naszych obecnych najemców najnowszych konceptów swojej sieci po przeprowadzeniu remodelingu i modernizacji salonu. Siła nabywcza Polaków jest coraz wyższa, a wraz z nią rosną potrzeby oraz oczekiwania nowych i obecnych klientów, to natomiast kusi zagraniczne marki do wchodzenia na nasz rynek, a nam umożliwia poszerzanie oferty o unikalnych najemców.  Nie będzie to żadną nowością, ale jak co roku stawiamy na silne fundamentalnie działania marketingowe oraz niezapomniane eventy z uczestnictwem znanych, rozpoznawalnych i lubianych osobowości polskiego show-biznesu.

Tagi: Daria Sasiela-Dopieralska Shopping Mall Marketing 2019 Toruń Plaza Monika Alicka Tomasz Kaćkiewicz
Oceń artykuł:

Źródło: Toruń Plaza

Zobacz także

Spełniamy większość konsumenckich potrzeb

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.