Sprzedaż online nie zrekompensuje strat, jakie ponosimy każdego dnia

2020-06-29 | 09:00

Aktualna sytuacja jest trudna dla nas wszystkich. Jako rodzinna firma odzieżowa istniejąca na rynku od 1986 roku przeżywamy teraz ciężkie chwile, ponieważ z dnia na dzień nasze przychody ze sprzedaży w salonach Recman spadły do zera - podkreśla Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR marki Recman

Mimo tego rozumiemy powagę sytuacji, konieczność decyzji o zamknięciu salonów w galeriach handlowych i nie poddajemy się. W trosce o bezpieczeństwo nas wszystkich, dzięki zaangażowaniu wielu pracowników jako pierwsi z naszego segmentu branży fashion uruchomiliśmy we własnej szwalni produkcję maseczek, aby wesprzeć walkę z koronawirusem.

Jedynym kanałem dystrybucji pozostał sklep internetowy, dlatego wszystkie działania marketingowe wspierają ofertę online. Wprowadziliśmy liczne udogodnienia dla klientów sklepu internetowego – m.in. wydłużony czas zwrotu do 90 dni, wiele atrakcyjnych promocji, błyskawiczną wysyłką, możliwość dostawy do 10 000 bezdotykowych punktów odbioru czy bezpłatną dostawę od 199 zł. Przy zakupach powyżej tej kwoty klienci otrzymują od nas również maseczkę w prezencie. Niestety, sprzedaż online nie zrekompensuje strat, jakie ponosimy każdego dnia, ponieważ generuje zaledwie kilka procent przychodów całej sieci.

Podejmujemy aktualnie szereg działań, które mają na celu ograniczenie kosztów oraz opracowanie scenariuszy działań w zależności od długości trwania kryzysu. Dołączyliśmy również do Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, aby wspólnie opracowywać postulaty wobec rządu i rozwiązania, które pozwolą przetrwać nam ten trudny okres.

Sytuacja jest dla nas wszystkich wielkim wyzwaniem, ale jesteśmy przekonani, że wyjdziemy z niej i będziemy jeszcze silniejsi. Kryzys jest nieunikniony. Perspektywy są bardzo pesymistyczne – tym bardziej, że nie znamy dokładnej daty, kiedy galerie handlowe zostaną otwarte i wszystko wróci do normy. Nie wiemy też, czy tego typu sytuacja nie powtórzy się na jesieni.

Już teraz jesteśmy zmuszeni do przeceniania nowej kolekcji w sklepie online, a jest to okres, w którym te produkty powinny sprzedawać się w cenach regularnych. Wśród naszej konkurencji niektóre z marek oferują rabaty nawet do -80%. Niestety pesymistyczne są również prognozy na okres, kiedy galerie zostaną otwarte. Wiele osób przez kryzys może stracić pracę, będziemy więcej oszczędzać i koncentrować się na zaspokajaniu podstawowych potrzeb. Wydatki na odzież czy obuwie będą znacznie ograniczone. Co więcej po tak długiej kwarantannie ludzie będą ostrożnie podchodzili do miejsc, w których przebywać będzie więcej osób. Potrzeba będzie wielu miesięcy, aby przychody firm odzieżowych wróciły do tych z przed kryzysu.

Oceniając pomoc w ramach tzw. tarczy antykryzysowej mamy wrażenie, że rząd nie docenia jeszcze skali zagrożenia dla gospodarki i polskich przedsiębiorstw. Odroczenie płatności do ZUS i kumulowanie ich na kolejne miesiące nie jest rozwiązaniem. Uważamy, że umorzenie tych składek przez najbliższe miesiące powinno zostać znacznie rozszerzone, aby większość przedsiębiorców mogła z tego skorzystać. Mechanizmy pomocowe są ograniczone głównie dla mikroprzedsiębiorców i samozatrudnionych. Wsparcie dla średnich firm jest niewystarczające. Wiele firm, podobnie jak nasza, nie ma aktualnie prawie żadnych przychodów, a znaczna część stałych kosztów jest niezmienna. Znajdujemy się pod ścianą i oczekujemy nowych rozwiązań, które pomogą nam przetrwać ten trudny okres. Wśród tych, jakie były sugerowane, zabrakło m.in. zniesienia zakazu handlu w niedziele.

Zastanawiając się jak będzie wyglądał świat po pandemii zacznijmy od plusów, których jest niewątpliwie znacznie mniej i ciężko jest o nich myśleć w obliczu kryzysu, który nas czeka. Społeczeństwo się solidaryzuje i wzajemnie wspiera. Wiele młodych ludzi zaangażowało się w pomoc starszym, robiąc zakupy czy wyprowadzając psa. Przedsiębiorstwa dostosowują produkcję, aby wesprzeć polską służbę zdrowia, czego przykładem są takie inicjatywy jak w naszej firmie, gdzie dzięki zaangażowaniu pracowników produkujemy maseczki. Cieszy nas fakt, że w tak trudnej sytuacji firmy potrafią zjednoczyć się we wspólnym celu, a w wielu przypadkach wykazują się wzajemną wyrozumiałością, które jest teraz szczególnie ważna. Takie działania pokazują, że w dobie kryzysu jesteśmy razem i myślimy o wspólnej przyszłości. Z perspektywy pracodawców plusem może okazać się zmiana podejścia do pracy. Wysokie bezrobocie spowoduje, że rynek pracownika zmieni się w rynek pracodawcy.

Powrót do tego, jak wyglądał świat przed pandemią, będzie trwał bardzo długo. Zanim gospodarka podniesie się z kolan minie wiele miesięcy – tym bardziej, że na razie nie wiemy, kiedy zakończy się stan pandemii. Część z firm nie przetrwa tego kryzysu.

Tagi: Koronawirus Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Fot: Recman Źródło: Recman

Sprzedaż online nie zrekompensuje strat, jakie ponosimy każdego dnia

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.