Stawiamy na sprzedaż omnichannel

2019-06-17 | 09:00

Dziś, kiedy rynek podporządkowuje się wprowadzonemu zakazowi handlu w niedziele, a największy rozwój odnotowuje e-commerce i sklepy internetowe, HubStyle, właściciel marek Sugarfree i CardioBunny, stawia pierwsze kroki w sprzedaży offline. Jak zaznacza Michał Brzemiński, dyrektor handlowy w HubStyle, sieć butików stacjonarnych to doskonałe uzupełnienie e-commerce, pozwalające na dotarcie do szerokiego grona Klientek, które przywiązane są do tradycyjnego modelu zakupowego. Dzięki internetowym kampaniom marketingowym oraz działaniom w social mediach, w które zaangażowani są celebryci i influencerzy, rozpoznawalność obu brandów jest już bardzo duża.

HubStyle to właściciel dwóch marek: Sugarfree i CardioBunny. Jakie są cechy charakterystyczne każdej z nich?

Sugarfree to ubrania powstające z myślą o kobietach, które podążają za trendami i lubią świetnie wyglądać niezależnie od sytuacji. Markę wyróżnia niezwykły styl oraz szybkość reagowania na potrzeby wymagających Klientek. Kolekcje są tworzone w Polsce, a do ich produkcji używamy wysokiej jakości tkanin. Cardio Bunny natomiast to modna, innowacyjna i funkcjonalna odzież sportowa przeznaczona dla kobiet, które preferują aktywny styl życia. Ubrania są wygodne, a jednocześnie doskonale podkreślają kobiecą sylwetkę. To dobry wybór nie tylko na siłownię. Obie marki posiadają rzeszę lojalnych Klientek, ich rozpoznawalność wciąż rośnie. Markom zaufały także osoby znane ze świata show-biznesu. Gwiazdy z pierwszych stron gazet chętnie prezentują się w ubraniach Sugarfree i Cardio Bunny zarówno w oficjalnych, jak i nieoficjalnych sytuacjach.

Państwa firma do tej pory skupiała się na prowadzeniu sprzedaży poprzez sieć e-commerce. Obecnie nastąpiła zmiana strategii biznesowej – otwierają Państwo sieć butików odzieżowych. Skąd taka decyzja?

Sieć butików stacjonarnych to doskonałe uzupełnienie e-commerce, pozwalające na dotarcie do szerokiego grona Klientek, które przywiązane są do tradycyjnego modelu zakupowego. Stawiamy na sprzedaż omnichannel, nie zamykamy się na jednym kanale – oba systemy sprzedaży są dla nas równie ważne i mają się uzupełniać. Dzięki butikom możemy być bliżej naszych Klientek, które znają i kochają nasze marki i wyczekują ich dostępności w formie stacjonarnej w swoim mieście. Rozpoznawalność produktów obu marek, Sugarfree i Cardio Bunny, jest bardzo duża dzięki internetowym kampaniom marketingowym oraz działaniom w social mediach, w które angażujemy celebrytów i influencerów. Liczę, że rozwój sklepów istotnie wpłynie na dostępność naszych strojów, a w konsekwencji na sprzedaż.

Obecnie, szczególnie od momentu wprowadzenia zakazu handlu w niedziele, raczej obserwujemy trend odwrotny. Jakie są Państwa oczekiwania?

Butiki stacjonarne to konieczność w branży odzieżowej. Są potrzebne, aby Klient mógł zobaczyć i przymierzyć produkt przed jego zakupem. To zapewnią nam butiki stacjonarne, które będziemy otwierać. W e-commerce już jesteśmy silni, kanał detaliczny dopiero się rozwija. Przewiduję, że w najbliższym czasie rynek będzie dalej ewoluował w kierunku e-commerce i perfekcyjnej obsługi Klienta z wykorzystaniem technologii IT. Technologie, nowoczesny VM i obsługa Klienta mają na celu poprawę sprzedaży z 1 mkw. oraz budowania efektywnego kanału omnichannel. Takie działania pozwalają na maksymalne przyśpieszenie procesu zakupowego, a także jest to odpowiedź na zakaz handlu w niedziele. Najlepszym rozwiązaniem jest więc sprzedaż w obu tych kanałach.  

Aktualnie firma posiada 3 butiki: 2 własne w Poznaniu i Warszawie oraz jeden franczyzowy we Wrocławiu. Który model będą Państwo rozwijać przede wszystkim?

Zdecydowaliśmy się na rozwój butików w systemie franczyzowym, ponieważ stawiamy na jakość franczyzobiorców i liczymy na ich zaangażowanie. Wierzymy w mikromanagement na poziomie współpracy z franczyzobiorcą, który staje się ambasadorem marki na lokalnym rynku. To osoba posiadająca swój własny biznes, więc bardzo jej zależy na jego rozwoju. Posiadamy doświadczenie w prowadzeniu biznesu i wiemy jak pracować z franczyzobiorcami, aby strategia win-win nie była tylko sloganem. Wyniki sprzedaży w trzech obecnie funkcjonujących butikach stacjonarnych potwierdzają rentowność tego przedsięwzięcia, a zdobyte doświadczenia pozwalają na wyeliminowanie błędów. Umożliwiło to opracowanie szczegółowego modelu biznesowego. Wiemy już, jakich lokali szukamy i gdzie prowadzić sprzedaż z dużym sukcesem. Ponadto, do zespołu dołączyły osoby z doświadczeniem w budowie sieci franczyzowej, ja sam odpowiadałem za budowę i zarządzanie siecią franczyzową eSmoking World, gdzie skutecznie stworzyliśmy sprawną sieć opartą na partnerskich relacjach. Najlepsze praktyki wdrożyliśmy do modelu współpracy z HubStyle. Wszystko po to, aby zaoszczędzić ryzyka przyszłym franczyzobiorcom, bo ich sukces jest naszym sukcesem.

Jakie są kluczowe założenia Państwa programu franczyzowego?

Oferowany przez nas system franczyzowy oparty jest na partnerskich warunkach. Naszych franczyzobiorców zapraszamy do wspólnego prowadzenia biznesu, ponieważ my zarabiamy, jeśli zarabia nasz partner. Dlatego oferujemy nie tylko wsparcie w zarządzaniu butikiem, promocji marki i danej lokalizacji, ale również proponujemy bardzo dobre warunki finansowe, dzięki którym możliwy jest szybki zwrot z inwestycji. Nie pobieramy opłat franczyzowych, oferujemy wysokie, ponad rynkowy standard, marże oraz gwarantujemy poziom marż również podczas wspólnych akcji promocyjnych. Według naszych szacunków zwrot z inwestycji powinien zająć do 2 lat.

Do kogo kierowana jest Państwa oferta?

Poszukujemy ludzi, którzy chcą z nami tworzyć biznes na zasadzie partnerstwa, którzy znają i rozumieją DNA marki i zależy im na tym, aby rozwijać się razem z nami. Dla nas bardzo ważna jest wysoka jakość butików Sugarfree, zarówno pod względem estetyki, jak i poziomu obsługi Klienta. Dlatego do współpracy wybieramy osoby, które znają i kochają markę, a jednocześnie mają doświadczenie w sprzedaży i są w stanie sprostać wymaganiom naszych konsumentek. Wiek oraz płeć franczyzobiorcy nie mają dla nas znaczenia, ale nie da się ukryć, że jest to bardzo kobiecy biznes. Dlatego naszą ofertę biznesową kierujemy głównie do osób, które posiadają odpowiedni kapitał i myślą o własnym biznesie, a na co dzień są naszymi Klientkami, najlepiej znają nasze marki i potrzeby Klientek. Zaznaczam jednak, że każda kandydatura jest dokładnie analizowana i rozpatrywana indywidualnie.

W 2019 roku firma planuje otwarcie 20 butików w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. Jakimi kryteriami kierują się Państwo podczas wyboru swoich lokalizacji?

Zależy nam, aby nasze sklepy były w praktycznie wszystkich dużych miastach w Polsce. W ciągu najbliższych 12 miesięcy planujemy otworzyć 20 butików Sugarfree&Cardio Bunny w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców, lecz na tym nasz plan się nie kończy.

To znaczy?

Myślimy długofalowo i liczymy, że w ciągu kolejnych dwóch lat uda nam się zwiększyć liczbę sklepów przynajmniej do 50. Franczyzobiorców szukamy we wszystkich dużych miastach, m.in. w: Krakowie, Lublinie, Łodzi, Katowicach, Częstochowie, Kielcach, Rzeszowie, Radomiu, Gdańsku, Szczecinie, Toruniu czy Białymstoku. Mamy też pomysł na wprowadzenie produktów naszych marek do mniejszych miast i miejscowości, gdzie rozwijamy współpracę z butikami partnerskimi i wielomarkowymi na zasadzie handlu hurtowego. W tym celu powołany został zespół dystrybutorów, zachęcamy również właścicieli tego typu sklepów, aby zgłaszali się bezpośrednio do nas. Jeszcze w 2019 r. chcielibyśmy rozpocząć współpracę z 200 takimi punktami, choć ten cel będziemy jeszcze weryfikowali w trakcie roku.

Jakim zainteresowaniem cieszy się dziś Państwa sklep internetowy?

Obecnie zdecydowana większość obrotów generowanych jest w e-commerce, w którym działamy od samego początku. Za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedajemy od kilku do kilkunastu tysięcy produktów miesięcznie. Jednocześnie funkcjonujące obecnie trzy butiki stacjonarne w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu prosperują bardzo dobrze, co potwierdza słuszność otwierania kolejnych lokalizacji. Chciałbym, aby w 2020 r. obrót detalu stanowił 60–80% ogólnych przychodów, co jest realne przy założeniu zrealizowania harmonogramu otwarć.

Cena, jakość, a może rekomendacja innych? Jakimi kryteriami podczas zakupów kierują się współcześni konsumenci?

Nasze produkty, spośród innych dostępnych na rynku, wyróżnia ciekawy design, bardzo dobra jakość oraz relatywnie niska cena. Konsument w e-commerce kieruje się kryteriami, takimi jak: historia i renoma marki, wygląd produktów oraz ich cena. W sklepach stacjonarnych największą rolę odgrywa customer experience – Klientki mogą na żywo zobaczyć i przymierzyć produkt i na tej podstawie podejmują decyzje zakupowe. Duże znaczenie w promocji naszych marek odgrywają osoby znane ze świata show-biznesu, które angażujemy w akcje marketingowe. Gwiazdy, podobnie jak tysiące Klientek, pokochały unikatowy styl i chętnie wybierają ubrania Sugarfree i Cardio Bunny. Na rozpoznawalność naszych produktów mają również wpływ szeroko zakrojone i przemyślane działania w mediach społecznościowych obu marek.

Grupa HubStyle to nowoczesne i innowacyjne przedsiębiorstwo na miarę XXI wieku. Jakie podejmowane przez Państwa działania i projekty wyrażają tę ideę?

Przede wszystkim jesteśmy w 100% polską marką – nasze ubrania są produkowane w Polsce z dbałością o najwyższą jakość i niepowtarzalny styl. Drugą przewagą konkurencyjną nad innymi firmami odzieżowymi jest nasz model biznesowy, który został dokładnie opracowany i przemyślany przed wdrożeniem – na przełomie 2018 i 2019 roku. Mamy jasno określone zasady współpracy i model rozwoju, zależy nam przede wszystkim na partnerskich relacjach z franczyzobiorcami. Franczyzobiorca zarabia nie tylko na sprzedaży w butiku, ale obsłudze Klientów w kanale omnichannel – click+collect. Dużym ułatwieniem jest wspólny system IT, który usprawnia przepływ Klientów z e-commerce do sieci stacjonarnej. Stawiamy na partnerstwo w biznesie, oferując wysokie marże i szybki zwrot inwestycji. Naszą przewagą nad innymi markami odzieżowymi jest bardzo dobrze rozwinięty marketing. Długofalowo współpracujemy z osobami znanymi ze świata show-biznesu, co znacząco wpływa na rozpoznawalność produktów Sugarfree i Cardio Bunny, a w konsekwencji na sprzedaż.

Rynek odzieżowy jest chyba najbardziej konkurencyjny. Jak stosunkowo nieduża firma odzieżowa z Polski radzi sobie z globalnymi koncernami?

Faktycznie, konkurencja na rynku odzieżowym jest bardzo duża, jednak my bardzo dbamy o jakość naszych produktów przy jednoczesnym zachowaniu przystępnej ceny dla naszych Klientek. Dbamy o nasze Klientki, odpowiadamy na ich potrzeby. Staramy się też, żeby nasza oferta była zróżnicowana, tak aby każda z pań mogła znaleźć coś dla siebie. W najbliższym czasie będziemy znacząco poszerzać portfolio naszych marek. Mamy swoje biuro projektowe w kraju, a odzież jest szyta w Polsce i za granicą. Potwierdzeniem słuszności naszej strategii biznesowej jest grono lojalnych Klientek, które kochają marki Sugarfree i Cardio Bunny, identyfikują się z ich modowym DNA i wyczekują dostępności strojów stacjonarnie, na lokalnych rynkach.

Dyrektor Sprzedaży to Pana aktualne stanowisko. Co lubi Pan w swojej pracy najbardziej?

Lubię kontakt i pracę z ludźmi, a to jest nierozerwalnie związane ze stanowiskiem, które piastuję w firmie. Jest to jednocześnie ogromne wyzwanie i odpowiedzialność – do moich obowiązków należy między innymi budowanie zespołu, czyli znalezienie osób odpowiedzialnych, kompetentnych i zaangażowanych, i współpraca z nimi. Jest to trudne, ale daje ogromną satysfakcję.

Na jakich działaniach chcą się Państwo skupić w nowym roku? Jakie są Państwa dalsze założenia rozwojowe?

Chcemy otworzyć 50 lokali franczyzowych w ciągu trzech lat w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców. Interesują nas głównie galerie handlowe. Toczą się już rozmowy dotyczące nowych punktów Sugarfree i Cardio Bunny. Butiki, które zamierzamy uruchomić, będą działały w formacie premium – zarówno jeśli chodzi o produkty, jak i obsługę. Równolegle, w mniejszych miastach i miejscowościach, rozwijamy współpracę z butikami multibrandowymi i sklepami sportowymi na zasadzie partnerstwa lub handlu hurtowego. Tu również nasza ekspansja jest jakościowa – przywiązujemy dużą wagę do jakości butików, z którymi chcemy współpracować. HubStyle posiada zespół dystrybutorów odpowiedzialnych za rozwój tej części sprzedaży.

Jak wynika z raportu PMR „Handel detaliczny odzieżą i obuwiem w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017–2022” polski rynek w 2022 r. osiągnie wartość 43,2 mld zł. Czy rzeczywiście zapowiada się on tak optymistycznie?

Rynek rzeczywiście rośnie, czego dowodem jest zarówno raport PMR, jak i nasze doświadczenia. Jednocześnie zauważyć można, że branża odzieżowa się koncentruje i następuje jej reorganizacja. Obecnie najsilniejszą pozycję mają marki, które posiadają grono lojalnych Klientów. W galeriach handlowych zmniejsza się liczba najemców, coraz trudniej znaleźć tych wartościowych. Rynek cały czas otwarty jest na nowych graczy, a duży potencjał sprzedażowy tkwi nie tylko w dużych aglomeracjach, ale także w mniejszych miejscowościach, gdzie wzrasta siła nabywcza konsumentów.

Jak w Państwa ocenie będzie rozwijała się ta branża w najbliższych latach?

Konsumenci nieustannie poszukują ciekawych, wyróżniających się na rynku marek. Chętnie wydają pieniądze na odzież, w zamian za to chcą czuć się dobrze – modnie i wyjątkowo. Rośnie również świadomość i społeczna odpowiedzialność konsumentów – Klienci chętniej wybierają odzież wyprodukowaną w Polsce, coraz częściej zwracają uwagę na jakość i pochodzenie tkanin. Jeśli chodzi o największych rynkowych graczy w obszarze fashion, obecnie następuje konsolidacja – firmy łączą się i powiększają lokale.

Tagi: HubStyle Michał Brzemiński
Oceń artykuł:

Źródło: HubStyle

Stawiamy na sprzedaż omnichannel

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.