Świat marketingu zmienia się bardzo dynamicznie, a wpływ na to mają zarówno postęp technologiczny, jak i zmiana pokoleniowa. Tworząc skuteczną reklamę, musimy mieć cały czas na uwadze to, do kogo mówimy oraz to, w jaki sposób mówimy, jakiego kanału komunikacji używamy - zauważa Mariusz Krawczyński, Kierownik ds. Marketingu w firmie Wyjątkowy Prezent.
Klasyczne działania reklamowe nie sprawdzą się w przypadku pokolenia millennialsów, a tym bardziej w przypadku tzw. pokolenia Z, które nie zna już życia bez Internetu, smartfonu, social mediów. Żeby przykuć uwagę młodszego pokolenia, trzeba być tam, gdzie ono bywa, komunikować przez kanały oraz media, których ono używa. Działania w Internecie to podstawa, trzeba jednak stale czuwać nad tym, jakiego rodzaju treści i formaty są w danym momencie najbardziej poszukiwane przez odbiorców. Tak, jak kiedyś były to materiały tekstowe na portalach, obecnie chętniej wybierane są treści video w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Przekaz musi być przy tym z jednej strony oryginalny, a z drugiej możliwie najbardziej skondensowany. Jest w końcu tylko kilka sekund na przyciągnięcie, a następnie utrzymanie uwagi. Jeśli chodzi o tworzenie oryginalnych treści, to w Wyjątkowym Prezencie mamy ułatwione zadanie, gdyż nasz produkt z założenia jest zaskakujący i budzący emocje. Nagranie człowieka schodzącego po fasadzie wieżowca, czyli oferowany przez nas Walk In The Sky, zawsze będzie czymś bardziej atrakcyjnym niż reklama np. proszku do prania.
Z roku na rok coraz więcej działań przenosi się do Internetu i jeżeli chodzi o wspomniane wcześniej młodsze pokolenie, jest to kanał podstawowy, ale oczywiście nie jedyny. W działaniach marketingowych Wyjątkowego Prezentu stawiamy przede wszystkim na dwa elementy: widoczność i relacje z klientem. Ten pierwszy element to z jednej strony działania SEO i dbanie o wysoką pozycję w wyszukiwarkach, z drugiej aktywność w kilkudziesięciu galeriach w całym kraju, w których znajdują się nasze Wyspy Przeżyć, gdzie mamy klienta na wyciągnięcie ręki i możemy opowiedzieć o naszych wyjątkowych przeżyciach. Dzięki temu budujemy rozpoznawalność atrakcji takich jak: Kolacja w Ciemności, Walk In The Sky czy Symulator Myśliwca, ale też samej marki Wyjątkowy Prezent. Nasze autorskie projekty mają ponadto swoje własne kanały sprzedaży internetowej, jak na przykład Kolacja w Ciemności, której poświęcona jest dedykowana strona internetowa.
Bardzo istotna jest dla nas kwestia relacji z klientami, dlatego dbamy o właściwe prowadzenie dialogu, czy to poprzez kanały social media, chatboty obecne na stronie Wyjątkowego Prezentu, czy też osobisty kontakt na Wyspach Przeżyć, czyli naszych stoiskach w galeriach handlowych. Dobre relacje buduje wiarygodność, na nią z kolei duży wpływ ma ceniona przez pokolenie Z opinia innych, zwłaszcza rówieśników. Stąd też stale rosnąca rola influencerów. Komunikacja za ich pośrednictwem to często jedyny sposób na dotarcie do młodych ludzi, którzy nie czytają portali ani nie oglądają telewizji. W Wyjątkowym Prezencie podejmujemy także współpracę z influencerami, a relacje z naszych wydarzeń, takich jak np. Kolacja w Ciemności, regularnie pojawiają się na blogach, profilach facebookowych czy na Instagramie.
Gdybym miał wskazać interesującą reklamę, która zapadła mi w pamięć, to ciekawie wypada filmowy cykl reklam Allegro „Legendy Polskie”. Są to formy krótkometrażowe, które w dość swobodny sposób odwołują się do popularnych w naszej kulturze legend. Istotne jest to, że marka pojawia się w tych filmach na krótko i jedynie przy napisach końcowych. Natomiast rozmach produkcji i zaangażowanie sław z branży filmowej czyni te filmy zjawiskiem nowym na polskim rynku i wykraczającym poza standardowy przekaz marketingowy.