Stawiamy pracownika w centrum uwagi

2020-01-20 | 09:00

Jedną z najważniejszych cech, na której należy dziś budować autorytet liderów, powinna być ich merytoryczność. Dzięki niej mogą oni spełniać właściwą funkcję w firmie – być blisko pracowników i służyć im radą. To oznacza zdecydowaną zmianę sposobu myślenia managerów w stosunku do zamierzchłych standardów. Nie da się słuchać uważnie pracowników, siedząc w odosobnieniu czy podejmując w pojedynkę wszelkie decyzje - zauważa Przemysław Lutkiewicz, Wiceprezes Zarządu LPP.

Mając to na uwadze, przyjęliśmy w LPP model zarządzania, który wymaga od liderów przestrzegania wartości firmy i autentycznego delegowania odpowiedzialności do podległych zespołów, a od pracowników oczekuje odwagi. Praca w sieci handlowej to dla wielu młodych ludzi początek ich kariery zawodowej. My dajemy im autonomię i możliwość podejmowania samodzielnych decyzji – nierzadko obarczonych ryzykiem, ale równocześnie gwarantujących nieustanny rozwój zawodowy. Od liderów oczekujemy dojrzałości, dzielenia się odpowiedzialnością z pracownikami i szybkiego reagowania na ich potrzeby. Pracownikom pozwalamy stać się wykonawcami własnych pomysłów, jednocześnie dając im oparcie w wiedzy i doświadczeniu managerów.

Generalnie mamy do czynienia ze zmianą postrzegania pracowników, tj. nie tylko z perspektywy posiadanych przez nich kompetencji, ale również potencjału, jaki w nich drzemie. W przypadku LPP, chcąc pozyskać talenty, nie tylko pojawiamy się na targach pracy, ale też organizujemy liczne akcje edukacyjne, przybliżające obraz pracy w naszej branży czy firmie. Budujemy trwałe relacje z uczelniami wyższymi, które kształcą przyszłych ekspertów. Dzięki temu na bieżąco obserwujemy ich rozwój i jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby, zanim jeszcze zainteresują się współpracą z nami. Postawienie pracownika w centrum uwagi nie kończy się na etapie nawiązania współpracy. Rozwijamy cykle naszych szkoleń i staramy się spełniać indywidualne oczekiwania względem rozwoju osobistego pracownika, m.in. w połowie dofinansowujemy studia, które pozwalają naszym pracownikom poszerzać swoje kompetencje w ramach pełnionej w firmie roli. Na wybranych stanowiskach zapewniamy także pomoc pozaedukacyjną, jak wsparcie relokacyjne, naukę języków obcych. Nierzadkim benefitem, zwłaszcza w działach produktowych, są także liczne zagraniczne wyjazdy inspiracyjne. Nawiązanie relacji opartej na wzajemnych korzyściach powinno być więc kluczowe dla przedsiębiorstwa nastawionego na rozwój i doskonalenie.

Tagi: LPP Przemysław Lutkiewicz
Oceń artykuł:

Źródło: LPP

Stawiamy pracownika w centrum uwagi

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.