Sunil Chainani, FabIndia: Rywalizacja o dominującą pozycję w branży jest zacięta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-16 | 09:37

Rozwój firmy na arenie międzynarodowej to spore wyzwanie, zwłaszcza w dobie rosnącej konkurencyjności. Nowi gracze na rynku, nowe sposoby zdobywania uwagi i lojalności klientów, a także zmieniające się zwyczaje zakupowe konsumentów mogą rodzić spore trudności. Indyjska marka FabIndia podejmuje jednak wyzwanie. O tym na jakie trafia problemy i w jakich dziedzinach stara się rozwijać opowiada Sunil Chainani, Board Member, FabIndia, związany z branżą retail od początków lat 80-tych.

Czy branża retail nie tylko w Indiach, ale w całej Azji, ma się dobrze?

Azja to dla firm z sektora retail ogromna szansa na rozwój i nowe możliwości, ponieważ staje się najszybciej rozwijającym i największym rynkiem konsumenckim na świecie. Istnieje jednak pewne ryzyko dla firm inwestujących w tym regionie – podczas gdy detaliści będą walczyć i skupiać się na zdobywaniu udziału w rynku i chęci osiągnięcia sukcesu na tym polu, w pewnym momencie mogą zacząć borykać się z problemem utrzymania rentowności. W Azji pojawia się wiele nowych firm, z ogromnymi prywatnymi funduszami kapitałowymi, co może powodować pewne zakłócenia w branży.

Na jakich aspektach rozwoju koncentrują Państwo swoje wysiłki?

Aktualnie skupiamy się na dotarciu do rosnącej klasy średniej i klientów z młodszego segmentu. Stawiamy również na rozwój na arenie międzynarodowej, nowe rynki rozwijające się, a także poszukiwanie jak najlepszych produktów, które będziemy mogli zaoferować naszym klientom.

Tak ambitne plany muszą jednak rodzić pewne wyzwania i trudności.

To prawda. Konkurencja pomiędzy firmami, które chcą osiągnąć dominującą pozycję na rynku jest ogromna, a rywalizacja zacięta. To sprawia, że niektóre sieci są w stanie zaoferować produkty i usługi po najniższych kosztach, a ich działalność podtrzymywana jest przez środki inwestowane przez inwestora. Nie martwią się o bilans zysków i strat w najbliższym czasie. Takie działania powodują, że również inne firmy muszą walczyć o konkurencyjność swoich produktów.

Oceń artykuł:

Sunil Chainani, FabIndia: Rywalizacja o dominującą pozycję w branży jest zacięta

Polityka Prywatności

  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.