Świadomość ochrony środowiska w krajach północnej Europy jest dużo wyższa

2017-12-21 | 09:00

Wzbudzająca emocje ustawa o opakowaniach wchodzi w życie wraz z początkiem stycznia. Zakłada, że do ceny foliówek na zakupy sprzedawanych w sklepach doliczona będzie obowiązkowo opłata recyklingowa sięgająca maksymalnie 1 zł. W związku z tym w każdym sklepie czy na targowisku za reklamówki klienci będą musieli zapłacić. Zapytaliśmy Członków Rady Programowej o ich opinię na ten temat. Poniżej swoje stanowisko prezentuje Tariq Al-Sakkaf, Członek Zarządu, Change of Scandinavia Poland Sp. z o.o.

Torby foliowe stanowią istotne zagrożenie dla środowiska naturalnego i wszelkie formy próby ograniczenia ich używania należy pochwalić. Polacy od dawna przyzwyczajeni byli do darmowych reklamówek. Kilka lat temu część sieci zaczęła pobierać symboliczne kwoty za torby, jednocześnie inne wykorzystywały fakt oferowania darmowych toreb foliowych w komunikacji marketingowej jako wartość dodaną. Pokazuje to, jak istotny jest to element w procesie zakupowym Polaków.

W krajach skandynawskich cienkie torby foliowe w ogóle nie są dostępne, Klienci przywykli do posiadania własnych toreb wielokrotnego użycia lub zmuszani są do zakupu dużo droższych toreb plastikowych. Świadomość ochrony środowiska w krajach północnej Europy jest dużo wyższa niż w Polsce, jednak warto ten proces zapoczątkować także u nas. Z biegiem czasu wszyscy przyzwyczaimy się do takiego stanu. Na zachętę warto oferować darmowe torby wielokrotnego użytku (z logo sklepu) przy zakupach powyżej określonej wartości w okresie pierwszych miesięcy od wprowadzenia zmian. Dla sieci będzie to też doskonała forma promocji wartości związanych z ochroną środowiska.

Marka Change prowadzi sklepy wyspecjalizowane w doborze ekskluzywnej bielizny. Taki profil wymaga odpowiedniego otoczenia oferowanego naszym Klientom. Jednym z elementów wpływającym na doświadczenie Klienta jest właśnie opakowanie. Kilka lat temu zrezygnowaliśmy z toreb plastikowych na rzecz bardziej ekologicznych i jednocześnie ekskluzywnych papierowych.

Tagi: Change Lingerie Tariq Al-Sakkaf
Oceń artykuł:

Źródło: Change Lingerie

Zobacz także

Świadomość ochrony środowiska w krajach północnej Europy jest dużo wyższa

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.