Sylwia Dombrowska, Main Optic: Branża optyczna nie stoi w miejscu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-07-08 | 08:00
Według danych Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej w Polsce funkcjonuje ok. 3,5 tys. salonów, sklepów i mniejszych zakładów optycznych.  Niewiele z nich jak dotąd zdecydowało się na działalność w centrach handlowych, co świadczy o tym, że branża optyczna w Polsce to nadal trudny biznes. Swoimi spostrzeżeniami na temat rynku podzieliła się z redakcją portalu Galeriehandlowe.pl Sylwia Dombrowska, współwłaściciel firmy Main Optic.

Salony Main Optic znajdują się w dwóch centrach handlowych. Jak dotychczas przebiegała współpraca z ich zarządcami?
Współpracę z zarządcami oceniam na bardzo dobrą. Centra organizują akcje reklamowe, w których bardzo chętnie bierzemy udział.
Czy w związku z tym planują Państwo kolejne otwarcia w tych obiektach?
W roku 2015 nie planujemy żadnych otwarć nowych salonów, skupiamy się na rozwoju obecnych.
Jak ocenia Pani stopień trudności segmentu handlu, w którym Państwo działają?
Branża optyczna różni się od innych segmentów handlu  tym, że to nie jest to przypadkowy zakup, lecz przemyślany wybór odpowiedniego salonu, który zaspokoi potrzeby klientów. Liczy się odpowiednie oraz indywidualne podejście do każdego klienta.
Czy Polacy chętnie dokonują zakupów z tego asortymentu?
Tak, produkty optyczne cieszą coraz większym zainteresowaniem. Wynika to z coraz większej świadomości potencjalnych klientów. Nośniki reklamowe takie jak TV , radio czy internet w ostatnich latach kształtują tę świadomość.
A jak oceniłaby Pani potencjał e-commerce w branży optycznej?
Segment sklepów internetowych branży optycznej w ostatnich latach bardzo się rozwinął. Zauważyliśmy w naszych salonach klientów, którzy traktują salon optyczny jako „przymierzalnię”, po czym udają się do sieci i tam dokonują zakupów. My na chwilę obecną nie mamy planów otwierania e-sklepu.
Jakiego rodzaju produktów dotyczy w szczególności to zjawisko?
Zdecydowanie soczewek kontaktowych. Cieszą się one w ogóle dużym zainteresowaniem wśród klientów, przy czym w naszym salonie odnotowujemy dużo aplikacji, lecz już nie samych zakupów. Klienci soczewkowi najczęściej już po pierwszej aplikacji udają się do sklepów internetowych.
Jak więc rozwinie się Pani zdaniem optyczny biznes w Polsce?
W ostatnich latach bardzo dużo powstaje nowych salonów optycznych, lecz czy rynek jest nasycony trudno powiedzieć. Pewne jest jedno - branża optyczna nie stoi w miejscu . Firmy oferujące produkty optyczne cały czas się rozwijają i oferują bardzo szeroką gamę produktów. Uważam, że na rozwój tej branży ma duży wpływ wyszkolony personel, który jest w stanie udzielić wszystkich niezbędnych informacji odnośnie oferowanych produktów w naszych sklepach.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Sylwia Dombrowska, Main Optic: Branża optyczna nie stoi w miejscu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.