Współczesne centra handlowe to obiekty wielofunkcyjne, w których możemy już nie tylko zrobić zakupy, ale także skorzystać z usług fryzjerskich, krawieckich, zjeść obiad, obejrzeć wystawę czy zapisać się na kurs tańca. Ta wielofunkcyjność centrów handlowych nadal się powiększa, a od pewnego czasu na ich terenie możemy nawet kupić samochód. O salonie samochodowym zlokalizowanym w galerii handlowej opowiada Sylwia Skorupińska, Marketing Manager Grupy Karlik.
Pod koniec października ubiegłego roku miało miejsce otwarcie Poznań City Center, a wraz z nim salonu Karlik zlokalizowanego na jego terenie. Dlaczego zdecydowali się Państwo na lokalizację salonu właśnie na terenie centrum handlowego?
Lokalizacja ekspozycji naszych samochodów w Poznań City Center jest kontynuacją działań jakie już od lat prowadzimy w galeriach handlowych. Tym razem może innowacyjne jest to, że samochody nie są eksponowane w ciągach komunikacyjnych galerii, a umiejscowione w specjalnych, wyodrębnionych przestrzeniach – showroomach.
Czy taki salon samochodowy może zostać otwarty na terenie każdej galerii handlowej czy może natrafiają Państwo na jakieś przeszkody w tym zakresie?
Z całą pewnością najważniejsza jest kwestia odpowiedniej szerokości i wysokości drzwi. Zdarzało się nam już w przeszłości, że rozmiary drzwi warunkowały jakie modele możemy eksponować w galerii handlowej. Szkoda jeśli z tak prozaicznej przyczyny musimy rezygnować z prezentacji najnowszych modeli.
W ostatnich latach dużo mówiło się o kryzysie gospodarczym, a samochody nie są przecież artykułem pierwszej potrzeby. Nie boją się Państwo w tych dość trudnych czasach podejmować tak nietypowych jak na polskie warunki działań?
Od lat działamy w branży motoryzacyjnej i wiemy z doświadczenia, że w kryzysie nie można zamykać się na rozwój firmy czy biznesu. Działania marketingowe są bardzo ważne i warto je kontynuować bez przerw, ale powinny być przemyślane, weryfikowane i skupione na efektywności. Marketing jest wsparciem dla sprzedaży, jest ciągłą pracą aby utrzymać poziom znajomość firmy i jej oferty na rynku oraz troską o dobry wizerunek wśród konsumentów i partnerów.
Na świecie pojawiają się już nawet pierwsze centra handlowe na terenie których zlokalizowane są wyłącznie salony samochodowe. Czy sądzi Pani, że centra handlowe koncentrujące się na jednej branży mają rację bytu?
Uważam, że to dobry pomysł. Klient czuje się wyjątkowo jeśli ma w jednym miejscu dostęp do oferty różnych marek z branży motoryzacyjnej, w tym marek premium. To oszczędność czasu oraz pieniędzy w momencie kiedy poszukuje samochodu i chce porównać oferty. Co do takiego zestawienia salonów różnych marek w Polsce to problemem mogą być jeszcze pewne zasady, jakie są wyznaczane przez producentów marek. Producenci mają zróżnicowaną filozofię na prezentację, sprzedaż, identyfikację marek. Obserwujemy jednak zmiany w tym zakresie o czym świadczy otwartość na multibrandowe salony, co może prognozować, że w przyszłości będzie też przyzwolenie na tworzenie takich wielomarkowych centrów samochodowych.
Jakie są zatem Państwa dalsze plany?
Planów i pomysłów mamy dużo, ale szczegółów nie chcielibyśmy jeszcze zdradzać. Cieszymy się, że nasza obecność w Poznań City Center została zauważona, otrzymujemy głosy z różnych źródeł, że jest też bardzo dobrze postrzegana. Dla nas tego typu działanie nie jest jednak nowością, a kontynuacją strategii, jaką rozwijamy od lat.
Tagi: