Sylwia Skorupińska, Karlik: W kryzysie nie można zamykać się na rozwój firmy czy biznesu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-30 | 08:00
Współczesne centra handlowe to obiekty wielofunkcyjne, w których możemy już nie tylko zrobić zakupy, ale także skorzystać z usług fryzjerskich, krawieckich, zjeść obiad, obejrzeć wystawę czy zapisać się na kurs tańca. Ta wielofunkcyjność centrów handlowych nadal się powiększa, a od pewnego czasu na ich terenie możemy nawet kupić samochód. O salonie samochodowym zlokalizowanym w galerii handlowej opowiada Sylwia Skorupińska, Marketing Manager Grupy Karlik.

Pod koniec października ubiegłego roku miało miejsce otwarcie Poznań City Center, a wraz z nim salonu Karlik zlokalizowanego na jego terenie. Dlaczego zdecydowali się Państwo na lokalizację salonu właśnie na terenie centrum handlowego? 
Lokalizacja ekspozycji naszych samochodów w Poznań City Center jest kontynuacją działań jakie już od lat prowadzimy w galeriach handlowych. Tym razem może innowacyjne jest to, że samochody nie są eksponowane w ciągach komunikacyjnych galerii, a umiejscowione w specjalnych, wyodrębnionych przestrzeniach – showroomach.
Czy taki salon samochodowy może zostać otwarty na terenie każdej galerii handlowej czy może natrafiają Państwo na jakieś przeszkody w tym zakresie?
Z całą pewnością najważniejsza jest kwestia odpowiedniej szerokości i wysokości drzwi. Zdarzało się nam już w przeszłości, że rozmiary drzwi warunkowały jakie modele możemy eksponować w galerii handlowej. Szkoda jeśli z tak prozaicznej przyczyny musimy rezygnować z prezentacji najnowszych modeli.
W ostatnich latach dużo mówiło się o kryzysie gospodarczym, a samochody nie są przecież artykułem pierwszej potrzeby. Nie boją się Państwo w tych dość trudnych czasach podejmować tak nietypowych jak na polskie warunki działań?
Od lat działamy w branży motoryzacyjnej i wiemy z doświadczenia, że w kryzysie nie można zamykać się na rozwój firmy czy biznesu. Działania marketingowe są bardzo ważne i warto je kontynuować bez przerw, ale powinny być przemyślane, weryfikowane i skupione na efektywności. Marketing jest wsparciem dla sprzedaży, jest ciągłą pracą aby utrzymać poziom znajomość firmy i jej oferty na rynku oraz troską o dobry wizerunek wśród konsumentów i partnerów.
Na świecie pojawiają się już nawet pierwsze centra handlowe na terenie których zlokalizowane są wyłącznie salony samochodowe. Czy sądzi Pani, że centra handlowe koncentrujące się na jednej branży mają rację bytu? 
Uważam, że to dobry pomysł. Klient czuje się wyjątkowo jeśli ma w jednym miejscu dostęp do oferty różnych marek z branży motoryzacyjnej, w tym marek premium. To oszczędność czasu oraz pieniędzy w momencie kiedy poszukuje samochodu i chce porównać oferty. Co do takiego zestawienia salonów różnych marek w Polsce to problemem mogą być jeszcze pewne zasady, jakie są wyznaczane przez producentów marek. Producenci mają zróżnicowaną filozofię na prezentację, sprzedaż, identyfikację marek. Obserwujemy jednak zmiany w tym zakresie o czym świadczy otwartość na multibrandowe salony, co może prognozować, że w przyszłości będzie też przyzwolenie na tworzenie takich wielomarkowych centrów samochodowych.
Jakie są zatem Państwa dalsze plany?
Planów i pomysłów mamy dużo, ale szczegółów nie chcielibyśmy jeszcze zdradzać. Cieszymy się, że nasza obecność w Poznań City Center została zauważona, otrzymujemy głosy z różnych źródeł, że jest też bardzo dobrze postrzegana. Dla nas tego typu działanie nie jest jednak nowością, a kontynuacją strategii, jaką rozwijamy od lat.
Tagi:
Oceń artykuł:

Sylwia Skorupińska, Karlik: W kryzysie nie można zamykać się na rozwój firmy czy biznesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.