Systematycznie powiększamy portfolio najemców o marki doceniane i pożądane

2021-08-16 | 09:00

Centra handlowe, aby być atrakcyjne dla najemców, muszą przede wszystkim zadbać o taki tenant mix  handlowy, gastronomiczny oraz rozrywkowy, aby stworzyć najbardziej dopasowaną do dzisiejszych potrzeb klientów ścieżkę zwiedzania - podkreśla Krzysztof Sajnóg, Dyrektor Marketingu Blue City.

Ponadto warto pamiętać, że dobre marki przyciągają inne dobre marki. Dlatego każde centrum handlowe stara się mieć swoją oryginalną grupę najemców. W Blue City są to np. IKEA, TK Maxx, kino Helios, fitness klub FIT/One, centrum rozrywki TEPFactor, które również cieszą się dużym zainteresowaniem odwiedzających centrum. Kolejnym punktem są działania trafficowe, czyli przyciągające do centrum duże grupy potencjalnych klientów. Mam na myśli różnego rodzaju wydarzenia i związana z nimi odpowiednia komunikacja. Bardzo duże znaczenie ma prosprzedażowa komunikacja marketingowa nakierowana na atrakcyjną ofertę centrum, czyli ofertę poszczególnych najemców, akcje specjalne czy promocje. W Blue City w tym roku przygotowaliśmy kampanię prosprzedażową pod hasłem „Mamy to!”. Kampania objęła media wewnętrzne Blue City, outdoor, digital, działania media relations oraz komunikację w mediach społecznościowych. Pokazujemy w niej, co klienci mogą kupić i załatwić w naszym centrum. Ponadto bardzo duże znaczenie, zwłaszcza w ostatnim czasie ma dobra współpraca z najemcami, rozumienie ich problemów i potrzeb oraz otwartość na rozmowy. 

W Blue City wciąż poszukujemy najlepszych rozwiązań, aby nasz tenant mix był optymalny do profilu odbiorców oferty handlowej, aktualnych zachowań zakupowych klientów oraz oceny potencjału ich siły nabywczej. Systematycznie powiększamy portfolio najemców o marki doceniane i pożądane. W tym roku w maju swoje sklepy otworzyły u nas marki Cross Jeans oraz Starshop (dawniej Converse). W czerwcu salon otworzyła marka modowa Deni Cler, oferująca klasyczną modę damską, butik Optique z największą strefą okularów Ray-Ban i Oakley. Pozyskaliśmy do Blue City również sklep Dealz z dużym wyborem rozmaitych artykułów w atrakcyjnych cenach. 

Koronawirus zmienił zakupowe wybory Polaków, ale tylko na moment. Chwilowa postpandemiczna chęć kupowania w mniejszych sklepach, poza centrami handlowymi, to efekt psychologiczny. Trend ten już się odwraca. Klientów przybywa wraz z coraz większą liczbą zaszczepionych. Co ciekawe zauważyliśmy, że spadek liczby odwiedzających nasze centrum w porównaniu do 2019 roku, w mniejszym stopniu wpłynął na spadek obrotów najemców, niż się spodziewaliśmy, co oznacza, że klienci kupują więcej niż zwykle. 

Centra handlowe i najemcy są jednym organizmem. Nie możemy istnieć bez najemców, a najemcy bez centrów handlowych. Blue City od zawsze prowadzi wobec najemców politykę otwartych drzwi. Rozmawiamy z nimi, wspólnie poszukując najlepszych dla obu stron rozwiązań. W Blue City mamy obecnie ponad 200 umów najmu. Po każdym lockdownie, omawialiśmy razem z nimi ich sytuacje i pomagaliśmy, jak mogliśmy. Blue City jest niezależnym centrum, dzięki czemu możemy być bardziej elastyczni i oferować zindywidualizowane rozwiązania. Niestety przeszkodą w ułożeniu dobrych relacji na linii wynajmujący – najemca, stoją niejasne przepisy. Rząd, zamiast wspomagać nas dobrym prawem, wprowadza coraz większy zamęt.

Tagi: Blue City Krzysztof Sajnóg
Oceń artykuł:

Źródło: Blue City

zobacz więcej informacji o: Blue City

Zobacz także

Systematycznie powiększamy portfolio najemców o marki doceniane i pożądane

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.