Szansą dla galerii handlowych jest rozwój handlu hybrydowego

2020-11-27 | 09:00

Centra handlowe muszą postawić obecnie na automatyzację i cyfryzację – a więc połączenie handlu tradycyjnego z internetowym - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Marek Kowalski, Przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich

Podobne założenia mogą być wdrażane w częściach rozrywkowych. Powoli centra handlowe będą musiały pogodzić się z faktem, że nie będą już miejscem rodzinnego spędzania czasu, ale miejscem krótszych wypadów do rzeczywistości. Dlatego szansą dla galerii handlowych jest rozwój handlu hybrydowego – zwiększenie kanału online, co przykładowo obserwujemy już w sklepach eobuwie.pl. Pandemia przyspieszyła naturalne zmiany w preferencjach klientów, co zmierza do tworzenia showroomów i przenoszenia sprzedaży do kanału e-commerce.

Myślę, że dziś klienci najpoważniej podchodzą do kwestii zapewnienia bezpieczeństwa w centrach handlowych. Oznacza to przestrzeganie dystansu społecznego i odpowiednie środki oraz procedury dezynfekcji. Automatyczne mierzenie temperatury jest dodatkowym atutem – jednak to właściwe rozwiązania wdrożone i przestrzegane zarówno przez pracowników, jak i wszystkich klientów mogą sprawić, że galerie handlowe zapracują na miejsca bezpieczne z punktu widzenia pandemii koronawirusa. Lockdown i ograniczenia w gospodarce jasno pokazały, że klienci bardzo szybko adaptują się do nowej sytuacji i z łatwością przechodzą do kanału e-commerce. Dlatego ważne będzie wprowadzanie takich opcji – niektóre sieci handlowe jako pierwsze uruchomiły rozwiązania typu odbiór zakupów na parkingach, dostawy za pośrednictwem sieci transportowych czy click&collect – czyli odbiór zamówienia złożonego online w sklepie. Takie hybrydowe opcje będą się na pewno rozwijać.

Centra handlowe na pewno będą się nadal zmieniać – czeka je spora inwestycja w nowe technologie – wirtualne spacery po centrum handlowym, zakupy w czasie rzeczywistym online, a nawet uruchomienie wirtualnej części rozrywkowej – na przykład e-gaming. Początkowo może to być trudne wyzwanie – ale przyszłościowo może dać centrom handlowym nowe opcje – na przykład poszerzenia zasięgów geograficznych. Wtedy już nie lokalizacja, ale jakość wirtualnej oferty może decydować o zainteresowaniu konsumentów – a tym samym ruchu w galerii handlowej. Wirtualne pasaże zakupowe czeka zatem skokowy rozwój.

Tagi: FPP Marek Kowalski
Oceń artykuł:

Fot: FPP Źródło: FPP

Zobacz także

Szansą dla galerii handlowych jest rozwój handlu hybrydowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.