Intensywna rozbudowa oferty minisklepów spożywczych i kanałów online przez sieci handlowe wiąże się z dużym ryzykiem w zakresie stosowania odpowiednich standardów obsługi Klientów, komunikacji, identyfikacji wizualnej, merchandisingu itp. Jakie jeszcze inne zmiany wiążą się z transformacją branży spożywczej? Piotr Ubych, Menedżer Produktu ds. Ochrony Danych w Grupie DEKRA zwraca uwagę m.in. na jakość i bezpieczeństwo sprzedawanych produktów spożywczych.
Już dziś obserwujemy rosnące zainteresowanie naszych Klientów monitorowaniem i doskonaleniem kompetencji personelu handlowego (także u franczyzobiorców) w obszarze badania potrzeb Klienta, argumentacji, up- i cross-sellingu. Na konkurencyjnym rynku szanse na uzyskanie dobrych wyników w długim okresie mają firmy, które będą nieustannie badać jakość sprzedaży i obsługi Klienta i podejmować aktywne działania zapewniające jednolity – wysoki – poziom.
Ważnym elementem są również branżowe standardy jakości i bezpieczeństwa sprzedawanych produktów spożywczych. Klienci szukają dziś żywności nie tylko świeżej, ale też zdrowej: produkowanej w ekologicznych gospodarstwach, bez dodatków GMO, cukru, glutenu itp., a także przechowywanej i transportowanej w odpowiednich warunkach. W odpowiedzi na te wymagania sieci żądają od producentów i dostawców przedstawienia niezależnych certyfikatów, gwarantujących przejrzystość działania w całym łańcuchu dostaw, np.: ISO 22000, FSSC 22000, IFS Food, IFS Logistics, BRC, VLOG, NON GMO PL itd. Krajowe i międzynarodowe standardy żywności tworzone są przez organizacje zrzeszające firmy branży spożywczej właśnie w celu ochrony marek, a tym samym ich Klientów.