Szybkie decyzje to klucz do sukcesu

2020-10-16 | 09:00

Każdy to wie, każdy to słyszał, każdy zdaje sobie z tego sprawę: wiedza to potęga. Im więcej wiemy o naszym kliencie tym lepiej dostosujemy do niego naszą ofertę, lepiej odpowiemy na jego potrzeby - mówi dla Magazynu Galerie Handlowe Witold Bacia, Szef Działu Strategii i Dyrektor Zarządzający agencją RedComm

Niby nic nowego – przecież marketerzy od lat wspierają się w swoich strategicznych decyzjach badaniami. Ale teraz jest inaczej. Po pierwsze, technologia cyfrowa, którą mamy do dyspozycji pozwala nam zdobywać dane o klientach na szereg nowych sposobów. Po drugie, technologia pozwala nam agregować olbrzymie ilości tych danych. Po trzecie, technologia pozwala nam pozyskiwać je w czasie rzeczywistym i ta sama technologia pozwala nam je błyskawicznie analizować. A żeby tego jeszcze było mało, to zaproponuje działania, które pozwolą skutecznie wykorzystać pozyskaną wiedzę.
 
„The future is now”. Wykorzystując wiedzę specjalistów od BigData skutecznie i szybko implementujemy tę technologię dając galeriom handlowym do ręki narzędzie o olbrzymich możliwościach. Gotowe i proste we wdrożeniu rozwiązanie wciągające do interakcji w dobrze znanej formule programu lojalnościowego, staje się nieocenionym źródłem informacji o klientach. Oto prosty przykład. Wystarczy kilka kliknięć i już wiemy, jaki procent klientów, którzy zrobili zakupy w sklepie „X” zrobiło również zakupy w sklepie „Y”. Co więcej, wiemy, ile wydali w poszczególnych sklepach i jak często te zakupy się powtarzały. Zarządzający obiektem otrzymują „od ręki” dane, które do tej pory wymagały przeprowadzenia kosztownych badań. Jeżeli na dodatek posegmentujemy sobie tych klientów, to powstają gotowe grupy odbiorców, do których możemy kierować bardziej sprecyzowaną komunikację w kanałach digital. Wykorzystując dokładnie te same dane możemy w czasie rzeczywistym analizować skuteczność swojego tenant-mixu. Co szczególnie istotne – są to bardzo wiarygodne dane, bo nie opieramy ich na deklaracjach klientów, tylko na skanach z rzeczywistych paragonów. Oczywiście to tylko przysłowiowy wierzchołek góry lodowej.

Szybkie decyzje oparte na twardych danych to klucz do sukcesu w błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości. Inwestycja w narzędzia pozwalające sprawnie pozyskiwać i analizować jak największe ilości danych o naszych klientach, wykorzystanie potencjału targetowania behawioralnego w komunikacji i promocji to ważny i potrzebny krok w kierunku aktywnego zwiększania sprzedaży na terenie obiektu.

Na bieżąco śledzimy wyniki odwiedzalności obiektów, zmiany koszyków zakupowych. Istotnym i ciekawym trendem jest w mojej ocenie powrót grona klientów do tzw. zadaniowych odwiedzin w galerii. Pandemia postawiła motywację odwiedzin w kontradykcji do rosnącego poprzednio trendu wizyt opartych na poszukiwaniu doświadczeń, spędzaniu czasu. Znacząco przybyło klientów, którzy przyszli zrealizować konkretne cele zakupowe. Ilościowo ubyło klientów, ale Ci którzy przychodzą, opuszczają galerię z większą ilością zakupów. Innymi słowy – klienci stają się coraz cenniejsi. Tym istotniejsze stają się teraz narzędzia, które pozwalają skutecznie do nich docierać, wejść z nimi w interakcję, budować ich lojalność oraz odpowiadać na bieżące potrzeby.

Tagi: RedComm Witold Bacia
Oceń artykuł:

Fot: RedComm Źródło: RedComm

Szybkie decyzje to klucz do sukcesu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.