Szymon Dąbrowski, Tchibo: Obserwujemy ogólny wzrost konsumpcji kawy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-15 | 08:00
Jeszcze do niedawna marka Tchibo kojarzyła się Polakom wyłącznie z kawą w opakowaniu. Świadomość klientów rośnie jednak z dnia na dzień dzięki działaniom promocyjnym firmy, która w komunikacji marketingowej podkreśla fakt łączenia punktu sprzedaży kawy, oferty produktów użytkowych oraz baru kawowego. O unikalnym koncepcie i rynku kawiarni w Polsce mówi Szymon Dąbrowski, dyrektor sklepów Tchibo Warszawa.

Jeszcze do niedawna marka Tchibo kojarzyła się Polakom wyłącznie z kawą w opakowaniu. Co przekonało Państwo do otwierania kawiarni?
Przez wiele lat Tchibo dla polskich konsumentów było utożsamiane z doskonałej jakości kawą i mało który z Polaków wiedział, że Tchibo to jedna z największych sieci detalicznych w Europie. Znajomość marki Tchibo przez polskich konsumentów była i jest bardzo wysoka. Firma zdecydowała się wykorzystać ten fakt i we wrześniu 2005 r. wprowadziła do Polski unikalny model biznesowy Tchibo, bazujący na połączeniu innowacyjnych produktów użytkowych oferowanych w cyklu tygodniowych kolekcji w sklepach Tchibo. Od tego czasu sieć sprzedaży rozwijana jest konsekwentnie i obecnie liczy prawie 60 placówek.

Większość Państwa sklepów funkcjonuje w centrach i galeriach handlowych. Czy każdy z nich posiada odpowiednią powierzchnię, aby zaoferować klientom jednocześnie możliwość zakupów oraz skosztowania kawy na miejscu?
W każdym sklepie Tchibo, poza outletami, klienci odnajdą ten sam koncept i gwarancję unikalnego doświadczenia, które wyróżnia naszą sieć. Konsekwentnie pracujemy nad jeszcze lepszym dopasowaniem naszych sklepów do zmieniających się potrzeb klientów, podążając drogą zapewnienia unikalnego doświadczenia zakupów.
Czy w porównaniu do zagranicznych obiektów handlowych, stawki czynszów za wynajem powierzchni w polskich galeriach handlowych nie są Pana zdaniem zbyt wygórowane?
Ze względu na inną strukturę oraz historię rynku w Polsce i krajach zachodnich np. Niemczech, nie szukałbym tutaj płaszczyzny do porównań. Pamiętajmy, że stawki opłat czynszowych są odbiciem bieżącej sytuacji rynkowej. O ich poziomach regularnie rozmawiamy z naszymi partnerami zajmującymi się wynajmem.
Planują Państwo zatem kolejne otwarcia swoich sklepów w Polsce?
Naszym celem jest rozważna ekspansja sieci sklepów Tchibo. Wybieramy tylko najlepsze lokalizacje, które spełniają przyjęte przez nas kryteria. Decydując się na współpracę z danym centrum handlowym bierzemy pod uwagę czy charakteryzują się stałą, wysoką odwiedzalnością. Nieustannie się rozwijamy i będziemy inwestować także w funkcjonujące sklepy.
Jak oceniają Państwo popyt na kawę w ciągu ostatniego roku w Polsce? Co przyniosą kolejne lata?
Obserwujemy ogólny wzrost konsumpcji kawy i spodziewamy się dalszego wzrostu tej kategorii. Jednocześnie widzimy zmiany struktury konsumpcji – coraz więcej kawy pijemy poza domem, zmienia się społeczny wymiar picia kawy. W tym kontekście perspektywę dla rynku kawiarni należy ocenić zdecydowanie pozytywnie.
W kwietniu 2013 r. zwiększono jednak podatek VAT na kawę z mlekiem. Jak wpłynęło to na Państwa ofertę?
W przypadku sieci Tchibo zeszłoroczna podwyżka VAT nie została przełożona na wzrost cen detalicznych napojów kawowych, więc konsumenci jej nie odczuli.
Jakie nowe trendy w branży kawiarni zdecydują Pana zdaniem o przyszłości tego segmentu rynku? Czy może nim zostać np. oferowanie kawy w systemie "coffee to go", czyli kawy na wynos?
„Coffee to go” już jest bardzo popularnym sposobem picia kawy i spodziewamy się jego dalszego upowszechniania. Coraz większą rolę, obok aspektu społecznego związanego ze stylem życia, odgrywa aspekt jakościowy – rosnąca świadomość smaku dobrej kawy podnosi oczekiwania konsumentów. Właściwa odpowiedź na te dwa trendy będzie kluczem do budowania silnej pozycji rynkowej.
Tagi:
Oceń artykuł:

Zobacz także

Szymon Dąbrowski, Tchibo: Obserwujemy ogólny wzrost konsumpcji kawy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.