Technologia nie odstępuje nas na krok

2020-05-14 | 09:00

Nowe technologie to określenie, które wybrzmiewa dziś w każdej dziedzinie naszego życia. Technologia nie odstępuje nas na krok, co u niektórych osób – zmęczonych takim stanem rzeczy – objawia się powrotem do prostszego stylu życia - twierdzi Dariusz Ludwinek, Specjalista ds. Marketingu, VIVE Textile Recycling. Czy „nowoczesność” działa w taki sposób na społeczeństwo również w przypadku rynku sprzedaży? 

Z pewnością w mniejszym stopniu. Klient poszukuje wygody oraz zwiększania komfortu, szybkości i jakości swoich zakupów. Oczekuje inspiracji, porady, motywacji – najlepiej w formie online. I to zapewnia mu w dużym stopniu nowoczesna technologia, którą branża retail wykorzystuje w mniejszym i większym stopniu.

Wielokanałowa sprzedaż, obejmująca również komunikację social media, eventy łączące offline z online, programy lojalnościowe (np. karty), dedykowana oferta w oparciu o zachowanie klienta – wszystkie te zagadnienia wpisują się w standardowe oczekiwania konsumenta. Możemy rozwijać ten temat i oferować jeszcze bardziej zaawansowane metody, jednak nie powinniśmy się w tej kwestii zbytnio zapędzić. Nowe technologie i narzędzia nie powinny przesłonić nam fundamentów branży retail – dobrego, atrakcyjnego produktu/usługi oraz odpowiedniej jakości obsługi. To, co było istotne przez wieki funkcjonowania handlu, pozostaje takim również obecnie. Nawet najnowocześniejsza technologia nie zmieni opinii klienta, który trafi na słabej jakości produkt, a jego obsługa pozostawi wiele do życzenia. Nowoczesność nie zastąpi również naszej kreatywności, która dziś – w dobie ogromnej konkurencji – pozwala zdobyć „kawałek tortu” nawet tym mniejszym przedsiębiorcom.

Sieć sklepów VIVE Profit rozumie potrzeby technologiczne swoich klientów, jednak zwraca również uwagę na wiele innych, nie mniej ważnych kwestii. Atrakcyjna, różnorodna oferta, spełniająca zmieniające się oczekiwania społeczeństwa, dobry kontakt z klientem, podążanie za wartościami i trendami, które się nimi kierują (np. zero waste) – to fundamenty sprzedaży, na których z powodzeniem można budować nowoczesność.

Tagi: VIVE Profit Dariusz Ludwinek
Oceń artykuł:

Źródło: VIVE Profit

Zobacz także

Technologia nie odstępuje nas na krok

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.