Ten potencjał wydaje się nieograniczony

2018-05-08 | 09:00

Jeszcze kilka lat temu roboty humanoidalne wydawały się odległą wizją dalekiej przyszłości. Obecnie te obrazy się urzeczywistniły. Roboty humanoidalne są coraz szerzej wykorzystywane, a ich potencjał wydaje się nieograniczony. Wcześniej funkcjonowały głównie w przemyśle. Już od kilku lat są regularnie wykorzystywane m.in. do rozkładania towarów czy przygotowywania wysyłki produktów. Dziś mogą świetnie poradzić sobie również z obsługą Klienta. Zakres zadań, jakie mogą realizować roboty, wydaje się coraz szerszy – zaczynając od prac porządkowych, a kończąc na komunikacji z Klientem i rozwiązywaniu prostych problemów. O potencjale, jaki niesie za sobą humanoidalna przyszłość opowiada Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.

Robotyzacja to szansa na eliminację manualnej pracy, a co za tym idzie na zautomatyzowanie wielu procesów. Poza podstawowymi korzyściami z wprowadzenia robotów humanoidalnych (jak m.in. wyręczenie ludzi w najcięższych pracach) pojawia się przede wszystkim perspektywa obniżenia kosztów produkcji i zwiększenia efektywności. Roboty mogą pracować 24 godziny przez 365 dni w roku. Po ustaleniu określonego algorytmu robot nie potrzebuje również nadzoru czy motywacji ze strony przełożonego. Co więcej, roboty mogą zapamiętać nieograniczoną liczbę danych – informacji o produktach, promocjach itd., które zakomunikują Klientowi w dowolnym języku, który zostanie „wgrany”. W tym przypadku bardzo szybko możemy wyszkolić nowy personel w salonach, odpowiednio programując robota.

Zagrożeniem może być natomiast ograniczenie relacji międzyludzkich, całkowite uzależnienie obsługi od maszyn oraz eliminacja wielu miejsc pracy. Nie można również przewidzieć każdego pytania, jakie może zadać Klient, co powoduje, że istnieje ryzyko braku jakiejkolwiek reakcji, a to mogłoby być frustrujące dla Klientów. Wprowadzenie robotów humanoidalnych mogłoby również spowodować, że obsługa w wielu punktach byłaby na podobnym poziomie, a Klienci często najbardziej doceniają zindywidualizowaną obsługę i wyjątkowych doradców.

Jeszcze do niedawna robotyzacja kojarzyła się z maszynami przemysłowymi. Obecnie eksperci przewidują, że dotknie ona większość dziedzin. Wprowadzenie nowoczesnych technologii w branży retail wpłynie na przyspieszenie procesów sprzedaży, wzrost wyników oraz efektywności w obsłudze. Konsumenci z pewnością szybko przystosują się do zmian, korzystając z zaawansowanych robotów. Ponadto w tej branży roboty mogą w szybkim tempie zapełnić wakaty, na które ciężko obecnie znaleźć zainteresowanych.

Wśród korzyści dla konsumentów można wymienić ograniczenie kolejek w punktach handlowych i usługowych – roboty działają w sposób zautomatyzowany, co pozwala przyspieszyć wiele procesów. Warto jednak zaznaczyć, że zupełnie samodzielne maszyny to wciąż wizja przyszłości. Interakcja z robotem nigdy nie będzie tym samym, co bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem.

W sieci Recman nowoczesne technologie wykorzystujemy przede wszystkim w działaniach marketingowych, sprzedażowych oraz online. Sklep internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie m.in. dzięki kampaniom i działaniom reagującym na zachowania Klientów. Zintegrowany system magazynowo-sprzedażowy pozwala na automatyczne przygotowywanie zleceń, co eliminuje ryzyko błędu popełnionego przez pracownika. Również w centrali firmy wykorzystujemy nowoczesne platformy komunikacji i organizacji pracy, które pozwalają nam w krótkim czasie reagować na problemy i wyzwania, przed którymi stajemy. W strategii firmy Recman wykorzystywanie nowoczesnych technologii jest jednym z priorytetów, jakie stawiamy sobie na najbliższe lata.

Tagi: Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Źródło: Recman

Zobacz także

Ten potencjał wydaje się nieograniczony

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.